Gå til innhold

Menn som snakker mye om seg selv på date...

Cannavaro

Anbefalte innlegg

Gjest Prøvis

Ja, jeg personlig har nok ikke like stort behov for dette som det du har. Her finnes det forøvrig også en kjønnsforskjell. Kvinner har ofte et større sosialt behov enn menn.

Imidlertid, her snakker vi altså om fenomenet "date". Og da må begge være enige i hva det betyr i praksis.

Nå handler jo ikke tråden om fenomenet date, og hva man ønsker å oppnå med å date men heller om hvordan man samtaler under en date. Det er du som har vridd diskusjonen om til å bli noe annet.

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er lov å ha en artig og spennende date? Uansett, jeg liker som Krill å snakke med folk og en date som Cannavaro beskriver er for meg en vellykket opplevelse med gjensidig samtale om dette og hint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er lov å ha en artig og spennende date?

Hvis dette skjer så er det selvfølgelig bare veldig positivt.

Men poenget mitt er at begge MÅ ha samme mål med en date.

Hvis den ene bare ønsker å prate og få spenningen og hyggen ut av det, mens den andre seriøst ønsker å få seg en kjæreste, så MÅ DET ALTSÅ BLI HELT FEIL!

You see? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Hvis dette skjer så er det selvfølgelig bare veldig positivt.

Men poenget mitt er at begge MÅ ha samme mål med en date.

Hvis den ene bare ønsker å prate og få spenningen og hyggen ut av det, mens den andre seriøst ønsker å få seg en kjæreste, så MÅ DET ALTSÅ BLI HELT FEIL!

You see? :)

Man dater i utgangspunktet for å finne en å være sammen med - helt klart ellers hadde man ikke datet, det betyr ikke at det er helt sikkert at du vil ende opp med den du dater for det er som regel mer enn samtale som må til. Likevel kan jeg ha det både hyggelig og spennende, og skulle jeg like han mer enn han liker meg så kan jeg fortsatt se på denne daten som en hyggelig opplevelse.

You see?

Endret av Prøvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man dater i utgangspunktet for å finne en å være sammen med - helt klart ellers hadde man ikke datet, det betyr ikke at det er helt sikkert at du vil ende opp med den du dater for det er som regel mer enn samtale som må til. Likevel kan jeg ha det både hyggelig og spennende, og skulle jeg like han mer enn han liker meg så kan jeg fortsatt se på denne daten som en hyggelig opplevelse.

You see?

Ja, jeg ser hva du mener.

Men etter hva jeg har forstått så er det altså ikke alle som tenker på en "date" på denne måten. Muligens er også 'Cannavaro' en av disse. Han kan gi meg det inntrykket utifra hva han skriver her.

Men det er jo positivt for de du "dater" at du ikke er sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Ja, jeg ser hva du mener.

Men etter hva jeg har forstått så er det altså ikke alle som tenker på en "date" på denne måten. Muligens er også 'Cannavaro' en av disse. Han kan gi meg det inntrykket utifra hva han skriver her.

Men det er jo positivt for de du "dater" at du ikke er sånn :)

Det er mulig å både føle seg trist over å ha blitt dumpa og føle at du har hatt det hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å både føle seg trist over å ha blitt dumpa og føle at du har hatt det hyggelig.

Tja, det der er nok helt individuelt. Det du sier er da at det er mulig for deg personlig å føle det sånn.

For meg personlig ville en "date" der jeg ble dumpa bli sett på som totalt bortkastet tid og penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Prøvis

Tja, det der er nok helt individuelt. Det du sier er da at det er mulig for deg personlig å føle det sånn.

For meg personlig ville en "date" der jeg ble dumpa bli sett på som totalt bortkastet tid og penger.

Ja, for meg personlig.. ikke sikkert jeg tenker sånn med en gang men etter hvert. Og jeg betaler som regel for meg selv så ingen penger tapt her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dater en av gangen, men det trenger ikke bety at den ene jeg dater er den rette, og da avslutter jeg med han og venter på neste sjanse. Der er jeg på linje med den Strenge frk. Gerd og KateW. Forøvrig ser jeg ikke at cannavaro sier at han multidater, han beskriver hvordan han er på dates. Jeg tror Cannavaro er en spennende fyr å være på date med, han virker åpen og engasjert og sånne folk liker jeg å snakke med også uten at det er en date involvert. En god samtale som flyter lett kan gjøre daten vellykket selv om man ikke ender opp sammen er min mening. :)

Ahh der ser man, helt enig med deg Prøvis :) Man dater en om gangen. I agree....

og du....skal ikke utelukke at jeg kanskje ber deg på date en gang da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må jeg jo si at jeg digger!!! :hjerte: menn som har selvinnsikt og det ar du faktisk velger å legge ekstra merke til hvordan du selv oppfører deg ute blandt folk gjør at du får stooor respekt fra meg!

:enig: At du ønsker å utvilke deg! I like!! :dagens-rose:

Deretter vil jeg gjøre en rettelse og si at menn som SNAKKER på date er ikke annet enn BRA!! Hvordan skal man ellers bli kjent!?

Mitt poeng var at dersom du KUN snakker om deg selv, så blir det relativt kjedelig..

For meg handler det om tilstedeværelse, eller en formel for egen utvikling også om man vil. Har oppdaget litt av hvert med kombinasjonen dialog og kroppsspråk, lese tegn og tyde tegn....ja, jeg vil prøve å være bevisst i en "date-setting", men samtidig åpen for impulser. Jeg synes ikke at dates er "mislykket" i den forstand. Tolker det mer at 2 forskjellige mennesker møtes og finner ut at de kanskje ikke passer sammen. Det er lettere å skape inntrykk når man treffer noen og har dialog. Mennesker er interessante uansett fordi vi alle har vår egen historie og noen er interessante fordi de kan kanskje lære deg noe, og dette utvider horisonten din selv. Jeg er opptatt av MENNESKET og hvorfor vi er den vi er. Jeg synes det er spennende og utviklende å høre andre fortelle om livet sitt, erfaringer og opplevelser. Skulle det være slik at kjemien ikke passer og ellers andre grunner for at det ikke blir forhold ut av det, så synes jeg møtet med nye mennesker er spennende nok. Jeg er en person som er åpen til sinns og dømmer ikke folk så lett. Det er alltid en bakgrunn for den vi virkelig er, da vil jeg heller lese eller se denne personen med forståelse. I mitt liv opplever jeg at jeg fortsat kan lære og utvikle meg. Man blir vel aldri riktig utlært heller, blir man vel ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en flott innstilling, Cannovaro. :)

Jeg forsøker å være litt bevisst selv på hvilke signaler jeg sender ut, evnt. for å forsøke å skape best mulig komfortabilitet hos den man møter. Det er jo lett å bli nervøs, som nevnt.. spesielt hvis man ikke er vant til å date, noe ikke alle er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at du plutselig er så opptatt av at andre ikke skal generalisere. Mens du sier jo ALLE MENN TENKER... osv hele tiden... :fnise:

Når det er sagt synes jeg en mislykket date - eller en date hvor jeg blir dumpa, lærer meg noe. Jeg tenker at jeg er et hakk nærmere målet og vet kanskje enda mer hva jeg ikke skal ha.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prøvis

Artig at du plutselig er så opptatt av at andre ikke skal generalisere. Mens du sier jo ALLE MENN TENKER... osv hele tiden... :fnise:

Ikke sant :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler det om tilstedeværelse, eller en formel for egen utvikling også om man vil. Har oppdaget litt av hvert med kombinasjonen dialog og kroppsspråk, lese tegn og tyde tegn....ja, jeg vil prøve å være bevisst i en "date-setting", men samtidig åpen for impulser. Jeg synes ikke at dates er "mislykket" i den forstand. Tolker det mer at 2 forskjellige mennesker møtes og finner ut at de kanskje ikke passer sammen. Det er lettere å skape inntrykk når man treffer noen og har dialog. Mennesker er interessante uansett fordi vi alle har vår egen historie og noen er interessante fordi de kan kanskje lære deg noe, og dette utvider horisonten din selv. Jeg er opptatt av MENNESKET og hvorfor vi er den vi er. Jeg synes det er spennende og utviklende å høre andre fortelle om livet sitt, erfaringer og opplevelser. Skulle det være slik at kjemien ikke passer og ellers andre grunner for at det ikke blir forhold ut av det, så synes jeg møtet med nye mennesker er spennende nok. Jeg er en person som er åpen til sinns og dømmer ikke folk så lett. Det er alltid en bakgrunn for den vi virkelig er, da vil jeg heller lese eller se denne personen med forståelse. I mitt liv opplever jeg at jeg fortsat kan lære og utvikle meg. Man blir vel aldri riktig utlært heller, blir man vel ?

Men blir antagelig aldri utlært, nei. Det gjelder bare å gripe mulighetene og bruke erfaringene vi møter i livet vårt som lærdom.

By the way, så tror jeg ikke det er så mange av din sort der ute.

Du er antagelig ikke en av de gutta jeg snakker om, som bare snakker om seg selv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...