Gå til innhold

Jobbe julaften? ( i butikk)


Gjest Opus

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om å jobbe på julaften. Fra 10.00 til 13.00, ikke mange timene altså. Jobber i dyrebutikk, så allverdens med kunder kommer nok ikke til å være innom. Men vurderer det uansett, da det virker veldig koselig og smile til kunder og ønske dem god jul. Hver julaften blir jeg så glad når jeg får et stort smil og "god jul" eller " ha en kjempefin dag videre!!" fra dama i kassa på kiwi, eller mannen på plantasjen. Jeg syntes alltid det er så flott at de jobber julaften og gjør min dag bedre.

Men som sagt har jeg ikke jobbet i jula før, og aner ikke hvordan det er. Dere som jobber i butikk, hvordan liker dere å jobbe på julaften? Er det god stemning og koselig, eller helt som alle andre dager? Blir dere "glade" for å jobbe et par timer julaften??

Jeg går ikke glipp av noe av julen hjemme hvis jeg sier ja. Eller går glipp av 3 Nøtter til Askepott, men den har jeg sett 10 julaftner før, så jeg tror jeg klarer meg. Det er ikke jeg som står for maten, pyntingen blir gjort lille julaften og det er middag rundt 5. Altså har jeg litt under 4 timer på å dusje, pynte meg, legge pakker under treet, dekke på bordet, gå med hunden osv før det er mat. Det burde vel gå bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet på julaften en gang (butikk) og skal nok jobbe i år også. Hos oss er det god stemning, jeg er ihvertfall i veldig godt humør og det er vel den ene dagen i året man ikke lar seg irritere av kunder :fnise:

Jeg ser frem til å jobbe de få timene jeg skal jobbe:) Det som er stress er at det er meg som står for julemiddagen i år, men det får jeg bare lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også jobbet på julaften, men det var lite kunder, så vi satt på en bruskasse og så Askepott. :jepp: God stemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet samme tidspunktene som deg da jeg jobbet i butikk, og det var kjedelig, men relativt godt betalt. I år skal jeg jobbe fra 12-20, og det gleder jeg meg ikke til.(..) Det er dog ikke i butikk, men i kundeservice (en av de få som holder åpent). Man må nesten bare gjøre det beste ut av det, men belag deg på at det kan bli stille. Så nei, jeg kan ikke fordra å jobbe julaften, spesielt fordi det gjør at jeg ender opp uten å kunne feire den. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke i butikk, men har ofte jobbet julaften. Som regel går vi hjem kl 12, men et år måtte jeg jobbe til kl. 16. Da følte jeg kvelden ble en smule amputert, men fram til 12 går fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så fint så. Du skal jo faktisk ikke ordne noe i forbindelse med middagen. Du skal bare være gjest og har mer enn nok til til å ordne deg.

Har jobbet julaften, men ikke i butikk. Her startet vi kl. 7 og alle jobbet på spreng. Når alle var ferdige så kunne vi gå. Tror vi klarte å jobbe inn en time. Kom hjem og som et par timer. Sto opp til ferdig julemiddag og hadde heller ikke noe annet ansvar. Kjentes litt amputert ut, men greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg jobbet i matbutikk syns jeg bare det var koselig å jobbe julaften :) Folk er i så godt humør :) Jobbet da fra 8 til 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også jobba på dyrebutikk på julafta. Nokon få kundar innom i løpet av dagen, med godt humør. I tillegg blei jo sjefen glad, sidan han slapp å jobbe sjølv :) Syns faktisk det er meir "stress" å jobbe i førjulstida, med langopne butikkar, noko som resulterte i at eg ikkje fekk handla julegåver sjølv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i Narvesen da jeg var student - og jobbet da flere julaftener. Synes egentlig det var litt koselig - hjalp folk med de siste julehilsener/ gaver, og de fleste var i veldig godt humør. Og man får jo med seg stort sett alt uansett av tradisjoner - mamma brukte å vente med grøten til jeg kom hjem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet i en klesbutikken på julaften ett år. Det var litt blandede følelser. Liker å sove lenge på julaften, og så sitte foran tv'n med dyna og se på tre nøtter til askepott, og alt det andre :)

Men det var forsåvidt veldig koselig å jobbe på julaften. Folk var litt småstressa, men likevel var det skikkelig julestemning. Alle sa goood jul og gledet seg til kvelden :)

Bordet kan jo dekkes kvelden før kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alltid julaften skiftet om mulig, syns den dagen gaar saa uhorvelig sakte fra morgen fram til middag. Med jobb gaar den fort som bare det.

Har jobbet julaften 3 aar paa rad, i dyrebutikk. Ikke mye med kunder, men man kan jo dille litt med en liten kanin om en kjeder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jobbet hver julaften i 12 år nå,kunne tenkt meg fri jeg! Går hlet greit da,det er litt rolig og bra stemning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt jobbet hele kvelden, men har en jobb der det ikke er relevant. Har ett avslappet forhold til jul og andre helligdager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet hver julaften de tre siste årene i matbutikk til kl 15. Kjenner det er ikke den ideelle situasjonen når jeg er ekstremt julete av meg :-)

Men man må gjøre det beste ut av det :-)

Jeg har som ett mål for dagen og det er at alle som har vært innom butikken skal ha ett snev av julefølese når de går ut.

Vi spiller julemusikk, serverer pepperkaker, twist og gløgg, har på oss nisseluer og gjør det beste ut av dagen for oss og får de stressa kundene (som må handle det siste de har glemt) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i butikk mange mange julaftener. Veldig koslig. Stengetid varierer, men før 3 skjer det ikke noe hjemme allikevel, og som TS er inne på, stemningen er magisk i butikken. Betalingen er mer enn vanlig, og jeg krever fri nyttårsaften i stedet.

En del utenlandkse tar det med ro da :klemmer: , for de feirer jo ikke, bare Eid, og husk store eid er i november da...

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har bestemt meg for å jobbe julaften :) Så blir nok mest sansynligvis det :) Litt stress å komme meg hjem fra jobb (avhengi av buss), men finner vel på noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er sykepleier og har jobbet mange julaftener. Dag som kveld.

Om manhar kveldsvakt så er det selvfølgelig trist å ikke feire med familien, men det er jo så mange pasienter som ligger på sykehus selv om det er julaften, så syns det også er litt kost å hjelpe dem til å få en best mulig julefeiring :)

Hadde det vært i butikk fra 10-13, hadde jeg ikke nølt ed å jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ønsker å jobbe julaften så er det ikke noe i veien for det :) Og det var jo uansett ikke lenge da, så skader jo ikke å prøve det ut og se om det er noe for deg.

Har ikke jobbet på akkurat julaften før selv, men jobbet 8-9 timer dagen før (tror jeg det var). Synes det var kjempe koselig jeg, og kom skikkelig i julestemning. Tente lys på disken, ga kunder pepperkaker, så "julenissen" og hoppende pakker gå forbi butikken flere ganger mens de delte ut godteri til barn og hilste på meg hver gang. Koselige kunder som ønsker meg god jul og bare smilte og var hyggelige :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Jeg jobbet som postbud på julaften, og da hjalp vi alle sammen til med å få ut posten så fort som mulig. Startet sju, og var vel ferdig rundt halv tolv. Synes det bare var koselig, og mange smilede fjes som ønsket meg god jul mens jeg delte ut julekortene. I år som i fjor jobber jeg ikke på julaften, men jeg jobber 13-22 både første og andre juledag. Ville vel helst vært hjemme og bare kost meg disse dagene, men duverden så mye jeg tjener når vi får endel tillegg på helligdager:) Dessuten er jo både kunder og kolleger så hyggelige og blide når det er jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...