Gjest Eventyr3 Skrevet 15. oktober 2010 #1 Skrevet 15. oktober 2010 Hei. Sikkert andre her som også sliter eller har slitt med søvnproblemer? Jeg er ute etter råd og tips, takk. Jeg har prøvd å telle sæver, men jeg har for dårlig fantasi til å faktisk se for meg sæver hoppe over noe. Får det bare til med 2-3 sæver så er det stopp.
Gjest Raindrops Skrevet 15. oktober 2010 #2 Skrevet 15. oktober 2010 Har egentlig ingen tips. Sliter med det samme selv. Hver gang jeg teller sauer så ender det opp med at en av dem snubler i gjerdet, slik at alle til slutt havner i en diger haug på andre siden. Har hørt at det skal hjelpe å ta en varm dusj, men det er så tiltak å gjøre midt på natta.
Gjest Eventyr3 Skrevet 15. oktober 2010 #3 Skrevet 15. oktober 2010 Ja, jeg tror det med sævene må være tull siden ingen får det til. men jeg har dessverre prøvd det med varm dusj også. har også prøvd trene+dusj+natta røyk. Det hjalp før, men ikke nå lenger. Hvor er Jesus når man trenger han.
Gjest Eventyr3 Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 (endret) :ler, ja, han er en lating. Endret 15. oktober 2010 av Eventyr3
Supramundane Skrevet 15. oktober 2010 #6 Skrevet 15. oktober 2010 Jeg bruker å tenke på å vinne i lotto. F.eks 10 millioner. Hva ville jeg brukt de på. I detalj. Plutselig sover jeg.. så det er kanskje ikke spennende å være millionær.
The Kitten Skrevet 15. oktober 2010 #7 Skrevet 15. oktober 2010 Mitt beste tips er å lese en veldig, veldig, veldig kjedelig bok.
Sequax Skrevet 15. oktober 2010 #8 Skrevet 15. oktober 2010 Ta fram ei urkjedelig skolebok som det gyver støv av: f.eks ei mattebok. Prøv å fordyp deg i andregradsligninger og tallsystemer så kan jeg nesten garantere at du sovner
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2010 #9 Skrevet 15. oktober 2010 Avspennings-cd hjelper meg. Har lagt den inn på mobilen. Du kan også finne det et favorittsted. Ekte eller lagd. Se, kjenn, lukt og føl. Mitt sted er en sydhavsstrand. Temperaturen er akkurat passe. Noen ganger sitter jeg i en stol og ser utover havet. Andre ganger går jeg i sanden, tørr eller våt. Jeg kjenner virkelig etter hvordan det føles, de små detaljene.
Antlers Skrevet 15. oktober 2010 #10 Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Sovner du lettere om du legger deg sent? Har du problemer med å stå opp tidlig? Om du er skikkelig B-menneske eller har forsinket søvnfasesyndrom som meg, er ikke kroppen din klar for å sove før f.eks 03:00. Det sier seg selv at det blir vanskelig å sove når kroppen og hjernen egentlig er i jobb/aktivitetsmodus. Sliter du med vanskelige tanker? Mye som bekymrer deg? Litt nedfor? Det blir lettere å komme med tips om du sier litt mer om hvordan det hele arter seg Endret 15. oktober 2010 av Antlers
Gjest Eventyr3 Skrevet 15. oktober 2010 #11 Skrevet 15. oktober 2010 Takk til alle som kom med forslag, men jeg ser at det trengs litt mer informasjon enn det jeg hadde forventet så da sier vi stopp . Men igjen, takk.
Gjest Cipheria Skrevet 16. oktober 2010 #12 Skrevet 16. oktober 2010 Hmm? Jaja, derom noen skulle lure: + Ha rutiner. Legg deg til samme tid hver kveld. Stå opp til same tid, også i helgen. + Ikke se TV eller PC før du skal legge deg. Pga lyset gjør det deg mindre trett. + Dersom du har rutiner på hva du gjør før du legger deg hver kveld, så vil du lettere komme i søvnmodus. + Dersom du ikke får sove innen en 30min; stå opp og gjør noe annet. Les litt. Etter en stund kan du gå og legge deg igjen. + Ikke drikk cola, te (med koffein) eller kaffi på kvelden + Dersom du tenker mye, si til deg selv at dette kan du tenke på i morgen klokken da og da + Tren. Dersom du er fysisk sliten vil du bli lettere trøtt og sovne raskere. Det var alt jeg kom på i farten.
Gjest Bella_ Skrevet 12. november 2010 #13 Skrevet 12. november 2010 Sliter med det samme selv Ligger og virir meg dag ut og inn uten å få sove.Men det er sikkert pga døgnrytmen min har blitt snudd på hodet Ingen te som gjør deg søvning???
Gjest Eventyr3 Skrevet 12. november 2010 #14 Skrevet 12. november 2010 Sliter med det samme selv Ligger og virir meg dag ut og inn uten å få sove.Men det er sikkert pga døgnrytmen min har blitt snudd på hodet Ingen te som gjør deg søvning??? Hvis det er meg du spør, så nei, ikke som jeg kommer på. har prøvd det meste og sliter forsatt. Så jeg vet ikke hva jeg kan anbefale desverre.
Gjest Bella_ Skrevet 12. november 2010 #15 Skrevet 12. november 2010 Hvis det er meg du spør, så nei, ikke som jeg kommer på. har prøvd det meste og sliter forsatt. Så jeg vet ikke hva jeg kan anbefale desverre. Oki men takk for at du svarer ikke lett dette her.Sitter nå og er lys våken
Gjest hogwash Skrevet 12. november 2010 #16 Skrevet 12. november 2010 Meditasjon gjør underverker. Evn. ha sex. http://www.livescience.com/mysteries/070315_sex_sleep.html
Gjest Bella_ Skrevet 12. november 2010 #17 Skrevet 12. november 2010 Meditasjon gjør underverker. Evn. ha sex. http://www.livescience.com/mysteries/070315_sex_sleep.html Det er bare menn som blir søvnig etter sex.Jeg blir hvertfall enda mer våken
Gjest hogwash Skrevet 12. november 2010 #18 Skrevet 12. november 2010 Det er bare menn som blir søvnig etter sex.Jeg blir hvertfall enda mer våken TS står som mann Du får holde hendene godt over dyna da
Gjest Raindrops Skrevet 12. november 2010 #19 Skrevet 12. november 2010 Sliter mer med å snu døgnet jeg. Har gått så langt nå at jeg sitter oppe til klokka 10-11 om morgenen, og sover til langt ut på ettermiddagen. Tenkte jeg skulle prøve å døgne, slik at jeg blir trøtt nok til å sovne tidlig, men jeg får det ikke til, bli bare stuptrøtt og gir opp ><
Gjest Eventyr3 Skrevet 12. november 2010 #20 Skrevet 12. november 2010 Oki men takk for at du svarer ikke lett dette her.Sitter nå og er lys våken hehe, ikke noe å takke for så klart. ja, kjenner meg igjen der. jobb om 5 timer ca, så gruer meg hehe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå