Diva Skrevet 8. oktober 2003 #1 Del Skrevet 8. oktober 2003 På fredag skal jeg lage sjokoladekake til en bursdagsfeiring. Jeg skal lage en i springform, og jeg vil ha litt annerledes fyll i den enn vanlig. Dvs. ikke bare sjokoladekrem / glasur.... Jeg har tenkt på følgende : Vanlig sjokoladekrem på toppen og så vaniljekrem romkrem bjørnebær -/ syltetøy blåbær -/ syltetøy bringebær -/ syltetøy e.l. på midten Noen andre forslag ? Hva liker dere å ha som fyll i kake ? Tror dere det går greit å ha den i kjøleskapet over natten ? (den skal også fraktes med bil et par timer...) Takker & bukker hjertligst for svar :rosasmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. oktober 2003 #2 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg pleier å lage en variant av firkløver kake: istedet for å smelte sjokolade/bruke kakao i selve røren, rasper jeg kokesjokolade. Jeg deler bunnen i to - har vaniljekrem i mellom og firkløverglasur på toppen av kaken. Yummi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 8. oktober 2003 #3 Del Skrevet 8. oktober 2003 hva er en springform? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. oktober 2003 #4 Del Skrevet 8. oktober 2003 Syntes forresten at slike kaker bare har godt av å stå til dagen etter. Da får smaken "satt seg". Ellers er ostekake en veldig "takknemlig" kake å frakte med seg, spes. hvis det er mange som skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. oktober 2003 #5 Del Skrevet 8. oktober 2003 hva er en springform? Vanlig rund kakeform. (tror jeg da..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 8. oktober 2003 Supert! Takk Mie :D Høres godt ut:) Springform = rund kakeform i metall e.l. (såvidt jeg har hørt vaffal:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 8. oktober 2003 #7 Del Skrevet 8. oktober 2003 :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hey! Er du oppe nå du og ? Hvorfor "the sad face" ? Lyst på kaker ? hihi - jeg og.... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 8. oktober 2003 #9 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hey! Er du oppe nå du og ? Hvorfor "the sad face" ? Lyst på kaker ? hihi - jeg og.... :cry: Ja veldig gjerne.. :oops: Kaken din blir sikkert god den, Er spesielt godt med vanilje inni syns jeg da :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hehe... Kanskje vi skal melde oss inn i "de kakefrelstes forening ?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 9. oktober 2003 #11 Del Skrevet 9. oktober 2003 nevnte noen kake? hmm, vaniljekrem kan være veldig godt i sjokoladekake. ellers er rørte, moste jordbær veldig godt inni, spesielt om kaka er litt mørk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 10. oktober 2003 Det hrøes bra ut med jordbær inni egentlig. Skal tenke på det litt så lenge. :D Takk skal dere ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilli Skrevet 10. oktober 2003 #13 Del Skrevet 10. oktober 2003 Er veldig glad i vaniljekrem inni og sjokoladekrem utenpå jeg. Et lite tips er å dynke kaka med BAILYS likør (sjokomelk om det er barnekake da, eller solo eller juice om du skal ha frukt inni... :D namnam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milia Skrevet 10. oktober 2003 #14 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg bruker også vanilje- eller romkrem inni og sjokoladekrem utenpå. Det passer kjempegodt med bananskiver inni også. Bailys skal jeg prøve! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 10. oktober 2003 Supert! Flere svar :D Bailey`s høres godt ut som "dynkemiddel"... Tror jeg prøver det eller sjokolademelk :-) Takk skal dere ha! D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå