AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #1 Del Skrevet 19. oktober 2010 Som tittelen sier så hører jeg denne en del og den kommer alltid på tredje, fjerde eller femte daten når det begynner å bli intimt. Datene før dette har som regel gått strålende uten noen indikasjoner på at hun ikke er tilgjengelig for noe mer. Vi kysser, klemmer, stryker hverandre, sender sms, ringer etc. Så kommer den første gangen hvor det er naturlig å eskalere videre, ikke nødvendigvis sex, men mer heftig roting og tafsing. Da nesten helt ut av det blå så reiser hun seg opp, avbryter alt og sier: "Jeg kom nettopp ut av et forhold" Sier videre at hun ikke kan forklare hvorfor, men "sånn er det", samt forsikre seg med å spørre meg om jeg er sur. Jeg blir ikke sur, men litt forfjamset siden det kommer som lyn fra klar himmel for min del. Hun sier hun fortsatt vil treffe meg, men det må bli sånn det har vært til nå, dvs ingen mer eskalering og inget forhold før på en stund (uten å vite hva en stund er). Nøyaktig denne visa har jeg nå hørt for tredje gang hos 3 forskjellige jenter og blir ikke noe klokere. Jeg går ikke ut med disse jentene så mange ganger hvis jeg ikke hadde vært interessert i noe mer, men å gå rundt på "tomgang" mens hun bestemmer seg blir litt uaktuelt for meg. Føler hun ikke hadde sagt det hvis det var Brad Pitt eller Johnny Depp. Uansett så blir det ikke helt det samme i etterkant og det hele bare dør ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 19. oktober 2010 #2 Del Skrevet 19. oktober 2010 Det er en test. For å se om du er seriøs eller ikke. Noe du tydeligvis ikke er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #3 Del Skrevet 19. oktober 2010 Tipper de ikke er over x-en. At det er en test, tviler jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xelle Skrevet 19. oktober 2010 #4 Del Skrevet 19. oktober 2010 Enig med Steinar, hvis du har vaert borti 3 stykker som sier det samme. De vil se hvor serioes du er, og siden du ikke gidder mer etter de har testet deg, saa er det en klar indikasjon at du ikke er det. De som er serioes klarer aa vente en stund med sex. Selv om jeg syns disse testene er unoedvendig...kan ikke folk bare si rett ut hva de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #5 Del Skrevet 19. oktober 2010 TS her. Nå ville jeg helst ha svar fra jentene her, men hvis det er en test så må jeg si den er helt på viddene. Jeg er seriøs, går ikke ut på så mange dates og har så mye kontakt hvis jeg ikke liker dem og kan se for meg at dette kan fungere videre fremover. Men OK, la oss si det er en test. Hvor lenge skal dem holde dette gående? Jeg har til nå ikke ditchet dem umiddelbart, treffer dem videre, men ser at det er en forskjell i måten dem oppfører seg mot meg. Mindre interessert i fysisk kontakt, selv uskyldig som ikke var noe problem tidligere. Hvis jeg gjør noe fremsteg så er det "husk hva vi snakket om". For meg virker det mer og mer som de har mistet interessen og "jeg kom nettopp ut av et forhold" kun er en annen måte å si, "skal vi være venner?" på. For det er slik det føles ut for min del i etterkant, platonisk venneforhold, og det var ikke det jeg var på jakt etter. Hvis det er en test så må det være den mest langstrukne testen jeg kan tenke meg en kan utføre, og for min del så ser jeg heller etter jenter hvor jeg slipper slikt spill. Har aldri blitt bedt å vente på en dame i mine tidligere forhold, ikke hørt det fra kompiser heller ang. deres damer. Så jenter, er det en test, en måte å si at en ikke er interessert eller noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #6 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hvis jeg hadde sagt det til en gutt så hadde grunnen vært at jeg vil være singel en stund fordi jeg er lei av å være i et forhold. Jeg har sagt det en gang og det var i perioden hvor eksen min hadde vært utro mot meg og jeg måtte ha tid til å bygge opp selvtilliten og komme over han før jeg hadde turt å hoppe i et nytt forhold og fortsatt ha problemer med meg selv Jeg tror ikke det er en test, fordi hvis en jente tester en gutt er det fordi hun er interessert og vil vite om han vil være seriøs, ikke for at hun vil skremme han bort eller avvise han totalt. I så fall er denne jenta utrolig dum når det gjelder å "teste" gutter. Testing er heller ikke en bra start på et forhold, noe jeg har erfart.. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 19. oktober 2010 #7 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg tror ikke det er en test. Jeg tror de er ute etter et "mellom-to-forhold" forhold og ikke så seriøst som det du ser etter. Du har bare vert uheldig som har truffet tre av dem på samme måte som jeg har hatt 4 kjærester som har gjort det slutt forde de har truffet dama med stor D. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LineaKristine Skrevet 19. oktober 2010 #8 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Ut i fra det jeg har lest så virker det som om denne jenta har brukt en del tid på deg. Hun er nok interessert, men jeg synes du skal stole på jenta og tro på at hun nettopp kom ut av et forhold og at hun kanskje synes det går for fort. Det er veldig stygt av hun hvis hun prøver å teste deg så tidlig, for jeg vil ikke kalle dette en test. En test hadde hatt et galt svar og et riktig svar, jeg skjønner ikke helt hva du kunne svart galt? Jenta trenger sikkert litt tid til å komme over eksen og sliter sikkert fortsatt med selvbildet sitt. Hvis du føler det kan bli dere to synes jeg ikke du skal tenke på at du sløser bort tid ved å vente til hun er "klar" til et nytt forhold. Vent maks et halvt år, så får du se hva hun vil. Hun er nok bare veldig usikker på hva hun vil fremover, om hun vil være singel og bruke tiden sin sammen med venner, eller om hun vil allerede binde seg på nytt. Kanskje det har vært et stygt brudd mellom denne jenta og eksen? Hun er sikkert fortsatt usikker på gutter og om hun faktisk er klar til å glemme eksen og starte på nytt Gi jenta tid Endret 19. oktober 2010 av LineaKristine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tidssone Skrevet 19. oktober 2010 #9 Del Skrevet 19. oktober 2010 Alder på jentene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 19. oktober 2010 #10 Del Skrevet 19. oktober 2010 Det er en test. For å se om du er seriøs eller ikke. Noe du tydeligvis ikke er. Signerer denne, og legger til at det ikke er noe unormalt i å ville ta det rolig etter man har avsluttet et forhold. For min egen del trenger jeg tid til å bli sikker på hva jeg føler, men også tid til å bli sikker på hva mannen føler. Er ikke interessert i ONS, eller i å ha et forhold som ikke er basert på kjærlighet. Jeg legger ikke opp til at det skal være en test i den forstand, men om du løper når det ikke blir noe tafsing/sex på deg, vil jeg jo fort forstå at du ikke er mannen for meg. Det finnes ingen magisk grense for når sex/tafsing bør forekomme. Det varierer fra menneske til menneske, og her må man rett og slett lese signaler og lytte til hva personen sier. Forstår at du gjerne vil noe mer, men du har vel to friske hender du kan benytte mens du venter? Jeg tror du tar det som en avvisning, selv om det ikke er ment som en, og at det er derfor du blir så frustrert. Er du redd for å gå i vennefella, kanskje? Det ville ikke jeg vært, siden du nevner kyssing, klemming, stryking, osv. Synes ikke 5 dater uten sex er ekstremt i det hele tatt, og om det er sant som du sier - at du er interessert i noe mer - da bør du faktisk forsøke å vise det også. Hva med å ta seg tid til hovedretten før du sluker desserten? Lær henne å kjenne. Gi henne tid til å bli trygg på deg. Vent med sex til det føles riktig for begge. Ikke se på sex som en målestokk for hvor godt hun liker deg. Jeg er ganske sikker på at det sitter 3 jenter der ute nå som tror du bare var ute etter èn ting. Er du ute etter en kjæreste, eller bare noen du kan knulle på fast basis? Etter å ha lest innlegget ditt heller jeg mer mot det siste. Om det ikke er tilfelle bør du kanskje tenke litt på hva slags inntrykk du gir andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anjelika Skrevet 19. oktober 2010 #11 Del Skrevet 19. oktober 2010 Det er ikke en test, dummeste jeg har hørt. Det betyr kanskje at hun hadde sett for seg å være singel en stund og er redd for at dere er på full fart på vei inn i et forhold. De fleste har vel en periode etter et brudd hvor de ikke har spesielt lyst på eller føler seg klar for ny kjæreste. Eller så innser hun når hun sitter og kliner at det er veldig uvant og at hun automatisk/av vane tenker på eksen, sånne følelser kan komme med den første man er litt intim med etter et brudd. Eventuelt så har hun innsett at dere ikke er meant to be og kommer med en halvdårlig unnskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #12 Del Skrevet 19. oktober 2010 Selvsagt er det en test, hvorfor skulle de ellers holde på sånn? Hun driver med deg, og det er ett slags spill hvor hun tester interessen din. Hadde hun ikke vært klar for å pule hadde hun heller ikke vært klar for å rote. Men siden du opplever dette så ofte må du enten begynne å gå etter andre typer jenter, eller så må du lære deg å spille du også. Prøv å trekk deg før hun gjør det, vent en ukes tid med å ta kontakt osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #13 Del Skrevet 19. oktober 2010 TS her: Alder på jentene? Når jeg traff dem på daværende tidspunkt fra 21 til 24 (er 25 selv i øyeblikket.) Signerer denne, og legger til at det ikke er noe unormalt i å ville ta det rolig etter man har avsluttet et forhold. For min egen del trenger jeg tid til å bli sikker på hva jeg føler, men også tid til å bli sikker på hva mannen føler. Er ikke interessert i ONS, eller i å ha et forhold som ikke er basert på kjærlighet. Jeg legger ikke opp til at det skal være en test i den forstand, men om du løper når det ikke blir noe tafsing/sex på deg, vil jeg jo fort forstå at du ikke er mannen for meg. Det finnes ingen magisk grense for når sex/tafsing bør forekomme. Det varierer fra menneske til menneske, og her må man rett og slett lese signaler og lytte til hva personen sier. Forstår at du gjerne vil noe mer, men du har vel to friske hender du kan benytte mens du venter? Jeg tror du tar det som en avvisning, selv om det ikke er ment som en, og at det er derfor du blir så frustrert. Er du redd for å gå i vennefella, kanskje? Det ville ikke jeg vært, siden du nevner kyssing, klemming, stryking, osv. Synes ikke 5 dater uten sex er ekstremt i det hele tatt, og om det er sant som du sier - at du er interessert i noe mer - da bør du faktisk forsøke å vise det også. Hva med å ta seg tid til hovedretten før du sluker desserten? Lær henne å kjenne. Gi henne tid til å bli trygg på deg. Vent med sex til det føles riktig for begge. Ikke se på sex som en målestokk for hvor godt hun liker deg. Jeg er ganske sikker på at det sitter 3 jenter der ute nå som tror du bare var ute etter èn ting. Er du ute etter en kjæreste, eller bare noen du kan knulle på fast basis? Etter å ha lest innlegget ditt heller jeg mer mot det siste. Om det ikke er tilfelle bør du kanskje tenke litt på hva slags inntrykk du gir andre. Skulle vært enig at hun ville vente med sex/være mer intim kunne være en forklaring, men hvis du leser mitt andre innlegg hvor jeg utdyper mer om hva som skjer etter denne episoden så blir jeg mer i tvil. Ting blir ikke det samme lengre, hun endrer oppførsel mot meg til å nærmerst kun gi en klem når vi møtes. Det er nesten slutt på all kyssing, stryking, etc som det var tidligere, ihvertfall fra hennes side. Jeg føler meg litt avvist pga dette og jeg skal innrømme min interesse daler en del når vi så og si er tilbake på square one som tilnærmet venner. Hadde vært enklere å forholde seg til om hun hadde sagt at det går litt for fort frem enn å si at "jeg kom nettopp ut av et forhold" så kan bety så mangt. Jeg har ingen problemer med å vente med sex, men da må jenta fortsatt vise at hun er interessert på andre måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piper Skrevet 19. oktober 2010 #14 Del Skrevet 19. oktober 2010 Hun kom akkurat ut av et forhold, og er ikke klar for å gå videre med deg der og da. Men at de ønsker å fortsette, selv om deremå vente litt med sex. For enkelte damer er sex noe man deler med en man virkelig ønsker å være med, og da må en være sikker på at den ønsker det samme også. Man har ikke sex bare for å ha sex, og spesielt ikke om man kommer fra et forhold. Og ønsker ikke du å vente med sex, får du vel heller finne noen som er kløar for det. Eller vente til damen du kanskje er forelsket i er klar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuckold Skrevet 20. oktober 2010 #15 Del Skrevet 20. oktober 2010 Som tittelen sier så hører jeg denne en del og den kommer alltid på tredje, fjerde eller femte daten når det begynner å bli intimt. Datene før dette har som regel gått strålende uten noen indikasjoner på at hun ikke er tilgjengelig for noe mer. Vi kysser, klemmer, stryker hverandre, sender sms, ringer etc. Så kommer den første gangen hvor det er naturlig å eskalere videre, ikke nødvendigvis sex, men mer heftig roting og tafsing. Da nesten helt ut av det blå så reiser hun seg opp, avbryter alt og sier: "Jeg kom nettopp ut av et forhold" Sier videre at hun ikke kan forklare hvorfor, men "sånn er det", samt forsikre seg med å spørre meg om jeg er sur. Jeg blir ikke sur, men litt forfjamset siden det kommer som lyn fra klar himmel for min del. Hun sier hun fortsatt vil treffe meg, men det må bli sånn det har vært til nå, dvs ingen mer eskalering og inget forhold før på en stund (uten å vite hva en stund er). Nøyaktig denne visa har jeg nå hørt for tredje gang hos 3 forskjellige jenter og blir ikke noe klokere. Jeg går ikke ut med disse jentene så mange ganger hvis jeg ikke hadde vært interessert i noe mer, men å gå rundt på "tomgang" mens hun bestemmer seg blir litt uaktuelt for meg. Føler hun ikke hadde sagt det hvis det var Brad Pitt eller Johnny Depp. Uansett så blir det ikke helt det samme i etterkant og det hele bare dør ut. Her blir det bare tipping, men siden alle andre har tippet at jenta ville teste deg får jeg presentere en annen teori: Jeg tror dette har vært jentas måte å si at hun likevel ikke er interessert i noe mer, men på en så skånsom og hyggelig måte som mulig. Det er helt vanlig oss mennesker imellom. Man skal være litt sosialt analfabet om man sier "Nå har jeg mistet interessen for deg." Å unnskylde seg med at man ikke er klar for noe nytt ennå, at det er for kort tid siden siste forhold er en typisk grei og pen måte å avslutte på - før det har begynt. Jeg har i hvert fall ingen tro på at du har gått for fort frem, min erfaring er at man som regel blir intime mye kjappere enn på tredje, fjerde eller femte date hvis det er liv laga. Er det skikkelig tenning mellom to mennesker vil det i de fleste tilfeller (i hvert fall det jeg har erfaring med) slå inn ganske tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 20. oktober 2010 #16 Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg er enig med Cuckold, men føler behov for å si det både direkte og brutalt: Det de egentlig mener, er at de ikke er interessert i et forhold til deg. Kanskje de til og med angrer på at de datet deg. Hvorfor er aldri lett å si: Kanskje går du for sakte fram og de synes du er treg? Kanskje er du en person som gir et helt annet inntrykk av deg selv etter andre og tredje date enn etter første? (Selv om førsteinntrykket er godt, trenger ikke andre- og tredjeinntrykket være det...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 20. oktober 2010 #17 Del Skrevet 20. oktober 2010 Hvis jeg hadde fått den beskjeden så hadde jeg tatt det som en beskjed om at vedkommende ikke var klar for noe seriøst ennå. At man gjerne kan ha det moro, men ikke noe mer utover det. Det er min tolkning, kan i grunnen ikke forestille meg at det skal være en test. Merkelig i så fall hvis det skulle være en test, men nå er jeg imot "testing" da og skjønner meg derfor ikke på sånt, foretrekker klar tale. Skjønner at det føles kjipt å treffe den ene etter den andre som nettopp har kommet ut fra et forhold og ikke klar for noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisannmannen Skrevet 20. oktober 2010 #18 Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg er enig i de siste. Jentene har rett og slett ikke vært klar for noe mer med deg. Du bør kanskje tenke gjennom hvorfor, og om det er noe du gjør som du kan gjøre annerledes. Iallfall hvis alle disse var jenter du faktisk selv kunne ønske å gå videre med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #19 Del Skrevet 20. oktober 2010 Jeg er ny singel og er ikke klar for noe nytt forhold på en stund, men vil jo ikke utelokke å møte noen. Jeg er den som ble forlatt og trenger tid for å bygge meg opp igjen selv, men kan gjerne flørte og snakke med menn og henge sammen om vi har det kjekt. Men selv om jeg i utganspunget vil være singel nå så håper jeg at jeg skal treffe den "rette" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2010 #20 Del Skrevet 20. oktober 2010 TS: Når du har opplevd det samme med tre ulike kvinner kan du være sikker på at det er noe med deg, ikke dem. Sannsynligvis er du alt for intens, og de trekker seg unna fordi du ikke klarer å lese signalene, men bare peiser på med din egen agenda. Dersom du ikke er interessert i å koble deg inn på en felles bølgelengde er du ikke interessant som partner, fordi du ikke vil kunne klare å ta den andres perspektiv i mer seriøse saker. Dessuten, heftig roting/ intimitet på tredje, fjerde, femte daten er alt for tidlig. Du virker veldig umoden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå