Babydrøm Skrevet 14. oktober 2010 #1 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Hei! Jeg har vært aktiv på KG i et par år, minst, men har laget en helt ny profil for å kunne tømme mitt hjerte på et veldig mye mer personlig plan enn jeg ellers gjør. Jeg er 35 og barnløs. I mange år trodde jeg at jeg ikke ville ha barn, men for 3-4 år siden ombestemte jeg meg. Og siden den gang har det blitt bare viktigere og viktigere å få barn, samtidig som klokka tikker fortere og fortere. Samboeren min er heldigvis også med på drømmen om en baby, men for han er det ikke like altoppslukende som for meg. Han har to (store) barn fra før, så han på en måte dekket behovet sitt. Jeg prøver å ikke fokusere for mye på det, og de færreste rundt oss vet at vi er prøvere. Det er vel egentlig bare to personer utenom meg og samboeren som vet det. Men det er vanskelig å styre tankene i andre retninger. I dag sitter jeg - for n'te gang - og lurer på om mensen kommer snart eller om jeg kan være så heldig å ha fått det til denne gangen. Mensen skulle kommet i dag tidlig, den pleier å være presis sånn. Men det er jo heller ikke usannsynlig at den svinger med et par dager. Jeg blir så fokusert på dette at jeg er hyperoppmerksom på kroppen min. Brystene er ømme, men når jeg tenker meg om er jo ikke det uvanlig ved mensen. Og jeg har hele tida en følelse av at "nå har jeg fått mensen, æsj", men når jeg går på do ser jeg at jeg har tatt feil. Og for hver gang det skjer så bygger håpet seg opp. Og jo høyere håpet blir jo større er fallhøyden når mensen kommer en dag for sent. Nå har jeg i allefall tatt en avgjørelse. Når mensen kommer skal jeg få time hos legen for å få sjekket både meg og samboeren. Det kan jo hende det er et eller annet galt med en av oss. Jeg er jo tross alt 35 og tida er i ferd med å renne ut. Er jeg riktig uheldig har toget gått allerede, og vi ble ikke med. I såfall trenger jeg å få vite det sånn at jeg kan gå gjennom en sorgprosess og gå videre i livet. Adopsjon er ikke et alternativ, til det har vi for dårlig økonomi i kombinasjon med for dårlig tid. Kanskje vi kan bli fosterforeldre istedet? Vi begynte prøvingen for over to år siden, men hadde et lite opphold der jeg brukte cerazette i 4-5 måneder. Jeg har aldri målt temperatur eller gjort andre ting for å spikre EL-dagen, annet enn å telle på kalenderen. Jeg må kanskje gå mer aktivt til verks enn dette? Håper det blir min tur en dag, snart! Endret 11. november 2010 av Babydrøm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 14. oktober 2010 #2 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hei, og velkommen til prøverdagbøkene! Håper du slipper å bli her så lenge Masse lykke til, jeg krysser fingrene for at mensen ikke kommer i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babydrøm Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 14. oktober 2010 Tusen takk, Sushi! Jeg er jo helt forstyrra for tida. Har fått et lite håp nå, for jeg kan ikke huske sist mensen var såpass forsinka (og det sier jeg etter et halvt døgn, snakk om å være desperat og klamre seg til halmstrå!). Saken er at jeg har hatt veldig stabil syklus med 28 dager mellom, og forrige gang var den nede i 26 dager. I tillegg var vi veldig aktive prøvere i ei hel uke rundt ca. EL, fordi jeg var usikker pga forkortet syklus. Så da tenkte jeg at det kanskje kunne gå bare 26 dager denne gangen også, men ingen mens for to dager siden. I dag var det dag 28, så da burde den i hvertfall vært her, men nei. Så begynner jeg å gruble på om dette betyr at jeg er i ferd med å få en ustabil syklus, og at det er slutt på de dager da mensen var lett å beregne. I såfall blir det jo ikke akkurat lettere å bli gravid. Huff, jeg merker at jeg er vanvittig overfokusert og tenker og grubler i ring her. Hvorfor kan man ikke bare lene seg tilbake og tenke at det skjer når det skjer? Det kan jo hende jeg grubler på meg en innbilt graviditet, sånn som bikkja til naboen hadde engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 14. oktober 2010 #4 Del Skrevet 14. oktober 2010 Velkommen som prøver Er ny som prøver selv, så er gøy å følge flere Håper det blir en kort prøveperiode for deg.. Så ønsker deg masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 14. oktober 2010 #5 Del Skrevet 14. oktober 2010 Lykke til, Babydrøm!! Håper det sitter en spire på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babydrøm Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 14. oktober 2010 Velkommen som prøver Er ny som prøver selv, så er gøy å følge flere Håper det blir en kort prøveperiode for deg.. Så ønsker deg masse lykke til! Tusen takk, Plutseliten! (Liker navnet ditt!) Håper prøvetida er over snart ja, for jeg er i overkant gammel allerede. Lykke til til deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babydrøm Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 14. oktober 2010 Lykke til, Babydrøm!! Håper det sitter en spire på plass! Tusen takk, Sequax! Det hadde vært så utrolig deilig om spiren satt nå ja. Jeg håper og drømmer om det, er virkelig veldig klar for å bli mamma nå. Men så tør jeg ikke helt å håpe for mye heller, hater å bli skuffa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shasna Skrevet 14. oktober 2010 #8 Del Skrevet 14. oktober 2010 Snublet inn her. Artig å følge flere prøvere. Håper det klaffer for dere snart! Nei, hvorfor kan man ikke bare lene seg tilbake og tenke at det skjer når det skjer? Det er alltid lettere sagt enn gjort desverre... Av og til ønsker jeg at det fantes en av-og-på-knapp! Når man ønsker seg noe så inderlig, er det ikke like lett å la være å tenke på det heller.. og i alle fall ikke som tiden går og man ikke får det man ønsker seg. Krysser fingrene for dere Ha en god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinne Skrevet 14. oktober 2010 #9 Del Skrevet 14. oktober 2010 Så spennende! Håper snart alt klaffer og spiren sitter :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 15. oktober 2010 #10 Del Skrevet 15. oktober 2010 Heisann! Velkommen som prøver! Kjempekjekt å følge enda en prøvedagbok. Jeg er i likhet med deg 35 år, kjekt å se flere "old timers" her inne!. Vi hadde heller ikke noe ønske om barn, men etthvert kom tanken snikende og har blitt værende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 15. oktober 2010 #11 Del Skrevet 15. oktober 2010 Velkommen inn her som prøver! Håper du ikke blir værende så lenge her inne og at det klaffer fort for deg og din kjære! Krysser fingrene for dere! Så kanskje babydrømmen blir virkelighet i løpet av 2011?? Lykke til iallfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babydrøm Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 15. oktober 2010 Snublet inn her. Artig å følge flere prøvere. Håper det klaffer for dere snart! Nei, hvorfor kan man ikke bare lene seg tilbake og tenke at det skjer når det skjer? Det er alltid lettere sagt enn gjort desverre... Av og til ønsker jeg at det fantes en av-og-på-knapp! Når man ønsker seg noe så inderlig, er det ikke like lett å la være å tenke på det heller.. og i alle fall ikke som tiden går og man ikke får det man ønsker seg. Krysser fingrene for dere Ha en god natt Tusen takk! Den av-og-på-knappen skulle jeg også gjerne hatt! Våknet flere ganger i natt og "kjente" at mensen hadde kommet, men fortsatt ingen mens nå i formiddag. Håpet vokser og vokser. Er vel på tide å skaffe seg en test! Jeg har ikke hatt sånt liggende, for jeg hadde sikkert blitt fristet til å teste meg annenhver dag. Det hadde blitt dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babydrøm Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 15. oktober 2010 Så spennende! Håper snart alt klaffer og spiren sitter :happy: Tusen takk! Krysser fingrene her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babydrøm Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 15. oktober 2010 Heisann! Velkommen som prøver! Kjempekjekt å følge enda en prøvedagbok. Jeg er i likhet med deg 35 år, kjekt å se flere "old timers" her inne!. Vi hadde heller ikke noe ønske om barn, men etthvert kom tanken snikende og har blitt værende. Hei! Ja, flott å se at jeg ikke er eneste på 30+ som prøver å få baby. Jeg vet ikke om det er alderen min eller bare tilfeldigheter som gjør at vi har prøvd såpass lenge uten resultat. Både moren og søsteren min fikk barn uten å prøve særlig hardt, så jeg tenkte at det lå i genene mine også. Den gang ei. Kjempekjekt å bli ønsket velkommen her av så mange! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babydrøm Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 15. oktober 2010 Velkommen inn her som prøver! Håper du ikke blir værende så lenge her inne og at det klaffer fort for deg og din kjære! Krysser fingrene for dere! Så kanskje babydrømmen blir virkelighet i løpet av 2011?? Lykke til iallfall! Tusen takk! Ja, jeg håper jeg ikke trenger å bli lenge her, selv om det er veldig koselig så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 15. oktober 2010 #16 Del Skrevet 15. oktober 2010 Fortsatt ingen mensen? Dette lover jo godt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babydrøm Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 15. oktober 2010 Fortsatt ingen mensen? Dette lover jo godt da... Ja, jeg har masse sommerfugler i magen i hvertfall, tro om de har selskap av noe mer konkret? Kjenner at jeg har lyst til å Men så prøver jeg å holde meg rolig og ikke få for høye forhåpninger. Bor landlig, så det er nesten en time å kjøre til nærmeste apotek for å kjøpe test. Skal til byen i morgen uansett, men sitter nå og lurer på om jeg må kjøre allerede i dag fordi jeg ikke klarer å vente... Blir sprø av å hele tida "kjenne" at "nå kom mensen". Skikkelig berg-og-dal-bane. Er redd mensen er på vei, for det begynner å gjøre vondt i ryggen og magen, slik det pleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 15. oktober 2010 #18 Del Skrevet 15. oktober 2010 Uff da.. men det som er så teit er at graviditetssymptomene er så like menssmerter. Så man vet jo aldri. Men siden du kjenner på menssmerter nå ville jeg venta med å kjøpe en test. Man blir jo bare ekstra skuffa når man tester negativt Krysser fortsatt fingrene for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babydrøm Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg bestemte meg for å roe litt ned og ikke kjøpe test i dag. Som du sier Sushi så blir man jo bare så skuffa over å teste negativt. Mensen har fortsatt ikke kommet, og jeg har kjent uvante stikninger i underlivet (klarer ikke å lokalisere de helt, er ikke så god på anatomi ). Vet ikke om det er jeg som innbiller meg sånt fordi jeg ønsker så sterkt at jeg skal være gravid. Hvis ikke mensen er kommet til i morgen formiddag så blir det kjøp av test ja. Ingen tvil om det. Sånn som det er nå er det jo skikkelig nervepirrende å gå på do. Er mensen på vei eller ikke? Nesten så jeg forventer en dramatisk trommevirvel etterfulgt av en triumferende fanfare når det viser seg at mensen fortsatt ikke har vist seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babydrøm Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 16. oktober 2010 Lørdag morgen/formiddag. Fortsatt ingen mens. Den skulle vært her torsdag. Hm... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå