Bernina Skrevet 25. oktober 2010 #241 Del Skrevet 25. oktober 2010 Men hva var poenget med å svare det til meg? Det hadde da virkelig ikke noe med saken å gjøre. Jeg vet at vaktmestere kan flørte - selv om jeg ikke er interessert i vaktmestere. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. oktober 2010 #242 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg vet at vaktmestere kan flørte - selv om jeg ikke er interessert i vaktmestere. :gjeiper: Ja det ligner mistenkelig på et tåpelig forsøk på hersketeknikk - igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2010 #243 Del Skrevet 25. oktober 2010 For meg kan det være alle handlinger som utføres med den hensikt å gjøre seg selv interessant for andre. Hvis jeg hadde truffet deg på en fest Steinar og spøkt og tøyset litt med deg så er nok sannsynligheten stor for at du tenkte at jeg var seksuelt tiltrukket av deg. Mens det for meg bare var flørtete kommunikasjon uten noen baktanker. Du hadde kanskje følt deg litt lurt? Javisst, det har du sikkert helt rett i. Jeg tror at mannfolk som regel regner med at når ei kvinne "flørter", så betyr det at hun er interessert (på alle måter). Derfor medfører sikkert dette mange misforståelser. Må innrømme at det kan irritere meg at kvinner ikke ser ut til å forstå hvordan oppførselen deres ofte blir oppfattet av mannfolk! For å dra dette over til sjalusi igjen. Hvis man i et parforhold har så forskjellig syn på flørt som meg og Steinar så kan nok det gi grobunn for misforståelser og sjalusi. Jeg tror at vi her kan generalisere og si at du "representerer" kvinner og jeg menn på dette området Og selvfølgelig kan dette da fort skape misforståelser og sjalusi. Hvis man ikke kommuniserer og avklarer i sammen hvor grensene går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. oktober 2010 #244 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg tror at vi her kan generalisere og si at du "representerer" kvinner og jeg menn på dette området Jeg tror ikke du skal anta at du representerer noen på dette området gitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeWaters Skrevet 25. oktober 2010 #245 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg tror ikke du skal anta at du representerer noen på dette området gitt. ....eller andre områder for den saks skyld! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2010 #246 Del Skrevet 25. oktober 2010 ....eller andre områder for den saks skyld! Og det vet du fordi at du ikke er enig med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. oktober 2010 #247 Del Skrevet 25. oktober 2010 Høh, da lærte eg noe nytt. Hva er forskjellen på "vanlig" flørting og "sexuel" flørting? Seksuell flørt er når noen flørter med deg for å få sex. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 25. oktober 2010 #248 Del Skrevet 25. oktober 2010 For at oppførsel skal kunne klassifiseres som flørt må det uansett være et element av erotikk innblandet, uavhengig om planen er å faktisk ha sex med personen eller ikke. Når man sier at babyer flørter mener man det vel ikke i bokstavelig betydning, men at de oppfører seg på en måte som minner om voksen flørting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 25. oktober 2010 #249 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det med flørting er igrunn et definisjonsspørsmål, så jeg tror en slik diskusjon er rimelig dødfødt. Men jeg er enig i at flørting ikke trenger å være seksuelt eller erotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 25. oktober 2010 #250 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det med flørting er igrunn et definisjonsspørsmål, så jeg tror en slik diskusjon er rimelig dødfødt. Men jeg er enig i at flørting ikke trenger å være seksuelt eller erotisk. Ifølge Oxford Dictionary er definisjonen på flørting "..behave as though sexually attracted to someone, but playful rather than with serious intentions". Jeg trodde dette var allmennviten. Jeg kan også oppføre meg sprudlende og tøysete med folk i alle aldre, men det er ikke flørting, det er bare sprudlende og tøysete oppførsel. Flørting blir det først når det er et element av erotikk innblandet, uansett hvor subtilt eller uskyldig. Mange vil påstå at også barn kan flørte i ordets rette forstand, fordi barn også er seksuelle vesener. Dere som mener flørting ikke trenger å innebære et element av underliggende erotikk; hvordan definerer dere da forskjellen mellom ikke-erotisk flørting og vanlig sprudlende og tøysete oppførsel? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 25. oktober 2010 #251 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg synes uansett det er greit med litt seksuelt motivert flørting også jeg da, uten at jeg blir sjalu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 25. oktober 2010 #252 Del Skrevet 25. oktober 2010 Dere som mener flørting ikke trenger å innebære et element av underliggende erotikk; hvordan definerer dere da forskjellen mellom ikke-erotisk flørting og vanlig sprudlende og tøysete oppførsel? :klø: Enig i at det å flørte er å på en måte oppføre seg som om man er tiltrukket av noen. Men den er ikke alltid erotisk motivert. Man kan sette øynene dypt i en person, blunke eller smile lurt uten at det på noen plan betyr noe erotisk selv om handlingen/kroppspråket i seg selv er en versjon av hva man gjør når man er seksuelt tiltrukket av noen. Skillet går vel litt på situasjon og intensitet. Vet ikke om det ga mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 25. oktober 2010 #253 Del Skrevet 25. oktober 2010 Enig i at det å flørte er å på en måte oppføre seg som om man er tiltrukket av noen. Men den er ikke alltid erotisk motivert. Man kan sette øynene dypt i en person, blunke eller smile lurt uten at det på noen plan betyr noe erotisk selv om handlingen/kroppspråket i seg selv er en versjon av hva man gjør når man er seksuelt tiltrukket av noen. Skillet går vel litt på situasjon og intensitet. Vet ikke om det ga mening. Det er greit nok, men flørting innebærer uansett en viss erotisk spenning uansett hvordan man vrir og vender på det. Det er nettopp dette som skiller det fra annen vennskapelig oppførsel. Når det er sagt er jeg veldig for litt flørting i forhold, så lenge man ikke lar flørtingen lede til noe mer eller det innebærer ydmykelse for partneren. Det finnes jo graderinger av flørting; alt fra cheeky øyekontakt til sensuell og heftig dans kan jo defineres som flørtende oppførsel. Det første bør være greit for de fleste (unntatt Steinar, tenker jeg), mens sistnevnte kan forståelig nok føles ubehagelig for partneren om h*n sitter og ser på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Harriet Skrevet 25. oktober 2010 #254 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er greit nok, men flørting innebærer uansett en viss erotisk spenning uansett hvordan man vrir og vender på det. Det er nettopp dette som skiller det fra annen vennskapelig oppførsel. Når det er sagt er jeg veldig for litt flørting i forhold, så lenge man ikke lar flørtingen lede til noe mer eller det innebærer ydmykelse for partneren. Det finnes jo graderinger av flørting; alt fra cheeky øyekontakt til sensuell og heftig dans kan jo defineres som flørtende oppførsel. Det første bør være greit for de fleste (unntatt Steinar, tenker jeg), mens sistnevnte kan forståelig nok føles ubehagelig for partneren om h*n sitter og ser på. Jeg hadde ikke likt at mannen min satt og blunket til en annen kvinne .. For meg er slik øyekontakt som det et tegn på at man ønsker noe mer. Om han danser salsa med andre enn meg gjør meg ingenting selvom det kan virke erotisk og sensuelt. Å sitte å blunke til en person er en invitasjon til noe annet - synes nå ihvertfall jeg. Husker da jeg var fri og frank (for hundre år siden) så var øyekontakt måten jeg kom i kontakt med menn jeg likte ekstra godt og som jeg hadde lyst til å bli mer kjent med. For meg er det ikke naturlig å gå rett bort til en mann og spør om en dans, men når jeg kikket litt ekstra inn i øynene og smilte så forstod de raskt hva jeg ønsket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 25. oktober 2010 #255 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg hadde ikke likt at mannen min satt og blunket til en annen kvinne .. For meg er slik øyekontakt som det et tegn på at man ønsker noe mer. Om han danser salsa med andre enn meg gjør meg ingenting selvom det kan virke erotisk og sensuelt. Å sitte å blunke til en person er en invitasjon til noe annet - synes nå ihvertfall jeg. Husker da jeg var fri og frank (for hundre år siden) så var øyekontakt måten jeg kom i kontakt med menn jeg likte ekstra godt og som jeg hadde lyst til å bli mer kjent med. For meg er det ikke naturlig å gå rett bort til en mann og spør om en dans, men når jeg kikket litt ekstra inn i øynene og smilte så forstod de raskt hva jeg ønsket. Jeg snakket ikke om å blunke inviterende, men om å veksle noen tilfeldig flørtende blikk. Jeg synes det er forskjell der, ihvertfall er det en forskjell for min del. Jeg hadde heller ikke reagert om min eventuelle kjæreste hadde danset vanlig salsa med en annen dame, om det hadde vært mest for dansens egen skyld eller at de var bekjente som tok seg en svingom. Men jeg hadde reagert om han plutselig ut av det blå sto på dansegulvet og gnikket seg inntil en fremmed dame i svett, pesende dans mens de nærmest smeltet inn i hverandres øyne. Da hadde jeg følt meg ydmyket som kjæreste og blitt lei meg over å måtte sitte og se på dette showet. Da hadde han tråkket over en grense jeg har, som sier at man skal ha respekt for den man er sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -L- Skrevet 25. oktober 2010 #256 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Vanlig fløring er oppmerskomhet, smil, interesse, komplimet, berøring som ikke er en opptakt til seksuell kontakt eller utført med ønske om det - mankan flørte med alle fra små barn til gamle damer (og med begge kjønn) og det gir rett og slett en liten opptur og glede for begge parter. Seksuell flørt er en manhar med et menneske man ønsker å ha intim kontakt med, ha et forhold til. Eg hadde ingen aning at kvinner så forskjellig på flørting, eg har alltid tenkt at det er samme tingen egentlig, men xD når eg "flørter" med en god venninne feks er jo det ikkje seksuelt ment heller så innser eg no at det er en forskjell på flørting. Det må være vanskelig å vite forskjellen av og til? , hmm det her var et nytt tema for meg. Thank you Endret 25. oktober 2010 av -L- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -L- Skrevet 25. oktober 2010 #257 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ja, det stemmer sikkert. Nei. Syklig sjalusi er aldri det samme som "normal" sjalusi. Ved såkalt normal sjalusi har man en eller annen rasjonell grunn til å føle seg sjalu på partner. Som f.eks at partneren har flørtet med andre og da overtråkket grenser som paret har i sammen. Ved syklig sjalusi derimot, trengs det ingen rasjonell grunn til å føle seg sjalu på partner. Partner kan altså ha oppført seg helt akseptabelt og innenfor grensene, men allikevel blir h*n mistenkeliggjort (uten grunn). Da forstår eg og er veldig enig i den forklaringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -L- Skrevet 25. oktober 2010 #258 Del Skrevet 25. oktober 2010 Seksuell flørt er når noen flørter med deg for å få sex. Heh xD det var jo veldig direkte. Kordan ser du forskjell på når en mann flørter normalt og seksuelt da? Eg klarer ikkje helt å se det for meg. Eg tror eg er av typen som flørter mest normalt da faktisk, tenkte ikkje på at man kunne se forskjellig på flørting i det hele tatt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -L- Skrevet 25. oktober 2010 #259 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ifølge Oxford Dictionary er definisjonen på flørting "..behave as though sexually attracted to someone, but playful rather than with serious intentions". Jeg trodde dette var allmennviten. Jeg kan også oppføre meg sprudlende og tøysete med folk i alle aldre, men det er ikke flørting, det er bare sprudlende og tøysete oppførsel. Flørting blir det først når det er et element av erotikk innblandet, uansett hvor subtilt eller uskyldig. Mange vil påstå at også barn kan flørte i ordets rette forstand, fordi barn også er seksuelle vesener. Dere som mener flørting ikke trenger å innebære et element av underliggende erotikk; hvordan definerer dere da forskjellen mellom ikke-erotisk flørting og vanlig sprudlende og tøysete oppførsel? :klø: Ja det lurer eg og veldig på xD, eg ser jo at eg vil flørte på en "seksuell" måte med damen eg er interrisert i og ikkje "normal" måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. oktober 2010 #260 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er greit nok, men flørting innebærer uansett en viss erotisk spenning uansett hvordan man vrir og vender på det. Det er nettopp dette som skiller det fra annen vennskapelig oppførsel. Når det er sagt er jeg veldig for litt flørting i forhold, så lenge man ikke lar flørtingen lede til noe mer eller det innebærer ydmykelse for partneren. Det finnes jo graderinger av flørting; alt fra cheeky øyekontakt til sensuell og heftig dans kan jo defineres som flørtende oppførsel. Det første bør være greit for de fleste (unntatt Steinar, tenker jeg), mens sistnevnte kan forståelig nok føles ubehagelig for partneren om h*n sitter og ser på. Ja, mitt inntrykk er at de fleste kvinner er for flørting i forhold. Fordi du/dere har behov for det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå