Gå til innhold

Favorittfilmer!


Sequax

Anbefalte innlegg

Jeg har mange favorittfilmer, men av en eller annen grunn er det utrolig vanskelig å komme på dem på kommando.

Men her er et utvalg av de jeg kommer på i farten:

Meet Joe Black

Fight Club

Gladiator

Dan in real life

The Decent

Love actually

Eternal sunshine of the spotless mind

The shining

Seven

Shawshank redemption

The Departed

Silence of the Lambs

Pink panther filmene (de gamle med Peter Sellers)

The Black Knight

Little miss sunshine

Slumdog Millionaire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Donnie Darko

The Professional

Crash

Pi

Requiem For A Dream

The Shining

American Beauty

The Shawshank Redemption

Pulp Fiction

Snatch

The Green mile

Magnolia

Lost in Translation

American Beauty

One Flew Over the Cuckoo's Nest

I'm a Cyborg, But That's OK

The Diving Bell and the Butterfly

Into the Wild

A Beautiful Mind

El Mquinista

Pan's Labyrinth

Oldboy

Inglourious Basterds

Hot Fuzz

Sin City

V for Vendetta

Battle Royale

Mary and Max

Coraline

WALL·E

Lenke til kommentar
Del på andre sider



  • The Green mile - Den Grønne Mil
  • The Pianist - Pianisten
  • The Shawshank Redemption - Frihetens regn
  • Just Like Heaven
  • Uno
  • Jeg er Dina
  • Kvinnen i mitt liv
  • Alt for Egil
  • Despicable Me - Grusomme meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mange filmer jeg er glad i, men ingen slår Notting Hill. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg gråter av glede HVER gang jeg ser den. Kanskje fordi jeg elsker London og Notting Hill området, og mitt høyeste ønske er flytte dit for en periode :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har mange filmer jeg er glad i, men ingen slår Notting Hill. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg gråter av glede HVER gang jeg ser den. Kanskje fordi jeg elsker London og Notting Hill området, og mitt høyeste ønske er flytte dit for en periode :rødme:

Notting Hill er et fint område! Et strøk jeg besøkte ofte da jeg bodde i London; fine markeder og herlige kaféer! :Nikke:

Dyrt nok er det der, da, og ikke et strøk for en student, iallefall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Vanskelig å bestemme seg for kun et få antall filmer, men skal prøve å plukke ut noen. Er forøvrig vanskelig å plassere de i rekkefølge også ;)

Titanic

Hvorfor: Nydelig, dramatisk og romantisk film som får meg til å grine hver eneste gang! Første gangen jeg så den gråt jeg til og med et kvarter etter jeg hadde sett den (litt flaut å fortelle, men sier litt om hvor beveget jeg ble, var riktig nok fjortiss også da). Liker skuespillprestasjonene også.

Sjanger: Romantisk, drama

Silkesvarten (1994)

Hvorfor: Denne filmen trollbandt meg når jeg var liten, jeg og ei venninne så den hver gang hun overnattet hos meg (hvilket var sikkert annenhver helg et helt år!). Vil tippe jeg har sett den filmen rundt 50-60 ganger faktisk. Og jeg elsker den! Hester, tårevåte scener og lykkelig slutt, helt fantastisk!

Sjanger: Drama, familie

Pirates of the Caribbean (alle filmene)

Hvorfor: Trenger jeg virkelig skrive hvorfor? Klarer ikke velge bort noen heller, synes alle filmene er (nesten) like bra! Min absolutte favorittperson i disse filmene er antihelten Captain Jack Sparrow. Filmer med action, mye humor, romantikk, spenning, flott musikk - disse har alt!

Sjanger: Spenning, eventyr, fantasi

Harry Potter (alle filmene)

Hvorfor: Må slenge med alle her, selv om det er noen jeg liker bedre enn andre, så klarer jeg ikke velge ut noen spesifikt. Filmene kommer ikke helt i nærheten med bøkene, men det er likevel er utrolig univers J. K Rowling har skapt, og som bare må oppleves på film.

Sjanger: Fantasi, familie

Grease

Hvorfor: Herlig musikal med MYE bra musikk og morsomme scener. Blir alltid i godt humør av denne filmen, enda jeg har sett den tusen ganger (både på skolen og ellers).

Sjanger: Musikal

Mamma Mia

Hvorfor: Nok en herlig musikal, stappet med Abba klassikere. Dette må være en av de største feel good filmene som finnes!

Sjanger: Musikal

Dirty Dancing

Hvorfor: Romantisk "feel good" film med mye bra musikk og flotte dansescener. Tror jeg har sett denne en god del ganger også. Pluss at Patrick Swayze er jo så herlig da :)

Sjanger: Drama, romantisk

Avatar

Hvorfor: Episk film som inndeholder spenning, romantikk og utrolig bra animasjoner. Jeg liker egentlig ikke Sience Fiction filmer, men denne elsket jeg. Så en veldig kornete og dårlig versjon som lå ute på nettet, men ble like fascinert for det. Et mesterverk av en film!

Sjanger: Action, eventyr og fantasi

Gladiator

Hvorfor: En imponerende storfilm av en egen klasse. Storslåtte scener og musikk, kombinert med den fantasiske skuespilleren Russel Crowe (har bare sett han i bra filmer!) bare må bli bra.

Sjanger: Action, drama

Bridget Jones (begge filmene)

Hvorfor: Utrolig morsomme filmer om den alltid klønete Bridget Jones. I en verden der alle skal være perfekte, er det godt å se en film om en som absolutt ikke er det. Enda en herlig feel good film.

Sjanger: Komedie, romantisk

Kunne ramset opp filmer i en evighet her, føler mange er glemt også. Men må slenge med noen flere:

En hel haug disneyfilmer: Skjønnheten og udyret, Mulan, Herkules, Tarzan, Løvenes konge, Pocahontas, Min bror bjørnen, Tangled ++

Animasjonsfilmer: Shrek, Istid, Toy Story, Stor ståhai

Love Actually

Hjemme alene

Pretty Woman

Secretariat

Noen vil sikkert kritisere lista mi, jeg er fullt klar over at den ikke akkurat er dyp. Men jeg kan godt innrømme det: jeg liker storfilmer, romantiske komedier, disney filmer, musikaler og mange av de komersielle filmene som folk mener er fulle av klisjeèr og er uinteressante. Men jeg må få like det jeg vil, jeg er en enkel person som liker lett underholdning der jeg slipper å tenek for mye ;)

Anonym poster: 3f91de1151624a4b29bad664290fec62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt forferdelig å velge "favorittfilmer", når det finnes så utrolig mange sjangere, og millioner av filmer innen hver eneste sjanger. Men hvis jeg skal nevne noen som jeg kommer på litt sånn i farta, så blir det:

- The Boondock saints

- Memento

- Goodfellas

- Inception

- Requiem for a dream

- The Pianist

- Candy

- Titanic

- American History X

- The good the bad and the ugly

- One flew over the cuckoo's nest

- 12 angry men

- Inside man

- The butterfly effect

- Mystic River

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...