Gå til innhold

Favorittfilmer!


Sequax

Anbefalte innlegg

Ser det er flere tråder angående dette her på KG, men jeg ønsker å starte denne tråden for å få en litt mer ordentlig oversikt.

Skriv dine topp 5 eller topp 10 lister med filmer og hvilken sjanger de tilhører! Om du gidder; skriv gjerne hvorfor du liker filmen, og hvem som har hovedrollene :)

Her kommer noen av mine favoritter:

1. SILENCE OF THE LAMBS

Hovedrolleinnehavere: Jodie Foster og Anthony Hopkins.

Hvorfor: en mer gjennomført film skal man lete lenge etter!

Stemning, story, plot, musikk og skuespillere av toppklasse :)

Sjanger: thriller

2. STAR WARS

Jeg mener de gode, gamle; episodes 4, 5 og 6

Hovedrolleinnehavere: Carrie Fisher, Harrison Ford, Alec Guinness

Hvorfor: nostalgisk klassiker

Sjanger: science fiction

3. THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS

Hovedrolleinnehavere: Jack Skellington....

Hvorfor: Elsker Tim Burton's verden! Dette er, etter min mening, hans beste film

Sjanger: dokkefilm/tegnefilm

4. WHEN HARRY MET SALLY

Hovedrolleinnehavere: Meg Ryan, Carrie Fisher

Hvorfor: Selveste definisjonen på romantisk komedie! Blir aldri lei :)

Sjanger: romantisk komedie

5. THE SIXTH SENSE

Hovedrolleinnehavere: Bruce Willis, Toni Collette, Haley Joel Osment

Hvorfor: et mesterstykke av en film! Overraskende historie...

Sjanger: thriller/horror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oooh, gøy. :nigo:

Delt førsteplass fordi jeg ikke klarer å velge. :sjenert:

1. MYSTERIOUS SKIN

Hovedrolleinnehavere: Joseph Gordon-Levitt, Brady Corbet, Michelle Trachtenberg

Hvorfor: fordi det faktisk er mulig å lage en så fin film om en så fæl ting som pedofili.

Sjanger: drama

1. ALMOST FAMOUS

Hovedrolleinnehavere: Patrick Fugit, Kate Hudson

Hvorfor: fordi soundtracket slo meg baklengs og fordi det er en veldig fin kjærlighetshistorie.

Sjanger: drama

1. REMEMBER THE TITANS

Hovedrolleinnehavere: Denzel Washington, Will Patton m.fl.

Hvorfor: fordi Denzel er guden. :rødme:

Sjanger: drama

4. GENERATION KILL

Hovedrolleinnehavere: Alexander Skarsgård m.fl.

Hvorfor: fordi den er morsom, fæl, realistisk, spennende og totalt sprø.

Sjanger: krig, miniserie

5. EQUILIBRIUM

Hovedrolleinnehavere: Christian Bale, Sean Bean, Taye Diggs

Hvorfor: fordi den rett og slett bare er dritkul.

Sjanger: action, sci-fi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Belle! :) Mysterious Skin, Almost famous, Equilibrium og Remember the Titans er herved bestilt....

Lar deg få dommen når filmene er sett!! :nigo:

( her er det bare å hamstre inn til høstkveldene!! :strix: )

Krigsfilmen lot jeg være, enn så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Belle! :) Mysterious Skin, Almost famous, Equilibrium og Remember the Titans er herved bestilt....

Lar deg få dommen når filmene er sett!! :nigo:

( her er det bare å hamstre inn til høstkveldene!! :strix: )

Krigsfilmen lot jeg være, enn så lenge ;)

Gled deg! :jepp: Håper du liker dem like godt som jeg gjør. :nigo:

Generation Kill er egentlig ikke en typisk krigsfilm da (eller, serie, for det er en miniserie på 7 episoder), for jeg heller liker ikke det. Det er vel mer i gården til Jarhead dersom du har sett den. En film som handler om å vente på krigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg! :jepp: Håper du liker dem like godt som jeg gjør. :nigo:

Generation Kill er egentlig ikke en typisk krigsfilm da (eller, serie, for det er en miniserie på 7 episoder), for jeg heller liker ikke det. Det er vel mer i gården til Jarhead dersom du har sett den. En film som handler om å vente på krigen.

Jeg gleder meg! :nigo: Eeeeelsker å "oppdage" nye filmer! Men jeg advarer deg: jeg er en nådeløs kritiker, så om jeg ikke liker noen av dem, får du høre det! :opplyser::ler:

Nei, jeg har ikke sett Jarhead. Hvilke kriger er det folket venter på i de to filmene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg! :nigo: Eeeeelsker å "oppdage" nye filmer! Men jeg advarer deg: jeg er en nådeløs kritiker, så om jeg ikke liker noen av dem, får du høre det! :opplyser::ler:

Nei, jeg har ikke sett Jarhead. Hvilke kriger er det folket venter på i de to filmene ?

:fnise: Det er helt greit. Jeg er jo realistisk og har innfunnet meg med at alle ikke kan like alt jeg liker. :lol:

I Jarhead venter de på Kuwait-krigen (eller golfkrigen?) og i Generation Kill får vi være med de aller første amerikanske troppene inn i Irak. Den er basert på en sann historie og blir på en måte veldig mye bedre av den grunn. Har lest boken også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Det er helt greit. Jeg er jo realistisk og har innfunnet meg med at alle ikke kan like alt jeg liker. :lol:

I Jarhead venter de på Kuwait-krigen (eller golfkrigen?) og i Generation Kill får vi være med de aller første amerikanske troppene inn i Irak. Den er basert på en sann historie og blir på en måte veldig mye bedre av den grunn. Har lest boken også. :jepp:

:ler:

Lurer på om dette blir nok en tråd hvor kun The Usual Suspects svarer!!

Kom igjen, a, folkens!! Favorittfilmer!!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. ROMAN HOLIDAY (1953)

Hovedrolleinnehavere: Audrey Hepburn, Gregory Peck

Hvorfor: En fantastisk sjarmerende film, nydelig og spontan. En god dose nostalgi, kjærlighetsdrama og humor.

Sjanger: Drama

2. GIANT (1956)

Hovedrolleinnehavere: Elizabeth Taylor, James Dean, Rock Hudson

Hvorfor: Intelligent drama på mange måter, tar for seg mange intrikate problemstillinger, samtidig som det er god underholdning. Igjen, deilig nostalgig sammen med fantastiske skuespillerprestasjoner.

Sjanger: Drama/Western

3. WHAT'S UP, DOC? (1972)

Hovedrolleinnehavere: Barbra Steisand, Ryan O'Neal

Hvorfor: En av de mest fantastiske komediene jeg vet om. Jeg ler like godt nå som da jeg så den første gang. Absurd og helt vanvittig morsom.

Sjanger: Komedie

4. FORREST GUMP (1994)

Hovedrolleinnehavere: Tom Hanks, Robin Wright, Sally Field

Hvorfor: Herlig intelligent, fantastisk bruk av fortellerteknikk, morsomme dialoger og story(er)

Sjanger: Drama/Komedie

5. SHADOWLANDS (1993)

Hovedrolleinnehavere: Anthony Hopkins, Debra Winger

Hvorfor: Vanvittig trist, og samtidig kjempefin film om det å miste noen, og samtidig ta vare på de øyeblikkene som betyr noe. En tankevekkende film på mange måter.

Sjanger: Drama

6. SUMMERTIME (1955)

Hovedrolleinnehavere: Katharine Hepburn, Rossano Brazzi

Hvorfor: Flott skuespill, film fylt av håp, men samtidig ensomhet. En film ihvertfall jeg kjenner meg godt igjen i.

Sjanger: Drama

7. The Colour Purple (1985)

Hovedrolleinnehavere: Whoopi Goldberg, Oprah Winfrey, Danny Glover

Hvorfor: En meget sterk film som treffer rett i hjertet. Rå, hjerteløs og samtidig fylt med varme.

Sjanger: Drama

8. SOUND OF MUSIC (1965)

Hovedrolleinnehavere: Julie Andrews, Christopher Plummer

Hvorfor: Den er rett og slett tvers igjennom herlig, får meg alltid til å smile. I tillegg så elsker jeg Julie Andrews fremtreden, hennes energi og pasjon.

Sjanger: Musikal

9. THE REMAINS OF THE DAY (1993)

Hovedrolleinnehavere: Anthony Hopkins, Emma Thompson

Hvorfor: Fantastisk kjemi mellom Anthony Hopkins og Emma Thompson, en fin story som fungerer som et godt supplement til boka med samme navn. Dyp og sår historie med nydelige og vakre scener. Mye usagt, får en til å tenke, spesielt om man også har lest boka.

Sjanger: Drama

10. TO HAVE AND HAVE NOT (1944)

Hovedrolleinnehavere: Humphrey Bogart, Lauren Bacall

Hvorfor: En klassiker, rett og slett - fantastisk sådan. Herlig kjemi, en ekte kjærlighetsstorie både på lerretet og i virkeligheten.

Sjanger: Thriller/Drama

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Yvonne! :)

Takk for fin og detaljert liste! Skal ikke se bort ifra at noen av de kommer på høstlista mi! :lur:

Jeg er også veldig, veldig glad i både Forrest Gump og The Color Purple: nydelige filmer!

Ser du liker en del gamle filmer! Jeg har et par oldinger jeg gjerne ser om igjen og om igjen, jeg også: Trollmannen fra Oz og Mary Poppins! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg slenger meg på!

1. The Wizard og Oz

Hovedrolleinnhavere: Judy Garland, Frank Morgan, Ray Bolger, Bert Lahr Jack Haley, Billie Burke

Hvorfor: En klassiker, og en nydelig film som trekker meg rett inn i en herlig fantasiverden med "lions and tigers and bears, oh my!" :fnise:

Sjanger: Familiefilm/musikal

2. A Beautiful Mind

Hovedrolleinnhaver: Russell Crowe

Hvorfor: En svært interessant film for folk med interesse for psykologi. Gir et godt og realistisk innblikk i et fyrstyrret sinn.

Sjanger: Drama/biografi

3. Three To Tango

Hovedrolleinnhavere: Matthew Perry, Neve Campbell og Dylan McDermott

Hvorfor: Fordi jeg på slitne dager liker å synke ned i sofaen med enkle komedier som ikke krever noe av meg. Dette er en søt historie om en noe komplisert forelskelse. Skal heller ikke legge sjul på at Matthew Perry sjarmerer meg i senk uansett hva han gjør :rødme:

Sjanger: Romantisk komedie

4. Notting Hill

Hovedrolleinnhavere: Julia Roberts og Hugh Grant

Hvorfor: Fordi Julia Roberts og Hugh Grant sammen ikke kan slå feil. Ellers egentlig av samme grunn som over. En herlig film som krever lite av en sliten beskuer.

Sjanger: Romantisk komedie

5. Educating Rita

Hovedrolleinnhavere: Michael Caine og Julie Walters

Hvorfor: Fordi det er en fin fremstilling av hva som er viktig i livet og hvordan gresset alltid er grønnere på den andre siden.

Sjanger: Drama, komedie

6. Mona Lisa Smile

Hovedrolleinnhavere: Julia Roberts, Kirsten Dunst, Julia Stiles, Maggie Gyllenhaal, Ginnifer Goodwin

Hvorfor: Jeg er glad i "skolefilmer", muligens fordi de ofte viser menneskelig vekst og utvikling. Det gjør i alle fall denne filmen i aller høyeste grad, og jeg elsker moralen og hva den får vist og lagt vekt på.

Sjanger: Drama

7. Dead Poets Society

Hovedrolleinnhavere: Robin Williams, Robert Sean Leonard, Ethan Hawke

Hvorfor: Det er i grunnen den "mannlige versonen" av Mona Lisa Smile, så jeg liker den for alle de samme grunnene.

Sjanger: Drama

8. The Sixth Sense

Hovedrolleinnehavere: Bruce Willis, Toni Collette, Haley Joel Osment

Hvorfor: En overraskende god film (i alle fall til sin sjanger å være). Godt skuespill og en original historie

Sjanger: Thriller

Jeg må nesten få komme tilbake med to til senere om dere insisterer på å få ti :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, det er så mange, og det er umulig å rangere. Men jeg kan nevne:

* Becoming Jane

(Anne Hathaway, James McAvoy)

Biografisk drama

Denne er bare så rørende og vakker om Jane Austen før hun blir forfatter, om da hun er i begynnelsen av tyveårene og møter den store kjærligheten, men må la ham gå. En sterk historie om hvor vanskelig kjærlighet var i datidens samfunn, hvor man helst skulle gifte seg etter klassetilhørighet. Veldig behagelig film, på en måte, man merker at den er britiskprodusert. Kvalitet tvers igjennom. Og for dem som liker Jane Austen, er det jo ekstra fint at den er biografisk.

* Mamma, pappa, barn

(Maria Bonnevie, Torkel Petersson, Sven Nordin)

Drama

Svensk film om to småbarnsforeldre som møter hverandre og blir forelsket, selv om de er gift på hver sin kant. Veldig realistisk og nær histore, man identifiserer seg veldig med karakterene, og filmen viser "den andre siden" av utroskap og det å forlate ektefellen for noen andre. Svensk film er utrolig mye bedre enn norsk film, og skuespillerne er så troverdige!

* Dancing With Wolves

(Kevin Costner)

Drama

Jeg synes denne er skikkelig bra! Kanskje fordi jeg elsker indianere. Handler om en amerikansk soldat som gradvis blir venn med den fryktede sioux-stammen, selv om han egentlig er på nybyggernes side. Det er fjær i håret, skalpering og full pakke, og selvsagt litt romantikk også :rødme:

* Schindler's List

(Liam Neeson, Ben Kingsley, Ralph Fiennes)

Drama

De fleste har vel sett denne, og den er bare så utrolig sterk om jødeforfølgelsene under 2. verdenskrig. Jeg bruker vanligvis å skygge unna 2. verdenskrigsfilmer, fordi det er så oppbrukt, men denne bør alle se. Etter min mening er Ben Kingsley og Ralph Fiennes noen av verdens beste karakterskuespillere.

* The English Patient

(Juliette Binoche, Ralph Fiennes, Kristin Scott Thomas)

Drama

Denne filmen er en typisk moderne klassisker, med utrolig gode skuespillere. Handler om en sykepleier som tar seg av en forferdelig forbrent mann, og i løpet av filmen får vi se mer og mer av hans bakgrunn, som involverer en kjærlighetsaffære som ble fatal. Filmen er så nydelig filmet, med fantastiske bilder fra Nord-Afrika, og jeg har sett den om og om igjen.

* Clockwise

(John Cleese)

Komedie

John Cleese er hysterisk morsom i denne filmen, som handler om en pertentlig, alltid presis britisk lærer som har en utrolig viktig avtale han må rekke. Selvsagt blir det hysterisk morsomme forviklinger underveis, "alt" jobber imot ham, og det store spørsmålet er: Vil han rekke avtalen i tide? Hvis du liker britisk humor og de laaange bena til John Cleese så må du se denne.

* Fanny og Alexander

(Bertil Guve, Pernilla Allwin, Allan Edwall)

Drama

Jeg elsker Ingmar Bergman, og denne filmen er et absolutt must. Den går også som miniserie nesten hver jul. Den handler om en rik svensk familie på 1800-tallet, og barna Fanny og Alexander som mister pappaen sin. Moren deres gifter seg kort tid etter med en tyrannisk prest som mishandler både barna og moren. Som alltid hos Ingmar Bergman står det menneskelige i fokus, hva som får mennesker til å handle slik de gjør, og om håp. Denne filmen er helt spesiell for meg, og jeg elsket den i min barndom.

* Shakespeare In Love

(Joseph Fiennes, Gwyneth Paltrow, Judi Dench, Ben Affleck)

Dramakomedie

Vakker og morsom film om Shakespeare som ung skuespillforfatter, som blir forelsket i adelspiken Viola som later som om hun er mann for å få lov til å være skuespiller. Hun får selvsagt ikke involvere seg med den fattige Shakespeare, og må gifte seg med en adelsmann og flytte til Amerika. De to ser hverandre aldri igjen, men Viola blir inspirasjonen for alle heltinnene Shakespeare skriver om senere.

* Notes on a Scandal

(Judi Dench, Cate Blanchett, Bill Nighy)

Drama

Judi Dench viser virkelig hvorfor hun er en av verdens fremste skuespillere i denne filmen, hvor hun spiller en psykopatisk gammel lærerinne på en problemskole i London. Hun oppdager at den nye, vakre lærerinnen på skolen har et seksuelt forhold til en av elevene, og slik begynner en psykologisk utpressing som ender helt galt.

Ble mye dramafilmer her, men jeg elsker dype dramafilmer :) Og er absolutt ikke særlig glad i typisk amerikanske filmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Okei, jeg slenger meg på!

1. The Wizard og Oz

Hovedrolleinnhavere: Judy Garland, Frank Morgan, Ray Bolger, Bert Lahr Jack Haley, Billie Burke

Hvorfor: En klassiker, og en nydelig film som trekker meg rett inn i en herlig fantasiverden med "lions and tigers and bears, oh my!" :fnise:

Sjanger: Familiefilm/musikal

2. A Beautiful Mind

Hovedrolleinnhaver: Russell Crowe

Hvorfor: En svært interessant film for folk med interesse for psykologi. Gir et godt og realistisk innblikk i et fyrstyrret sinn.

Sjanger: Drama/biografi

3. Three To Tango

Hovedrolleinnhavere: Matthew Perry, Neve Campbell og Dylan McDermott

Hvorfor: Fordi jeg på slitne dager liker å synke ned i sofaen med enkle komedier som ikke krever noe av meg. Dette er en søt historie om en noe komplisert forelskelse. Skal heller ikke legge sjul på at Matthew Perry sjarmerer meg i senk uansett hva han gjør :rødme:

Sjanger: Romantisk komedie

4. Notting Hill

Hovedrolleinnhavere: Julia Roberts og Hugh Grant

Hvorfor: Fordi Julia Roberts og Hugh Grant sammen ikke kan slå feil. Ellers egentlig av samme grunn som over. En herlig film som krever lite av en sliten beskuer.

Sjanger: Romantisk komedie

5. Educating Rita

Hovedrolleinnhavere: Michael Caine og Julie Walters

Hvorfor: Fordi det er en fin fremstilling av hva som er viktig i livet og hvordan gresset alltid er grønnere på den andre siden.

Sjanger: Drama, komedie

6. Mona Lisa Smile

Hovedrolleinnhavere: Julia Roberts, Kirsten Dunst, Julia Stiles, Maggie Gyllenhaal, Ginnifer Goodwin

Hvorfor: Jeg er glad i "skolefilmer", muligens fordi de ofte viser menneskelig vekst og utvikling. Det gjør i alle fall denne filmen i aller høyeste grad, og jeg elsker moralen og hva den får vist og lagt vekt på.

Sjanger: Drama

7. Dead Poets Society

Hovedrolleinnhavere: Robin Williams, Robert Sean Leonard, Ethan Hawke

Hvorfor: Det er i grunnen den "mannlige versonen" av Mona Lisa Smile, så jeg liker den for alle de samme grunnene.

Sjanger: Drama

8. The Sixth Sense

Hovedrolleinnehavere: Bruce Willis, Toni Collette, Haley Joel Osment

Hvorfor: En overraskende god film (i alle fall til sin sjanger å være). Godt skuespill og en original historie

Sjanger: Thriller

Jeg må nesten få komme tilbake med to til senere om dere insisterer på å få ti :skravle:

Three to tango er en skikkelig feel good-film! :jepp: Elsker den! :) Takk for at du kom med liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååh, det er så mange, og det er umulig å rangere. Men jeg kan nevne:

* Becoming Jane

(Anne Hathaway, James McAvoy)

Biografisk drama

Denne er bare så rørende og vakker om Jane Austen før hun blir forfatter, om da hun er i begynnelsen av tyveårene og møter den store kjærligheten, men må la ham gå. En sterk historie om hvor vanskelig kjærlighet var i datidens samfunn, hvor man helst skulle gifte seg etter klassetilhørighet. Veldig behagelig film, på en måte, man merker at den er britiskprodusert. Kvalitet tvers igjennom. Og for dem som liker Jane Austen, er det jo ekstra fint at den er biografisk.

* Mamma, pappa, barn

(Maria Bonnevie, Torkel Petersson, Sven Nordin)

Drama

Svensk film om to småbarnsforeldre som møter hverandre og blir forelsket, selv om de er gift på hver sin kant. Veldig realistisk og nær histore, man identifiserer seg veldig med karakterene, og filmen viser "den andre siden" av utroskap og det å forlate ektefellen for noen andre. Svensk film er utrolig mye bedre enn norsk film, og skuespillerne er så troverdige!

* Dancing With Wolves

(Kevin Costner)

Drama

Jeg synes denne er skikkelig bra! Kanskje fordi jeg elsker indianere. Handler om en amerikansk soldat som gradvis blir venn med den fryktede sioux-stammen, selv om han egentlig er på nybyggernes side. Det er fjær i håret, skalpering og full pakke, og selvsagt litt romantikk også :rødme:

* Schindler's List

(Liam Neeson, Ben Kingsley, Ralph Fiennes)

Drama

De fleste har vel sett denne, og den er bare så utrolig sterk om jødeforfølgelsene under 2. verdenskrig. Jeg bruker vanligvis å skygge unna 2. verdenskrigsfilmer, fordi det er så oppbrukt, men denne bør alle se. Etter min mening er Ben Kingsley og Ralph Fiennes noen av verdens beste karakterskuespillere.

* The English Patient

(Juliette Binoche, Ralph Fiennes, Kristin Scott Thomas)

Drama

Denne filmen er en typisk moderne klassisker, med utrolig gode skuespillere. Handler om en sykepleier som tar seg av en forferdelig forbrent mann, og i løpet av filmen får vi se mer og mer av hans bakgrunn, som involverer en kjærlighetsaffære som ble fatal. Filmen er så nydelig filmet, med fantastiske bilder fra Nord-Afrika, og jeg har sett den om og om igjen.

* Clockwise

(John Cleese)

Komedie

John Cleese er hysterisk morsom i denne filmen, som handler om en pertentlig, alltid presis britisk lærer som har en utrolig viktig avtale han må rekke. Selvsagt blir det hysterisk morsomme forviklinger underveis, "alt" jobber imot ham, og det store spørsmålet er: Vil han rekke avtalen i tide? Hvis du liker britisk humor og de laaange bena til John Cleese så må du se denne.

* Fanny og Alexander

(Bertil Guve, Pernilla Allwin, Allan Edwall)

Drama

Jeg elsker Ingmar Bergman, og denne filmen er et absolutt must. Den går også som miniserie nesten hver jul. Den handler om en rik svensk familie på 1800-tallet, og barna Fanny og Alexander som mister pappaen sin. Moren deres gifter seg kort tid etter med en tyrannisk prest som mishandler både barna og moren. Som alltid hos Ingmar Bergman står det menneskelige i fokus, hva som får mennesker til å handle slik de gjør, og om håp. Denne filmen er helt spesiell for meg, og jeg elsket den i min barndom.

* Shakespeare In Love

(Joseph Fiennes, Gwyneth Paltrow, Judi Dench, Ben Affleck)

Dramakomedie

Vakker og morsom film om Shakespeare som ung skuespillforfatter, som blir forelsket i adelspiken Viola som later som om hun er mann for å få lov til å være skuespiller. Hun får selvsagt ikke involvere seg med den fattige Shakespeare, og må gifte seg med en adelsmann og flytte til Amerika. De to ser hverandre aldri igjen, men Viola blir inspirasjonen for alle heltinnene Shakespeare skriver om senere.

* Notes on a Scandal

(Judi Dench, Cate Blanchett, Bill Nighy)

Drama

Judi Dench viser virkelig hvorfor hun er en av verdens fremste skuespillere i denne filmen, hvor hun spiller en psykopatisk gammel lærerinne på en problemskole i London. Hun oppdager at den nye, vakre lærerinnen på skolen har et seksuelt forhold til en av elevene, og slik begynner en psykologisk utpressing som ender helt galt.

Ble mye dramafilmer her, men jeg elsker dype dramafilmer :) Og er absolutt ikke særlig glad i typisk amerikanske filmer.

Dances with wolves er helt unik....fantastisk film! Jeg var faktisk på noe av settet til filmen da jeg var i USA for litt over en måned siden! :jepp: Takk for bidraget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmer jeg kommer på på sparket er:

<---Mulholland Drive

Donnie Darko

No Country For Old Men

Lola Rennt

Leon

Der Untergang

Fight Club

O Brother Where Art Thou

Royal Tennenbaums

Crash

12 Monkeys

Pi

+++

Endret av ilcrappo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmer jeg kommer på på sparket er:

<---Mulholland Drive

Donnie Darko

No Country For Old Men

Lola Rennt

Leon

Der Untergang

Fight Club

O Brother Where Art Thou

Royal Tennenbaums

Crash

12 Monkeys

Pi

+++

Jeg er egentlig en Lynch-fan, men akkurat Mulholland Drive....skjønte virkelig ikke hverken opp eller ned på den filmen... :gjeiper:

Lola rennt er veldig bra og Leon liker jeg godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fear And Loathing In Las Vegas (Drama, komedie)

Requiem For A Dream (Drama)

Eraserhead (Horror, Fantasy)

A Nightmare On Elm Street, 1984 (Horror)

Beetlejuice (Komedie)

Rocky Horror Picture Show (Musikal, komedie)

American Psycho (Horror)

The Shining (Horror)

SLC Punk! (Komedie, drama)

American Beauty (Drama)

Og så mange fler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvenes konge (tegnefilm)

Fritt vilt, serien (norsk skrekk)

Istid, serien (barnefilm)

The hills have eyes (skrekk)

Det er flere også. Liker best skrekk og barnefilm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fear And Loathing In Las Vegas (Drama, komedie)

Requiem For A Dream (Drama)

Eraserhead (Horror, Fantasy)

A Nightmare On Elm Street, 1984 (Horror)

Beetlejuice (Komedie)

Rocky Horror Picture Show (Musikal, komedie)

American Psycho (Horror)

The Shining (Horror)

SLC Punk! (Komedie, drama)

American Beauty (Drama)

Og så mange fler!

American beauty er en film med så mange nivåer og farger at den er en drøm å se...gang på gang! :jepp:

Rocky Horror Picture Show!! Å, herligheten som jeg lo av den filmen! :skratte: Skjønte egentlig ikke noenting av den, da, men...bare et sammensurium av hofteholdere og sære sanger...

" Let's do the time warp agaaaaaain!" :ler: Kan jeg spørre hva du syns er det beste med denne filmen ? :) Hadde vært artig å fått noen synspunkter på denne sære, sære filmen!

Endret av Sequax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvenes konge (tegnefilm)

Fritt vilt, serien (norsk skrekk)

Istid, serien (barnefilm)

The hills have eyes (skrekk)

Det er flere også. Liker best skrekk og barnefilm ;)

Åh...løvenes konge! :rødme: Nydelig film! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...