Gå til innhold

*


Hecubaa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Blubberella

Savex og Blistex på krukke er kjempegode. Jeg er også plaget med knusktørre lepper om vinteren, men hvis jeg smører meg grundig morgen og kveld med Blistex eller Savex slipper jeg de verste plagene. Disse typene leppebalsam har også fjernet problemet mitt med vonde sprekker i munnvikene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er bedre enn Blistex. Kjøp den lille tuben med skå tupp, grei å ha med seg og fungerer som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet selv med tørre lepper og EOS er ikke bra. Eller den funker der og da men tar ikke lang tid så er leppene like tørre igjen. Den sitter ikke på så særlig lenge

Jeg vil anbefalle Blistex. Den funker i hvert fall og er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter også mye med tørre lepper, spesiellt nå når det er kaldt ut.

Hos meg er det bare underleppen som er tørr.

Har prøvd eos, blistex, savex osv osv. Men, leppa er like tørr.

Drikker minst 1,5-2liter vann hver dag, så jeg er langt i fra dehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker leppepomaden til Weleda, synes den er kjempegod :) Kjøper den på helsekost til ca 80 kr. Det er lurt å børste leppene forsiktig med en myk tannbørste eller en myk klut morgen og kveld og smøre leppene med en gang etterpå..De blir kjempemyyke :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villrips

Jeg bruker denne:

Mentholatum Lipbalm spf6. Den er grønn med hvit kork, kjøpes på apoteket. Den funker kjempebra for meg! Når jeg merker at været gjør leppene tørrere så bruker jeg den litt mer intensivt og da blir leppene myke og deilige med en gang.

Det med å børste forsiktig med tannbørste er også et godt tips, men noe jeg husker på altfor sjelden...

Har også hørt at man skal bruke leppepomade uten vann, da vannet tørker ut leppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Carmex. Men obs! Det er mye bakterier på fingrene så jeg bruker q-tips til påføring. (Ok, jeg vet jeg virker litt nevrotisk. Men mener å ha erfart at dette er nødvendig.)

Men mitt beste (usexy) kjerringråd er å ha sinksalve i munnvikene, og et supertynt lag på leppene. NB! Bruker dette kun om natta. Ser jo ikke bra ut....... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmex fås i tube, mye mer hygienisk! Selv sverger jeg nå til eos, denne holder mine lepper superflotte. Denne er ikke like god om du allerede er tørr, men er super som forebyggende produkt når leppene blir bra igjen. Jeg er enda blitt den minste antydning til tørr, selv etter en uke i solsteik og noen dager i sprengkulde. Decleor sin leppomade er også super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carmex fås i tube, mye mer hygienisk!

Tusen takk fro tips!

Jeg har ikke sett denne selv. Men har vel heller ikke sett etter heller... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøp EOS! Leppene blir ikke umiddelbart fiksa, men hvis du tar på vær gang du kjenner det siste du tok på har begynt å tørke å tar på igjen så skal leppene bli bedre etter noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EOS holder ikke når det er kuldegrader ute, jeg sverger til Carmex eller blå Savex, sistnevnte er egentlig best, men finnes kun på krukke. Også kan det være lurt å skrubbe leppene om de blir flassete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summer fruit og honysuckle honeydew er foresten de eosene som passer best om vinteren. Den to andre blir for lette om du er veldig tørr. De i stift har jeg enda ikke prøvd, så de kan jeg ikke uttale meg om.

Ellers er det lurt å ha to leppeprodukter om vinteren. En fuktgivende (f.eks eos eller decleor) til bruk innomhus og en med mineralolje (f.eks dr. lip eller rosebud) til bruk ute i kulden. De siste vil ikke gi deg noe fukt, men minerlaoljen legger seg som et lag som hindrer vannet i å fryse (og fordampe) i kulden, så slitasjen på leppene blir mindre. Bruk den siste gjerne over et lag av den fuktighetsgivende. Bare ikke få den utenfor leppene, da kan du reagere med å få sorte prikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kom plutselig på at jeg faktisk har et tips, hadde helt glemt ut at jeg brukte denne da jeg brukte den opp forrige vinter.

ChapStick Medicated lip balm!!!! Ebay ;)

Så nå har jeg selv handlet inn en ny ladning av denne.

Den inneholder helt sikkert ting man ikke skal ha på leppene, men denne er den eneste som har funket på min vinterleppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EOS holder ikke når det er kuldegrader ute, jeg sverger til Carmex eller blå Savex, sistnevnte er egentlig best, men finnes kun på krukke. Også kan det være lurt å skrubbe leppene om de blir flassete.

Jeg har kjøpt blå Savex som stick flere ganger :) Bruker å henge rett ved siden av krukken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kulden er det vaselin som funker. Den hindrer fukt i å dra, og vær fra å påvirke. Vask den av om kvelden og smør på en økologisk balm for å pleie natten over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med tørre lepper og brukt EOS. Den varer ikke i det hele tatt! Må smøre på ny etter 10 minutter.

Skal prøve Savex nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...