Gå til innhold

Hvis du var Askepott


B.A.

Anbefalte innlegg

Hvis du var Askepott, hadde du klart å bare "åpne" 1 nøtt av gangen?

Hadde det vært meg og jeg mistet en nøtt i gulvet og *vips* så var det fine klær der i stedet for, ja da hadde jeg nok gjort det samme med resten med en gang. Hadde vært for nysgjerrig til å klare å vente.

Ja det er natt og jeg er trøtt.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde tatt alle på en gang. Er for spennende å "vente". Akkurat som det er med julegaver det - da kommer barnet frem i meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men når du hadde åpnet alle 3 og så at i en av nøttene var det en brudekjole..... ja hva da? Da tror jeg jeg hadde fått sjokk og angret på at jeg hadde åpnet alle 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget noe annet av den? Tviler på at jeg hadde brukt den som en brudekjole - altfor tidlig for min del. Men ja, kanskje litt skremmende hvis det var en brudekjole som dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er magiske nøtter!!! De forvandler seg til det antrekket du trenger der og da - så hadde du åpnet alle på en gang vil jeg tro du endte opp med tre jakt-antrekk.

Det er min teori ihevertfall ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

Det er magiske nøtter!!! De forvandler seg til det antrekket du trenger der og da - så hadde du åpnet alle på en gang vil jeg tro du endte opp med tre jakt-antrekk.

Det er min teori ihevertfall ^^

Det synes jeg høres mest riktig ut :fnise:

Men ville da antrekkene ha forandret seg etter hvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun åpner den første drar hun jo ut å jakter, blir vel så spendt at hun glemmer de andre nøttene der og da. Alt skjer jo sånn helt tilfeldig. Hun har jo aldri noe fritid, så hun har vel ikke tid til å dra tilbake til låven sin (eller hva det er) og se hva som er i de andre. Hihi, ikke vet jeg.. :rødme:

Gleder meg allerede såååå mye til å se den på julaften :hjerte:

Syntes dere forresten ikke hun er en utrolig pen jente? Naturlig pen tenker jeg... Før det kom spary-tan, tannbleking og airbrushing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Miss Puddel, og ja, hun er usedvanlig vakker, ren og naturlig. Luv her! Har filmen i hylla mi, men ser den kun på tv i jula uansett. Visse ritualer er der for å overholdes. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg høres mest riktig ut :fnise:

Men ville da antrekkene ha forandret seg etter hvert?

Nei, hvorfor skulle de det? ;)

Jeg regner med at dette er en variasjon av Askepott slik vi kjenner eventyret. Jeg har en versjon i hylla hvor Askepott mottar 3 forskjellige kjoler fra et tre plantet på graven til moren hennes - slik at hun kan delta på 3 slottsball. (Tror både Grimms versjon og en Italiensk versjon har med treet som gir henne klær)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det Illusen tror, at det som dukker opp er det hun trenger akkurat der og da. Og jeg hadde klart å vente, hadde blitt så opptatt av de nye klærne at jeg hadde glemt de gjenværende nøttene :fnise:

Og jeg syns også hun er veldig vakker, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...