Kvist Skrevet 19. oktober 2010 #21 Skrevet 19. oktober 2010 Når øl nesten er billigere enn melk, så kan man begynne å lure litt ... Jahh, man kan jo lure. For noe som er et naturprodukt, som kommer fra dyr som skal ha stell, mat, og ordnede forhold. Og som skal behandles hygienisk og kjapt etterpå. Det skal samles sammen fra det ganske land, skal etterbehandles også før det pakkes og distribueres til butikken der det skal stå kjølig og alikevel har relativt kort holdbarhet. Sånn som melk f.eks Det er jo rart at det er billigere enn øl, som i utgangspunktet er vann, malt og gjær som blandes, gjæres og tappes før det distribueres. Det har nok bittelittegranne med kostnader å gjøre altså...
Gjest idakaroline Skrevet 19. oktober 2010 #22 Skrevet 19. oktober 2010 Jahh, man kan jo lure. For noe som er et naturprodukt, som kommer fra dyr som skal ha stell, mat, og ordnede forhold. Og som skal behandles hygienisk og kjapt etterpå. Det skal samles sammen fra det ganske land, skal etterbehandles også før det pakkes og distribueres til butikken der det skal stå kjølig og alikevel har relativt kort holdbarhet. Sånn som melk f.eks Det er jo rart at det er billigere enn øl, som i utgangspunktet er vann, malt og gjær som blandes, gjæres og tappes før det distribueres. Det har nok bittelittegranne med kostnader å gjøre altså... Joda, det er sant, men likevel er det rart og tenke på!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2010 #23 Skrevet 19. oktober 2010 for å fikse dette må vi ha mye høyere avgifter på øl! heia heia!
Miss Desiree Skrevet 19. oktober 2010 #24 Skrevet 19. oktober 2010 Jeg husker når små brus kostet 10 kr, nå koster de opp til 18 kr
nexa Skrevet 19. oktober 2010 #25 Skrevet 19. oktober 2010 Har dere sett litersprisen på Otrivin? Den fikk jeg bakoversveis av.. Ligger på godt over 2000 kr pr liter :gjeiper:
MarianneE Skrevet 21. oktober 2010 #26 Skrevet 21. oktober 2010 Jeg synes nå slike 0,5 l mineralvann har blitt latterlig dyrt? Ofte koster de jo 15-17 kr på matbutikken, mens 1,5 l koster 20 kroner. For kun noen få kroner ekstra får man jo 1 liter mer brus!!!!!!!!! Det der har jeg og lagt merke til. Jeg synes allergimat er deprimerende dyrt. 35kr for 500gr mel for og si det sånn...
KatteLatte Skrevet 22. oktober 2010 #27 Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Jeg hadde tenkt til å kjøpe ny klut til Jif-moppen min. Spurte i kassa da den ikke hadde pris (selvfølgelig) om hvor mye den kostet. Husker ikke nøyaktig pris, men det var rundt 150 kr!! DET er sykt, for en KLUT!!! Edit: så nå at dette skulle handle om matpriser, men men... Det var jo i matbutikken i hvert fall Endret 22. oktober 2010 av KatteLatte
Lyra Skrevet 27. oktober 2010 #28 Skrevet 27. oktober 2010 Fant en blåbærdrikk som kostet over 300 kr literen!! Ser også at de har fått Starbucks-produkter i noen butikker for rundt 50-lappen. Vet ikke helt hvor mye de inneholder, men er ikke mer enn 3 dl hvertfall....
fruBeist Skrevet 27. oktober 2010 #29 Skrevet 27. oktober 2010 Jeg hadde tenkt til å kjøpe ny klut til Jif-moppen min. Spurte i kassa da den ikke hadde pris (selvfølgelig) om hvor mye den kostet. Husker ikke nøyaktig pris, men det var rundt 150 kr!! DET er sykt, for en KLUT!!! Edit: så nå at dette skulle handle om matpriser, men men... Det var jo i matbutikken i hvert fall Tips, du får tak i minst like gode moppkluter på Nille, og så vidt jeg vet på Europris til en brøkdel av prisen
Miss Desiree Skrevet 27. oktober 2010 #30 Skrevet 27. oktober 2010 Kom på en ting til! Tørre rundstykker! Husker når de kostet 50 øre eller 1 kr, nå er de oppi 5 kr 5KR for et lite tørt rundstykke!
matentusiasten Skrevet 28. oktober 2010 #31 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg blir alltid overrasket over hvor billig det er når jeg kommer til kassen!
NovaFlare Skrevet 28. oktober 2010 #32 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg handler kun i Sverige. Kunne aldri funnet på å storhandle i Norge. Vi handler bare i Norge hvis vi går tom for ketchup eller vi ikke orker lage middag og stikker bort og kjøper en fjordland eller noe. For ca 1000 svenske får vi ca 4 stappfulle bæreposer med mat. Glad jeg bor nær grensen.
^KinderMaxi^ Skrevet 28. oktober 2010 #33 Skrevet 28. oktober 2010 Det er himla dyrt å handle i Norge altså Var på butikken i sted (kiwi) og handlet en og en halv handlepose, kjøpte mest firstprise produkter. 320 smalt det fra kassadama.
Independent_ Skrevet 28. oktober 2010 #34 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg handler kun i Sverige. Kunne aldri funnet på å storhandle i Norge. Vi handler bare i Norge hvis vi går tom for ketchup eller vi ikke orker lage middag og stikker bort og kjøper en fjordland eller noe. For ca 1000 svenske får vi ca 4 stappfulle bæreposer med mat. Glad jeg bor nær grensen. Kan jeg spørre hvor du bor siden du har tlgang til å handle i Sverige?
altsoja Skrevet 28. oktober 2010 #36 Skrevet 28. oktober 2010 eg syns mye er dyrt i butikken.men eg syns egentli ting ikkje er så dyrt.folk stiger jo i lønn kvert år da er man jo bare nødt til å stige med matprisene også.er jo bare å sjekke reklame aviser om kor det er lurt å kjøpe osten,melken eller andre ting den uken.så sparer man mangen penger på det
Independent_ Skrevet 28. oktober 2010 #37 Skrevet 28. oktober 2010 Sikkert østfold Tenkte litt mer spesifikt på by/sted :gjeiper:
NovaFlare Skrevet 28. oktober 2010 #38 Skrevet 28. oktober 2010 Jeg bor i Sarpsborg 20 minutter å kjøre
tineline Skrevet 29. oktober 2010 #39 Skrevet 29. oktober 2010 Jeg handler kun i Sverige. Kunne aldri funnet på å storhandle i Norge. Vi handler bare i Norge hvis vi går tom for ketchup eller vi ikke orker lage middag og stikker bort og kjøper en fjordland eller noe. For ca 1000 svenske får vi ca 4 stappfulle bæreposer med mat. Glad jeg bor nær grensen. Fire bæreposer med min mat koster omtrent 600,- norske. Jeg syns ikke det er spesielt dyrt her, generelt sett. Olivenolje kan ha ganske sprø priser noen som har smakt en i 200-kronersklassen? Må være godt!!!
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2010 #40 Skrevet 29. oktober 2010 Det er himla dyrt å handle i Norge altså Ikke for en nordmann. I forhold til hvor mye vi tjener, er det billigere her enn i de fleste europeiske land.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå