Gå til innhold

Søvnproblemer

Fremhevede innlegg

Gjest Eventyr3
Skrevet

Meditasjon gjør underverker.

Evn. ha sex.

http://www.livescience.com/mysteries/070315_sex_sleep.html

meditere kan jeg, men det hjelper meg ikke med søvnen.

men ja, sex hadde sikkert funka, men jeg er ikke ute etter å ha sex som et sovemiddel. pluss, jeg er singel og føler det blir galt hvis jeg skal gå inn for å skaffe meg dame slik at jeg har noen å jokke før jeg legger meg haha.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS står som mann :lur:

Du får holde hendene godt over dyna da :tommelsmil:

hehehehe ja ts er mann not me så kom med noen råd her til meg :skratte:

Skrevet

men ja, sex hadde sikkert funka, men jeg er ikke ute etter å ha sex som et sovemiddel. pluss, jeg er singel og føler det blir galt hvis jeg skal gå inn for å skaffe meg dame slik at jeg har noen å jokke før jeg legger meg haha.

hahaha for søvnen sin skyld når du får i gang døgn rytmen dumper du henne :skratte: uff nå var jeg slem.

Skrevet

Utrolig hva man kan få til på "egenhånd" :lur:

hehehehe ja ts er mann not me så kom med noen råd her til meg :skratte:

Meditasjon, pusteteknikker og varme føtter (gir mer blod i føttene, mindre til hodet)

Skrevet

hehe, ikke noe å takke for så klart.

ja, kjenner meg igjen der. jobb om 5 timer ca, så gruer meg hehe.

Du får heller døgne og dra på jobb.Heldigvis så har jeg ikke jobbe imorgen. :kaffekopp: :kaffekopp: :kaffekopp: :kaffekopp: er fint å ha:)

Skrevet

Meditasjon, pusteteknikker og varme føtter (gir mer blod i føttene, mindre til hodet)

ja men sånne ting orker jeg ikke.Føler jeg er ganske varm fra før av :skratte:

Skrevet

ja men sånne ting orker jeg ikke.Føler jeg er ganske varm fra før av :skratte:

Da kan nok ikke jeg hjelpe deg, aldri hatt problemer med søvn selv. Sjelden jeg ligger så lenge som 5 min. uten å få sove.

Skrevet

Da kan nok ikke jeg hjelpe deg, aldri hatt problemer med søvn selv. Sjelden jeg ligger så lenge som 5 min. uten å få sove.

Oi, heldiggris! Når som helst på døgnet, eller? Sovner ganske fort selv, men bare om jeg legger meg etter 03:00....

Skrevet

Oi, heldiggris! Når som helst på døgnet, eller? Sovner ganske fort selv, men bare om jeg legger meg etter 03:00....

Ja, så lenge det har gått noen timer siden jeg sov (uthvilt) sist.

Skrevet

Heldig..... :tristbla:

Skrevet

Må være deilig å ha det slik, da :) Trodde nesten du hadde en søvnforstyrrelse selv, siden jeg har lagt merke til at du er en av nattravnene her, hehe. KG trenger definitivt flere B-mennesker.

Gjest Eventyr3
Skrevet

hahaha for søvnen sin skyld når du får i gang døgn rytmen dumper du henne :skratte: uff nå var jeg slem.

haha, ja ikke sant. :P

Skrevet

Heldig..... :tristbla:

Jeg vet, setter veldig pris på det selv :)

Må være deilig å ha det slik, da :) Trodde nesten du hadde en søvnforstyrrelse selv, siden jeg har lagt merke til at du er en av nattravnene her, hehe. KG trenger definitivt flere B-mennesker.

Jeg har mine grunner ;)

Gjest Eventyr3
Skrevet

haha, nei det der er ikke min greie. :P

blir som å prøve å masere nakken sin selv, går ikke as. :P (for min del.)

Skrevet

haha, nei det der er ikke min greie. :P

blir som å prøve å masere nakken sin selv, går ikke as. :P (for min del.)

Jeg klarer begge deler! Dog, ikke samtidig.

Skrevet

Da får alle natt ravnene på kg samle seg her :5: Så er vi hvertfall ikke ensomme :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Har du forsøkt lysterapi, Eventyr3? Det er vel mest brukt mot vinterdepresjon (her i Norge i alle fall), men brukes også for å normalisere døgnrytmen. Om du kan påvise søvnforstyrrelse vil hjelpemiddelsentralen dekke kostnaden for deg. Anbefaler blått lys som i f.eks denne: http://www.philips.no/c/light-therapy/golite-blu-hf3320_01/prd/

Du bør bruke lampen når du våkner (med mindre du er bipolar - kan fremkalle depressiv episode om bipolare bruker den om morgenen), og sitte foran den 15 - 30 minutter. Dette skal gradvis stabilisere døgnrytmen, men det fungerer ikke på alle. Selv fikk jeg bare mer energi av den, men det er jo heller ikke å forakte. Kjenner flere som har hatt god effekt av den, men de har altså den med blått lys (jeg har med hvitt).

Du kan lese mer om det her, men anbefaler absolutt å søke på Engelsk, da vil du finne mer og bedre informasjon: http://www.nettdoktor.no/helseraad/soevn/artikler/lysbehandling.php

Gjest Eventyr3
Skrevet

Jeg klarer begge deler! Dog, ikke samtidig.

du er heftig:P!

Gjest Eventyr3
Skrevet

Har du forsøkt lysterapi, Eventyr3? Det er vel mest brukt mot vinterdepresjon (her i Norge i alle fall), men brukes også for å normalisere døgnrytmen. Om du kan påvise søvnforstyrrelse vil hjelpemiddelsentralen dekke kostnaden for deg. Anbefaler blått lys som i f.eks denne: http://www.philips.no/c/light-therapy/golite-blu-hf3320_01/prd/

Du bør bruke lampen når du våkner (med mindre du er bipolar - kan fremkalle depressiv episode om bipolare bruker den om morgenen), og sitte foran den 15 - 30 minutter. Dette skal gradvis stabilisere døgnrytmen, men det fungerer ikke på alle. Selv fikk jeg bare mer energi av den, men det er jo heller ikke å forakte. Kjenner flere som har hatt god effekt av den, men de har altså den med blått lys (jeg har med hvitt).

Du kan lese mer om det her, men anbefaler absolutt å søke på Engelsk, da vil du finne mer og bedre informasjon: http://www.nettdoktor.no/helseraad/soevn/artikler/lysbehandling.php

Interessant. takk, skal sjekke ut. Selv om prisene var litt stive etter min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...