LineGourmet Skrevet 8. september 2011 #721 Del Skrevet 8. september 2011 Her er ting "on the go" ja Jeg tipper du ikke trenger å vente helt til termin i alle fall Masse lykke til Arven! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 8. september 2011 #722 Del Skrevet 8. september 2011 Oh, her skjer det ting! Fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 8. september 2011 #723 Del Skrevet 8. september 2011 Så spennende! Tipper du er igang før du vet ordet av det Gled deg til å møte din lille snuppe! Det er en ubeskrivelig følelse PS. Husk å dobbeltsjekke at veska hennes er pakket i fødebagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 8. september 2011 #724 Del Skrevet 8. september 2011 Spennende her nå! Kanskje jeg skal få meg time med modningsakupuntkur jeg også :gjeiper: Ser ut til at det gjør noe med kroppen din iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariel* Skrevet 8. september 2011 #725 Del Skrevet 8. september 2011 Her blir det virkelig spennende å følge med fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 9. september 2011 #726 Del Skrevet 9. september 2011 Oi, høres ut som det er noe på gang her, spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. september 2011 #727 Del Skrevet 10. september 2011 :popcorn: ...er det skjedd noe her kanskje? Håper alt står bra til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 10. september 2011 #728 Del Skrevet 10. september 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 11. september 2011 Forfatter #729 Del Skrevet 11. september 2011 Kanskje jeg skal få meg time med modningsakupuntkur jeg også :gjeiper: Ser ut til at det gjør noe med kroppen din iallfall Bare til å bestille time... Man begynner 4 uker før termin. Jeg må si at slik det er nå, har det i hvertfall hatt effekt på meg ift modning. Kjør på Ripsy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 11. september 2011 Forfatter #730 Del Skrevet 11. september 2011 Mange spisende damer her inne nå Hyggelig at dere følger med altså Må nok skuffe dere, lillemor ligger fortsatt trygt inne Hun tar livet knusende med ro, hun ligger der og sparker,hikker og åler seg rundt omkring. Lille gulljenta mi! Det skjedde jammen masse etter forrige modningsakupunktur og jeg var sikker på at fødsel var nær, men det var nok bare modning denne gangen Småblødningene har gitt seg nå, men har fortsatt MYE sterke kynnere og spesielt på natten. Skal på ny time til akupunktur på tirsdag og lurer veldig på om det skjer like mye etter denne gangen. Jeg er spent på uken generellt.... Kanskje det skjer noe...... Har hatt noen stille og rolige dager nå og prøvd å roe ned fødselsutålmodigheten min. Er roligere nå og tenker bare at hun kommer når hun skal, jeg får ikke styrt det på noen måte uansett. Har begynt på mor Signes babytepppe fra nøstebarn og det blir kjempe fint Hvem hadde vel trodd at de skulle se meg med et strikketøy noen gang Det hjelper på å få tankene over på noe annet og jeg finner roen med det..... (tuuusen takk for tips Ripsy ) Sambo har dratt på jakt og skal være ute og løpe i skogen i hele dag og jeg har huset for meg selv Deilig innevær med regn og jeg skal finne frem strikketøyet mitt og bare kose meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 11. september 2011 #731 Del Skrevet 11. september 2011 Sambo har dratt på jakt og skal være ute og løpe i skogen i hele dag og jeg har huset for meg selv Deilig innevær med regn og jeg skal finne frem strikketøyet mitt og bare kose meg Åh, det høyres deilig ut! Sambo er ute med A, men nå har akkurat besøk nr 2 gått, så det blir litt 'oppbrudd' i kviledagen min her... Det er sjølvsagt hyggelig når folk er innom i døra, men eg kjenner at det tar litt energi! Kos deg med teppet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 11. september 2011 #732 Del Skrevet 11. september 2011 Jeg begynner med akupunktur i uke 37 Det blir spennende å se om det har like mye effekt på meg, som på deg. Hvor er det hun stikker nålene på deg? Har litt angst for nåler, og har aldri tatt akupunktur før, men vil prøve det fordet Blir veldig spennende fremover for deg nå! Jaggu ikke lenge igjen! (Jeg liker ikke popcorn, men later som jeg spiser det selv om ) Det er så koselig med strikkeprosjekt, og så bra at det får deg til å slappe av og tenke på andre ting Selv holder jeg på med tre strikkeprosjekter Tre tepper, hvor alle er nesten ferdig, mangler bare det ene eller det andre. Blir nok ferdig tilslutt får vi håpe. Ha en koselig søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 11. september 2011 #733 Del Skrevet 11. september 2011 Trodde du hadde forlatt meg jeg! Vi som har termin likt og greier, og så trodde jeg du plutselig ikke hadde termin lengre, men frøkna på utsiden. Fæl du er til å skremme! Neida, uansett, jeg håper modningen holder på og at du snart får frøkna på utsiden. Er godt du har roligere dager, det hjelper absolutt ikke akkurat å være utålmodig. Man stresser bare. Så nå sitter vi her og er tålmodige.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Timseh Skrevet 12. september 2011 #734 Del Skrevet 12. september 2011 Hvor ofte går du til akupunktur og hvor mye koster det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 12. september 2011 Forfatter #735 Del Skrevet 12. september 2011 Tar en statusoppdatering. Regner med at det blir den siste for denne gang Natten har bestått av masse mensensmerter og ulik de kynnerene jeg har hatt før Hadde håpet at fullmånen skulle påvirke det slik at kanskje det ble noe fødsel, men skjedde ingenting i natt Hvis ikke jeg tar feil har Rispy tippet på fødsel til 12 så da gjenstår det å se i løpet av dagen om hun får rett.... Termin: 22.09.11 På vei: Snart 39 uker. Kjønn: Utålmodig? Ja, kjempe utålmodig nå og veldig spent. Hodet ned: Jada,hun ligger lagt nede i bekkenet. Var ikke festet forrige uke, men satser på at hun har festet seg nå. Ny kontroll hos JM i morgen. Aktivitet i magen: Masse. En aktiv lita jente. Det har hun vært hele svangerskapet. Navn: Navnet er klart! Vektøkning: 14kg. Vekten har stått stille de siste ukene Vekten har økt mest begynnelsen siste trimester. Vann i kroppen:Ja, vekten gjorde et kjempe hopp siste trimester og mesteparten av det er vann Heldigvis er det jevnt fordelt over kroppen slik at det ikke er så synlig. Bortsett fra hender og føtter. Kynnere: Ja, masse kynnere og de blir mer og mer smertefulle. Humør: Tar lett til tårene, men bortsett fra det så har humøret vært jevnt over bra i svangerskapet. Barnerom: Vi bygger og vi bygger på huset vårt Utstyr: Har det meste klart nå som vi trenger til å begynne med. Strekkmerker: Nei, ikke et eneste ett jippi!Ingen fødselsstripe heller. Melk i brystene:Nei, ingenting foreløpig. Håper på amming og er veldig redd for å ikke få det til pga silikonproteser i brystene. I følge JM pleier det ikke være noe problem etter hennes erfaring. Har et stort ønske om å amme lille gull. Fødsel: Spent og veldig klar! Har valgt såkalt "fødestue" dvs at det er lite der som minner om sykehus. De vektlegger natrulige fødsler uten medisinsk smertestillende. De bruker vann,bad,varme omslag,akupunktur osv. Her har de også små familierom/stuer til den nybakte familien. Slik at jeg og sambo får et eget koselig soverom, med en vanvittig stor god dobbelseng. Avd ligger inne på sykehuset så jeg har mulighet til å bli flyttet til vanlig avdeling hvis jeg skulle forandre mening ift smertestillende eller det skulle oppstå komplikasjoner. Men foreløpig har jeg lyst til å prøve naturlig fødsel. Plager:Nei, ikke noe spesilet, men har endel vann som er plagsomt og sover dårlig nå. Oppegående:Ja,vil si det selvom jeg føler meg tung og magen er i veien Beveglighetene er ganske redusert. Sulten: Nei, ikke mer enn jeg pleier når jeg ikke er gravid. Spesielle matlyster: Forstatt iskald sjokkomelk. Har forfulgt meg hele svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 12. september 2011 #736 Del Skrevet 12. september 2011 Så fin statusoppdatering! Håper jeg har rett Fortsatt mange timer igjen av dagen. Føler på meg at du får en fin fødsel siden det virker som om modningen har kommet godt i gang. Krysser iallfall fingrene for at det stemmer. Og må si jeg er misunnelig på dere som bygger og bygger på huset deres! Jeg har så lyst på hus! Ha en fin dag - forhåpentligvis med masse smerter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 12. september 2011 #737 Del Skrevet 12. september 2011 Fin statusoppdatering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 12. september 2011 Forfatter #738 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Så fin statusoppdatering! Håper jeg har rett Fortsatt mange timer igjen av dagen. Føler på meg at du får en fin fødsel siden det virker som om modningen har kommet godt i gang. Krysser iallfall fingrene for at det stemmer. Og må si jeg er misunnelig på dere som bygger og bygger på huset deres! Jeg har så lyst på hus! Ha en fin dag - forhåpentligvis med masse smerter Ser ut til at tippingen din slår feil Ripsy,tviler på at jeg føder i løpet av to timer Huset vårt blir såååå fint. Mye jobb å bygge hus og veldig krevende, men absolutt verdt det Fin statusoppdatering Takk for det.Rart å tenke på at det er siste statusoppdatering.... Endret 12. september 2011 av arven1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 12. september 2011 Forfatter #739 Del Skrevet 12. september 2011 Fullmåne i natt Har et ørlite håp, men tviler på at det skjer noe. Har hatt mensenmurringer siden i natt, men de er veldig svake. Syntes kynnerene har flyttet seg langt ned nå og de er merkbare helt nederst i lysken. Lurer på om det kan ha noe å si.... Uansett når fødselen setter i gang kan jeg ikke skjønne noe annet enn at det må være modent. Nå syntes jeg har gått rundt med mye symptomer i flere uker Ny runde med modningsakupunktur i morgen igjen. Skjedde masse etter forrige gang med både blødning,litt slim og sterke kynnere... Lurer på om det blir like sterk effekt i morgen Ny kontrolltime hos JM i morgen også. Nå bør hun jammen ha festet det bitte lille hodet sitt syntes jeg Prøver å utsette sambo for litt sexpress om dagen, men han er ikke så villig han syntes det er ubehagelig med tanke på lillemor som ligger langt nede nå Godt at det blir akupunktur i morgen i hverfall da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 13. september 2011 #740 Del Skrevet 13. september 2011 Akupunkturen virkar nok den ja, spent på om det skjer noko meir enn modning etter dagens tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå