majan Skrevet 9. oktober 2003 #1 Del Skrevet 9. oktober 2003 Skal ha besøk i helga av noen som skal tegne kjøkken til oss, og gjett om jeg gleder meg, får nesten ikke dagene til og gå nå.. Men jeg er litt i tvil jeg ønsker kjøkkeninnredning i bøk, det er jo ganske mørkt. Men så kommer spørsmålet, hvilke farger skal jeg ha til? Lurer litt på om jeg skulle valgt to lyse farger. Lyst på veggene og en tanke mørkere på lister. Også var det taket og gulvet da. Hva skal jeg gjøre med det? Må nok legge nytt belegg, for det som er her har vel ligget i minst 35 år...........skal love dere det er helt grusomt!!!!! Ellers i huset har vi panel i taket som er antikkbeiset, men jeg veit ikke helt om det vil passe ved siden av bøk?!? eller hva synes dere???? Jeg føler at jeg kun tenker på KJØKKEN om dagen....... Jeg må i tilegg si at jeg skal ha steinplate på kjøkkenbenken som skal være i skiferfarge eller lignende. Jeg vil ihvertfall ha den nokså mørk. Er det noen som kan komme med hjelp og forslag haddejeg vært kjempe takknemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 9. oktober 2003 #2 Del Skrevet 9. oktober 2003 Vi holder på å pusse opp kjøkkenet nå, og du verden så mye sprekt man kan finne på!! Jeg vil anbefale deg å bytte ut gulvbelegget. Hva dere legger på gulvet avhenger av hvor mye dere vil legge i det, og hvilken slitestyrke dere ønsker. Vi har valgt eikeparkett av "klikk-typen" - det som er praktisk med denne typen er at produsenten tar ansvar for at skjøtene er tette - så fremt at de er klikket på plass. Ulempen med parkett er at det ikke tåler så mye vannsøl - men det gjør heller ikke laminat gulv.. Dere kan også legge fliser på gulvet - det er kjempestilig! (og sikkert dyrt det også..) Belegg er et rimeligere alternativ - husk i såfall å velg noe som er beregnet på hard bruk! Bøk er pent i innredningen - har dere funnet de frontene (den profilen) dere vil ha? De innredningen jeg har sett i bøk er ikke så veldig mørke - men det kommer an på hva du sammenligner med! Jeg hadde nok valgt lys tapet på veggene (alternativt lys oljemaling). Det er masse pent i tapeter som gir mere liv til veggen enn maling, uten at du behøver å "rosemale" veggen" Husk at dette må tåle vask! I mitt hode er fliser over kjøkkenbenken et "must". Som med alt annet er det smak og behag, ta deg en tur til en fliseforhandler og se på hva du liker! Benkeplate finnes i mange forskjellige farger - er enig med deg i noe mørkt til innredningen - hvis du velger stein synes jeg personlig at det Larvikitten er pen, og det er masse pen granitt. Jeg hadde nok ikke valgt skifer siden det er en "myk" steinsort.. Nå rekker jeg ikke mer - lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 10. oktober 2003 heisann jeg har nok fått uttalt meg litt feil her, jeg skal ikke ha skifer som benkplate men den type farge har jeg veldig lyst på. Vi får besøk av noen fra Polen som skal komme og tegne for oss. Og der er jo kjøkkeninnredninger kjempe billig i forhold til her i Norge........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 10. oktober 2003 #4 Del Skrevet 10. oktober 2003 Vi vurderte også å kjøpe kjøkkeninnredning fra Polen :-) Men endte opp med Kvik- kjøkken i stedet. Fikk et tilbud fra noen her som importerer kjøkken fra Polen - og i vårt tilfelle ble det faktisk dyrere - men jeg har en sterk mistanke om at de guttene tar seg veldig godt betalt!! (de som selger, altså!) Har vært i Polen selv, og dratt i skuffer, åpnet skap osv, og kvaliteten er minst like god som her hjemme. Ofte ser man at håndtverket er bedre også (kjøpte spisestue og skap fra Polen, og jeg klarer ikke å finne noe som er i nærheten hos Bohus og de andre møbelkjedene våre..) Lykke til - når du har fått tegnet kjøkkenet ditt, er det kanskje enklere å bestemme resten også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 10. oktober 2003 #5 Del Skrevet 10. oktober 2003 Vi vurderte også å kjøpe kjøkkeninnredning fra Polen :-) Hvilket firma snakker dere om her? Vi skal pusse opp kjøkkenet vi også, og skal til polen neste sommer kan jo slå to fluer i et smekk..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 10. oktober 2003 #6 Del Skrevet 10. oktober 2003 Vi kjøpte våre stuemøbler fra et firma som heter Klose. Et firma som heter "red, white and black" er store på kjøkken. Men det som er så kjekt er at de fleste møbelforretningene har utvalg fra flere produsenter - så stikk innom et stort møbelsenter når dere er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 12. oktober 2003 ja da er kjøkkenet tegnet og jeg ble kjempe fornøyd :D :D Det ble eikekjøkken med svart steinbenk og børstet stål hvitevarer, trur det blir kjempe fint hos oss jeg.............kan nesten ikke vente.....det er 6 ukers leveringstid og da kommer de og setter det opp på to dager..........sukk da får jeg jo kjøkken til jul!!!!!!hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 12. oktober 2003 #8 Del Skrevet 12. oktober 2003 Lykke til! Deres kjøkken høres ikke så forferdelig ulikt vårt sånn i utseende. Vi er glad vi valgte noe forholdsvis klassisk, så slipper vi å måtte gjøre noe om 5/10 år. Jeg vil bare si i fra: pass på jobben de montørene gjør! Vi har ventet i snart 2 år på ferdigstillelse av kjøkkenet. Saken er nå hos Forbrukertvistutvalget fordi bedriften ikke vil rydde opp etter seg og sine feil - ei heller montere kjøkkenet ferdig. Suuuurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 15. oktober 2003 kjøkken, kjøkken, kjøkken................hmm jeg er helt opphengt i det om dagen. Sorry meg! Dere begynner vel kanskje og bli litt lei av og høre om det. Men idag skal vi til banken og høre om vi får lån, og det håper jeg vi gjør. Ellers faller alle mine drømmer i grus, også har jeg jo bursdag idag! Hurra, det hadde jo vært en kjempe fin gave det og få lån og bestilt kjøkkenet idag. bedre kunne ihvertfall ikke jeg fått det. Hvilke farge ville dere anbefalt at jeg skulle malt i. Jeg vil ha det nokså lyst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 15. oktober 2003 #10 Del Skrevet 15. oktober 2003 GRATULERER MED DAGEN!!!! Med eikekjøkken og mørke benkeplater, og med et ønske om lys veggfarge - hva med Jotuns NORD?? Vi har malt den på veggene i stue/hall/loftstue og parketten er i eik. Sort sofe står veldig bra til!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 15. oktober 2003 Heisann, den fargen blir ikke for brun eller?? Synes det er så utrolig vanskelig og se bare ut fra fargekart jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 15. oktober 2003 #12 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg tror jeg ville gått for enten en lys gråblå farge eller creme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 16. oktober 2003 ja da er kjøkkenet bestilt og betalt. Gleder meg veldig. Har sett meg ut tre farger også; lys toscana, nord og caffe latte......... men jeg veit ikke hvem jeg skal velge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Texas Skrevet 21. oktober 2003 #14 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei majan! Et råd du bør merke deg - disse tre fargene er veldig foranderlige i forhold til lyset i rommet!!! Jeg valgte til slutt nord, og er velig godt fornøyd med det!!! Prøvemalte med de to andre også (i tillegg til en 3-4 andre farger), og de ble slett ikke sånn på veggen som jeg trodde de ville bli!!!! Hos meg ble Lys Toscana altfor rosatonet, Caffe Latte ble kald og gråtonet med svakt lilla skjær (!) - helt, helt feil!!! Men jeg har jo sett begge fargene hos andre mange ganger, og der er de flotte!!!! Ble så forbauset over resultatet hos meg!!! Vi malte to strøk på grunnede sponplater (ganske store), go flyttet disse rundt i rommet fra sol til skygge, så på de i dagslys og kveldslys, med og uten kunstig lys..... Det er helt utrolig hvordan fargene kan endre seg bare på noen timer!!! Lyset utenfra forandrer seg iløpet av dagen, og påvirker fargetonen inne... Derfor - prøvemal med alle tre fargene på en stor plate hvis du har. Bruk til på å se hvordan denne fargen blir der i ditt kjøkken!!!! Fargen jeg valgte, Nord, er lys, varm med litt gultone som noen ganger går over i mer rent lys-beige..... Utrolig fin til eikegulv. Lun og varm og lys!!! Lykke til med valget!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 22. oktober 2003 #15 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hvem er det som har nord? Driver også i kjøkken (selv om det ligger litt frem i tid) og syns det er veldig vanskelig å velge farge på kjøkkenet (veggene) Skal ha eikekjøkken vi da... XSiljeX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
majan Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 22. oktober 2003 heisann! Texas har nord, og hun sier jo at den er kjempe fin. Jeg er veldig i tvil hvilke farge jeg skal velge, er jo så mange fine. Men jeg hadde jo egentlig bestemt meg for Lys Toscana, men etter jeg leste svaret fra Texas ble jeg litt i tvil. Jeg skal også ha eikekjøkken :D , med svarte steinplater og hvitevarer i børstet stål. Jeg gleder meg kjempe masse til første helgen i advent for da er vi antakelig ferdige med kjøkkenet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå