Gå til innhold

Vanlig med pakkekalender?


Inger88

Anbefalte innlegg

Ble litt inspirert av tråden om det er vanlig med julestrømpe. Pleide dere å få pakkekalender i julemåneden? Er det slik at de som fikk julestrømpe ikke fikk pakkekalender? Eller fikk dere begge deler? Jeg fikk alltid pakkekalender da jeg var liten. Men ble slutt på det for en stund siden da det ble dyrt å finne kalendergaver til 3 tenåringer. Men i år skal jeg få pakkelander av moren min, jeg skal også lage til henne:) Synes det er veldig koselig med pakkekalender, veldig spennende, trenger ikke være noe dyrt, bare det er noe å pakke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk pakkekalender og sjokoladekalender da jeg var barn.

Dattera mi får pakkekalender og julestrømpa er snart ferdig, så det blir begge deler her i huset :)

Endret av Shasna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel hatt pakkekalender to ganger eller noe. Mamma syntes det var for mye styr :gjeiper: Jeg pleide å få sjokoladekalender, men de siste årene har jeg heller villet ha, og dermed fått, flax-kalender. Julestrømpe har heller aldri vært noen tradisjon hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 år gammel og får julestrømpe fremdeles, jeg! Det gjør også min storebror, lillesøster, og min nevø. Og tar jeg med kjæresten, så får sikkert han også, kjenner jeg min mor rett. :klemmer:

Pakkekalender er litt vanskelig da. Jeg fikk innpakket sjokolade. Altså, min mor pakket selv inn godterier. Sjokoladebit, marsipan, noen ganger med et flaxlodd i, noen ganger en annen liten ting. Alt ettersom. Husker at jeg en gang, som liten, fikk et playmo sett, tror jeg det het? Altså, min mor delte det inn i 24 deler som hun pakket inn. Har også hørt om de som har fått CDer osv (for mange år siden) i kalenderen, men det må jo bli forferdelig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk begge deler. Det var kjempekoselig med hjemmelaget julekalender. Noen ganger var det sjokolade eller annet snop og noen ganger en liten leke, pyntegjenstand e.l. Ofte laget mamma rebuser som vi måtte løse og som viste vei til der gaven egentlig lå, rebusene var alltid de beste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt om de som har fått CDer osv (for mange år siden) i kalenderen, men det må jo bli forferdelig dyrt.

Har hørt om slike jeg og! Vil nok tro det blir dyrt til slutt ja :sjokkert:

Blir ingen dyre gaver i julekalenderen til dattera mi. I fjor pakket jeg inn små lapper på noen av dagene, hvor det f.eks stod "I dag skal vi lage pepperkaker", "I dag skal vi ha juleverksted", "I dag skal vi male på glass". Det var i alle fall en hit for jenta mi! Hun syntes det var like spennende hver gang hun pakket opp en lapp. Spørs nok om jeg gjentar det i år også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ingen dyre gaver i julekalenderen til dattera mi. I fjor pakket jeg inn små lapper på noen av dagene, hvor det f.eks stod "I dag skal vi lage pepperkaker", "I dag skal vi ha juleverksted", "I dag skal vi male på glass". Det var i alle fall en hit for jenta mi! Hun syntes det var like spennende hver gang hun pakket opp en lapp. Spørs nok om jeg gjentar det i år også :)

Oi, så spennende! Og for en planlegging! Da kan du ikke akkurat backe ut å si at du ikke gidder å bake akkurat i dag. Kanskje en lur tanke for de som sliter med å få bakinga gjort før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThatWoodcut

Jeg og broren min får fortsatt pakkekalender :)

Da vi var små gikk det mye i sjokolade og godterier, da vi ble såkalte tenåringer fikk vi mer ting, og nå er det mer godteri igjen. Noen ganger er de pakket inn, andre ganger bare hengt opp med hyssing. Det spørs hvor tidlig mamma begynner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager pakkekalender til begge barna mine, selv om de nå studerer ute.

Det er stor stas å få "mammapakke" hjemmefra - og julekalenderen er alltid litt ekstra.

Jeg lager pakker med feks. tannpasta, tannbørste, vitaminer, sauseposer, krydder, flakslodd, solbersaft, varm sjokoladeposer, små melkesjokolader etc.

Mye kunne de sikkert kjøpt selv - men ikke alt er mulig å oppdrive der de studerer - så da blir det ekstra stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pakkekalender fra mamma frem til jeg var 16-17 år. Nå får jeg av kjæresten min :jepp: (I år gir åpner vi annenhver dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk begge deler, og har videreført tradisjonene til mine egne barn. Prøver å holde pakkene moderate, likevel blir det en ganske kostbar affære... Varierer pakkene - noen dager er det godteri, f.eks. kjærlighet på pinne eller tyggis, andre dager er det småting som blyanter, hårstrikker, småbiler. De små legopakkene til 29.90 er geniale til gutter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa hadde ikke råd til å lage pakkekalender til oss, men vi hadde sjokoladekalender og i slutten av tenårene flaxkalender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma hadde laget et stort bilde med filtfigurer og pakker og alt på, og nederst hang det kroker til pakker. Det var det mest spennende i verden å pakke opp den!

Har store planer om å lage en til kjæresten min og da er det jo enkelt å gjøre det billig ved å putte oppi litt godt, problemet er bare at han ikke er noen godtemums sånn som jeg.

TIPS til annet enn godis i strømpa til en mann i 20-årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stapler

Jeg har aldri hatt pakkekalender. Da jeg og søsknene mine bodde hjemme fikk vi sjokoladekalender til en tier. Har prøvd å få mannen med på å lage pakkekalender slik at vi åpner annenhver luke, men han vil ikke! :fnise: Jeg har heller aldri vært vant til julestrømpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Consensio

Pakkekalender en kalender hvor man får en liten gave hver dag istedenfor en sjokolade som man får i en sjokoladekalender.

Jeg har alltid fått pakkekalender helt frem til i fjor til tross for at jeg begynner å bli litt for gammel for det :fnise: (er i 30-årene) Regner ikke med å få en i år, siden jeg har brutt med min mor.

Inneholdt ikke så mye, en tyggispakke, et par sokker, hårstrikker og annet smått. Siste gaven var stort sett alltid en film.

Som liten fikk jeg også julestrømpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er pakkekalender?

skal man få gaver fram til julaften?

Jepp. Henger opp små gaver på en kalender og åpner en hver dag. Skikkelig spennende:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er pakkekalender?

skal man få gaver fram til julaften?

Jepp. Henger opp små gaver på en kalender og åpner en hver dag. Skikkelig spennende:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er pakkekalender?

skal man få gaver fram til julaften?

Jepp. Henger opp små gaver på en kalender og åpner en hver dag. Skikkelig spennende:D

Ups, ble vist trippel post. Moderatorer, sletter dere to av dem?

Endret av Inger88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...