Smurfa Skrevet 8. oktober 2003 #1 Del Skrevet 8. oktober 2003 Smurfemannen fyller 30 år om kort tid, og jeg trenger maaaasse gode ideer til hva vi kan servere... Vet foreløpig ikke om vi skal ha det hjemme eller om vi skal lage noe større ut av det, men FEST blir det! Så-snille-alle-dere-på-KG; Vær snill og gi meg tips!!! På forhånd; 1000 takk! :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 8. oktober 2003 #2 Del Skrevet 8. oktober 2003 Dere kan ikke ha et slags koldtbord da ? Hvor mange mennesker kommer og skal spise ? Pai (quiche lorraine) er godt. Kanskje ikke akkurat "festmat" da hehe Stek ? Med poteter i en eller annen form ? Og dampkokte grønnsaker ? Dessert : Creme brulèe eller Mekke små fine kakestykker av rullekake -> lage et par rullekaker,-så kutte dem opp i passende porsjonsstykker, og legge marsipanlokk rundt kaken, og så dekorere med krem, og et jordbær eller sjokoladepynt.... Drysse litt melis over ? Nå vet jeg ikke om du tenker på en "finere" middag eller rett og slett festmat.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 9. oktober 2003 Takk for svar, Diva! :D Vi blir vel ca 20-25 stykker og vi vil ha noe mat som er lettvint og godt. Og litt spennende. Så det blir ikke steik med tilbehør, likssom, selv om det også er veldig godt! Det er dessuten mat vi har servert utallige ganger til venner ved tidligere anledninger.. Har tenkt litt på koldtbord, da. Ideer til hva jeg kan finne på der? Blir sååå takknemmelig for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 9. oktober 2003 #4 Del Skrevet 9. oktober 2003 Koldtbord : Karbonader Eggerøre Potetsalat Laks Spekemat Skinke i flere varianter Stek i skiver Fint og grovt "koldtbordbrød",- de som er firkantede vettu Salater og dressinger Egg / evt. med reker og kaviar på + Meierismør inntil brødet! Synes jeg er nam i allefall Dessert : Karamellpudding Sjokoladepudding Krem / vaniljesaus Creme brulèe Sjokolademousse Lage et par sukkerbrødbunner og slenge på litt krem, jordbær, og nøtter ? Marsipanlokk oppå ? Alternativt så går det jo an å lage snitter ? Om du orker å smøre og styre da,- det tar sikkert litt tid ? Blir jo noe av det samme som koldtbord på en måt, men da får gjestene ferdig servert (?) Vet ikke om det hjalp så mye jeg ? Lykke til i allefall :D - kjenner jeg blir sulten her jeg sitter hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 9. oktober 2003 #5 Del Skrevet 9. oktober 2003 Enda mer til koldtbord : Ost og kjeks i forskjellige varianter ? Frukt og bær ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilly Skrevet 9. oktober 2003 #6 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har nettopp vært i 30 års dag der de hadde laget Mexicans buffet. Enkelt og kjempegodt. Det var rett og slett bare store mengder av det de selv pleier å ha når de har f.eks taco. Så kunne man velge om man ville ha Tacoskjell, tortillalefser m.m. Blir en del "kutte jobb" men likevel enkelt. På den festen var det vel en 60-70 mennesker, så det skulle være lett overkommelig til en fest med 20-25 stk. Lykke til med festen uanset hva du velger å servere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 9. oktober 2003 Tusen takk for supre tips! Nå gleder jeg meg bare til Smurfemannen kommer hjem slik at vi kan se over forslagene sammen :D :D :D Dersom noen flere har forslag tar jeg også imot dem med glede!!! :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 10. oktober 2003 #8 Del Skrevet 10. oktober 2003 En venninne av meg hadde i bursdagen sin en buffet med masse godt. Vi forsynte oss av kyllingfileter i skiver, cherrytomater, feta-ost, salat, rødløk og masse annet tilbehør som vi hadde i pitabrød. I tillegg hadde hun diverse sauser og dressinger til å ha på. Men kanskje det blir litt sommerlig? Ellers er asiatisk buffet med vårruller, kjøttspyd med peanøttsaus, grønnsakswok og ris veldig godt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalas Skrevet 10. oktober 2003 #9 Del Skrevet 10. oktober 2003 Øl? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 11. oktober 2003 Det blir ØL i store mengder, kan jeg love! Det er en av de viktigste "hovedrettene" til feiringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå