Gjest Polar Skrevet 12. oktober 2010 #1 Del Skrevet 12. oktober 2010 Som kjent så sliter Europa økonomiskt, egentlig hele Europa inkl Frankrike og England. I mange år har EU hatt vekst, men nå ser det ut til å avta, kanskje for mange år fremover. En fransk filosof sa på Urix at vesten var i ferd med å tape for Kina. I Europa har vi lenge trodd at utvikling og økonomisk suksess gikk hånd i hånd med demokrati. Kina har bevist at dette ikke er riktig. I tillegg så sliter Europa med rekord stor innvandring, de fleste som kommer ønsker ikke å integreres. Tyskland er veldig i mot at Tyrkia blir medlem av EU, årsaken er at de frykter en massiv innvandring fra Tyrkia. Nylig fikk Tyskland besøk av tyrkias president og så rett etter tyrkias Europa minister, sist nevnte ba tyrkere bosatt i Tyskland om å skjerpe seg. Med god grunn det bor 2 millioner tykere i Tyskland, mange har kommet til i ettertid ved hjelp av tvangsgifting og familiegjenforening. Den nye generasjonen som har kommet vil ikke integreres og har ikke lært seg språket. 50% av de som er i arbeidsfør alder er arbeidsledige og går på trygd. Dette er nok et eksempel vi kommer til å finne igjen i flere Europeiske land. Abid Raja har nylig kommet ut med en bok hvor han advarer i mot sinte unge muslimske menn. Mange vil vokse opp i familier med svak økonomi og hvor i allefall en av foreldrene er førstegangs-innvandrere som ikke ønske integrasjon. Litt på lik linje med Andrea Merkel som nylig har advarte i mot å få en gruppe som lever i et eget samfunn som ikke ønsker integrasjon. Jeg skriver litt om dette fordi jeg frykter for Europas fremtid. Mange kloke personer advarer i mot det som kommer, men dessverre så er veldig mange politikkere også i Norge uten gangsyn, fantasi og logisk sans. De holder på gamle ideealer. Europa er overdemokratisert. Hvergang noen føler urett så kan man gå til menneskerettighets domstolen, vi har en mengde andre konvensjoner og instanser i EU og med FN. Om Europa skal greie seg i fremtiden så må man stanse den voldsomme innvandringe til Europa. De som bor her kan ikke regne med å gifte seg med famile medlemer i hjemlandet slik også Abid Raja advarer i mot. Mange politikkere mener sikert at dette bryter i mot noen form for rettigheter, det samme mener de sikkert om andre krav til å bli integrert. I England som nå har stor rekord stor utbetaling av trygd faktisk så er den ganske høy. En ufaglært må jobbe i 45 timer for at det skal lønne seg å jobbe i stedet for å motta trygd, men dessverre så er dette en stor velger gruppe, så det er ikke sikkert det blir noen reform. Jeg tror Europa må bli litt mindre rettighetsbasert og foreta noen upopulær avgjørelser også økonomiske. Samtidig må vi kunne si at vi ikke aksepterer at politikk blir blandet med relgion (Islam) og at vi heller ikke aksepterer tvangsekteskap og motstand i mot å bli i integert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #2 Del Skrevet 13. oktober 2010 Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lars Skrevet 13. oktober 2010 #3 Del Skrevet 13. oktober 2010 Politikere er kjeltringer. I Norge er de også evneveike, flesteparten har ikke engang arbeidserfaring før de havner på Stortinget. Europa vil få svi for den vanvittige innvandringen man har sett de siste 50 år. Import av sinte, muslimske menn kan aldri ende godt for storsamfunnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann på 45 Skrevet 13. oktober 2010 #4 Del Skrevet 13. oktober 2010 Som kjent så sliter Europa økonomiskt, egentlig hele Europa inkl Frankrike og England. I mange år har EU hatt vekst, men nå ser det ut til å avta, kanskje for mange år fremover. En fransk filosof sa på Urix at vesten var i ferd med å tape for Kina. I Europa har vi lenge trodd at utvikling og økonomisk suksess gikk hånd i hånd med demokrati. Kina har bevist at dette ikke er riktig. I tillegg så sliter Europa med rekord stor innvandring, de fleste som kommer ønsker ikke å integreres. Tyskland er veldig i mot at Tyrkia blir medlem av EU, årsaken er at de frykter en massiv innvandring fra Tyrkia. Nylig fikk Tyskland besøk av tyrkias president og så rett etter tyrkias Europa minister, sist nevnte ba tyrkere bosatt i Tyskland om å skjerpe seg. Med god grunn det bor 2 millioner tykere i Tyskland, mange har kommet til i ettertid ved hjelp av tvangsgifting og familiegjenforening. Den nye generasjonen som har kommet vil ikke integreres og har ikke lært seg språket. 50% av de som er i arbeidsfør alder er arbeidsledige og går på trygd. Dette er nok et eksempel vi kommer til å finne igjen i flere Europeiske land. Abid Raja har nylig kommet ut med en bok hvor han advarer i mot sinte unge muslimske menn. Mange vil vokse opp i familier med svak økonomi og hvor i allefall en av foreldrene er førstegangs-innvandrere som ikke ønske integrasjon. Litt på lik linje med Andrea Merkel som nylig har advarte i mot å få en gruppe som lever i et eget samfunn som ikke ønsker integrasjon. Jeg skriver litt om dette fordi jeg frykter for Europas fremtid. Mange kloke personer advarer i mot det som kommer, men dessverre så er veldig mange politikkere også i Norge uten gangsyn, fantasi og logisk sans. De holder på gamle ideealer. Europa er overdemokratisert. Hvergang noen føler urett så kan man gå til menneskerettighets domstolen, vi har en mengde andre konvensjoner og instanser i EU og med FN. Om Europa skal greie seg i fremtiden så må man stanse den voldsomme innvandringe til Europa. De som bor her kan ikke regne med å gifte seg med famile medlemer i hjemlandet slik også Abid Raja advarer i mot. Mange politikkere mener sikert at dette bryter i mot noen form for rettigheter, det samme mener de sikkert om andre krav til å bli integrert. I England som nå har stor rekord stor utbetaling av trygd faktisk så er den ganske høy. En ufaglært må jobbe i 45 timer for at det skal lønne seg å jobbe i stedet for å motta trygd, men dessverre så er dette en stor velger gruppe, så det er ikke sikkert det blir noen reform. Jeg tror Europa må bli litt mindre rettighetsbasert og foreta noen upopulær avgjørelser også økonomiske. Samtidig må vi kunne si at vi ikke aksepterer at politikk blir blandet med relgion (Islam) og at vi heller ikke aksepterer tvangsekteskap og motstand i mot å bli i integert. Håper det går greit med Kina, da jeg plasserer sparepengene mine i kinesiske fond. Går det tross alt bra med Europa vil lønn etc gi meg bra utkomme. Går det dårlig har jeg inntekter fra Kina å leve av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #5 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg er til dels enig, men man glemmer en rekke mekanismer som ikke kan ignoreres når økonomien i Europa er dårlig. For det første har det ALLTID vært konjunktursykluser i økonomien, og selv om nedturen nå har vært verre enn andre, så vil det på et eller annet tidpsunkt gå oppover igjen. Det er fortsatt bare to år siden nedturen begynte, og selv om mange kritikere påstår at krisepakker og andre tiltak er feilslått, så er det fortsatt altfor tidlig å bedømme effekten av mange av dem i realøkonomien. For eksempel vil det gå lang tid før man kan si noe særlig om effekten av lånet som ble gitt til Hellas for å demme opp for overforbuket det. Og når det gjelder Kina, så har det etterhvert stadig sterkere økonomi, men sliter fortsatt med en del fundamentale problemer som ikke Europa gjør. Den rike andelen i Kina er forsvinnende liten i forhold til "de på gulvet" og de som lever på landsbygda og som lever i fattigdom, og det er forholdsvis få i forhold til befolkningstallet som får noe glede av Kinas nye finansielle rikdom. All historie viser at samfunn med svært store ulikheter (mye større enn vi opplever i Norge) er preget av store uenigheter og store indre konflikter, og konfliktene i Kina vil bli større når den fattige andelen innser hvilke velstandsforskjeller som etterhvert oppstår. På sikt vil dette være destruktivt destabiliserende og til stor skade for Kinesisk økonomi, jeg ser heller ikke bort fra borgerkrig. Så en stor ny, Kinesisk økonomisk stormakt tar jeg foreløpig med en klype salt. Ja, de har vokst ekstremt mye i løpet av kort tid, men det er for mange indre forhold som må utbedres til at Kina kan bli den nye stormakten i et langtidsperspektiv. Jeg er ellers enig i at det vil være massiv innvandring som er faremomentet for Europa. Ukvalifisert innvandring der det ikke er noe ønske om integrering vil være den største utfordringen for Europa uavhengig av økonomisk lav -eller høykonjunktur, for selv om forholdene er kjipe i Europa nå økonomisk sett så er de bedre enn den 3. verden og følgelig alltid et yndet mål for innvandring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 13. oktober 2010 #6 Del Skrevet 13. oktober 2010 Kina er et land i vekst. Hvis det landet er økonomisk mest spennende så er det vel bare et tidsspørsmål før Kina blir det store målet for innvandrere. Jeg ser for meg Norske Oljearbeidere , som har pumpet ut den siste dråpen i Nordsjøen på en plattform i Sør-Kina havet. Jeg lurer på hvordan de tar imot utlendinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2010 #7 Del Skrevet 13. oktober 2010 Etter den kaldekrigen så er tanken på at folkeforflytting og Islamister skal kunne utgjøre en trussel i mot Europa og demokrati, helt fremmed. I allfall for mange politikere. Det har jo aldri skjedde tidligere i historien. I stedet bruker europeiske politikere penger for å arbeide i mot fremmedfrykt: http://www.dagbladet.no/2010/10/01/nyheter/utenriks/jagland/europaradet/13647802/ Lurer litt på hva de skal si til Tyskerne som blir mobbet av innvandrere, at de har fremmedfrykt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2010 #8 Del Skrevet 13. oktober 2010 Kina er et land i vekst. Hvis det landet er økonomisk mest spennende så er det vel bare et tidsspørsmål før Kina blir det store målet for innvandrere. Jeg ser for meg Norske Oljearbeidere , som har pumpet ut den siste dråpen i Nordsjøen på en plattform i Sør-Kina havet. Jeg lurer på hvordan de tar imot utlendinger. Tviler på at Kina ville finne seg i innvandrere som oppfører seg slik som her i Europa. Derfor er jeg enig, Europa er overdemokratisert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2010 #9 Del Skrevet 13. oktober 2010 Litt trist at det bare er frp som ser dette, hvorfor kan ikke feks AP og Høyre forstå denne faren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2010 #10 Del Skrevet 13. oktober 2010 asså jeg skjønner ikke det der argumentet med at vi trenger arbeidsinnvandring....føler det er sånn svar en ikke kan diskutere mot, men klarer ikke å se at det ikke er bygd på annet enn vridning av tall og ønske om et arbeidsmarked hvor lønninger lettere kan presses av arbeidsgivere. hvis politikere i europa jobber for mer innvandring, så begynner jeg nesten å lure på om deres agenda er å destabilisere samfunnet for å svekke demokratiet(ytterligere). med tanke på den situasjonen som er i f.eks frankrike og ghettoene der,(ligner krig og noen av de verste episodene har ikke blitt rapportert i media pga man vil ikke ha oppmerksomhet rundt det) eller kriminalstatistikken her. den må jo ha hatt en prosentvis økning? hvis halvparten av alle innsatte har utenlandsk bakgrunn, altså en gruppe som utgjør ca 17% av befolkningen? syns det er litt feilslått til nå det hele.....kanskje det blir bedre? eller kanskje det blir to parallelle samfunn.... en jeg kjenner som har opplevd(overlevd) borgerkrig i sitt hjemland sa hun seriøst kan tro på at det blir krig her pga holdninger hun så daglig. håper jo ikke det da. det humane argumentet kan jo heller ikke strekkes i all evighet, hvis vi tok imot ti millioner ville det fremdeles være ti millioner til. merkelig opplegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mea Culpa Skrevet 13. oktober 2010 #11 Del Skrevet 13. oktober 2010 asså jeg skjønner ikke det der argumentet med at vi trenger arbeidsinnvandring....føler det er sånn svar en ikke kan diskutere mot, men klarer ikke å se at det ikke er bygd på annet enn vridning av tall og ønske om et arbeidsmarked hvor lønninger lettere kan presses av arbeidsgivere. hvis politikere i europa jobber for mer innvandring, så begynner jeg nesten å lure på om deres agenda er å destabilisere samfunnet for å svekke demokratiet(ytterligere). med tanke på den situasjonen som er i f.eks frankrike og ghettoene der,(ligner krig og noen av de verste episodene har ikke blitt rapportert i media pga man vil ikke ha oppmerksomhet rundt det) eller kriminalstatistikken her. den må jo ha hatt en prosentvis økning? hvis halvparten av alle innsatte har utenlandsk bakgrunn, altså en gruppe som utgjør ca 17% av befolkningen? syns det er litt feilslått til nå det hele.....kanskje det blir bedre? eller kanskje det blir to parallelle samfunn.... en jeg kjenner som har opplevd(overlevd) borgerkrig i sitt hjemland sa hun seriøst kan tro på at det blir krig her pga holdninger hun så daglig. håper jo ikke det da. det humane argumentet kan jo heller ikke strekkes i all evighet, hvis vi tok imot ti millioner ville det fremdeles være ti millioner til. merkelig opplegg. Det er så utrolig rasistisk å ønske at europeere skal fortsette å være i flertall i Europa om hundre og femti år. Tror du ikke også afrikanerne blir i mindretall i Afrika og kineserne i Kina? Nåvel, kanskje ikke, men vi europeere står i en særstilling, vi bærer all verdens skyld på våre skuldre og må sone ved å sørge for at våre etterkommere blir i mindretall i egne land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 13. oktober 2010 #12 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det er grenser for hvor stor den økonomiske veksten kan være i vestlige land som USA og vest-Europa uten at det drypper på flere land. Skal Europa ha fortsatt vekst må også andre land ha vekst. Volum/omsetning må mao også skje mot Asia, Afrika, Sør Amerika, etc. Men også Russland vil få et løft i årene som kommer pga olje og gass. Det betyr ikke at vi ikke klarer oss økonomisk i Norge/Europa, men at land som Russland, Kina og en hel del muslimske land etterhvert vil få en økonomi som kan sammenliknes med Vest-Europa og USA. Dette betyr at vi både politisk og religiøst må innkludere Kina, Russland og muslimske land om vi ønsker en fortsatt god økonomi. Hvis ikke vil vi bli overkjørt. Dette har også Willoch "advart" mot når han påpeker at tiden renner ut for Israel om de vil overleve som nasjon. Israel må begynne å ta hensyn til menneskerettigheter og muslimer generelt om de ikke vil bli "overtatt" iløpet av de neste 50 årene. Desverre ser det ikke ut til at de forstår dette men isteden kjører på slik de har gjort de siste 70-80 årene. Israel vil kunne få den værste smellen, men også land som USA og Vest-Europa vil måtte ta mer hensyn til statene jeg nevnte ovenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2010 #13 Del Skrevet 14. oktober 2010 Vi kan begynne med å gjøre en kraftig revers i innvandringen. Sveits klarer seg fint uten EU, EØS og idiot-innvandring og Kina utvikler seg faktisk demokratisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 14. oktober 2010 #14 Del Skrevet 14. oktober 2010 Kina er et land i vekst. Hvis det landet er økonomisk mest spennende så er det vel bare et tidsspørsmål før Kina blir det store målet for innvandrere. Jeg ser for meg Norske Oljearbeidere , som har pumpet ut den siste dråpen i Nordsjøen på en plattform i Sør-Kina havet. Jeg lurer på hvordan de tar imot utlendinger. Kina har ikke hatt, og vil ikke få, med det første, et problem med for liten befolkningn, som jo er den direkte årsaken til at vi i Europa i sin tid åpnet grensene for utlendinger. Så det er ikke bare et spørsmål om hvor det er fetest å dra, men også hvorvidt noen er interessert i å ta mot deg. Forøvrig så er nok ikke kårene for vanlige folk spesielt gode i Kina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 14. oktober 2010 #15 Del Skrevet 14. oktober 2010 Kina har ikke hatt, og vil ikke få, med det første, et problem med for liten befolkningn, som jo er den direkte årsaken til at vi i Europa i sin tid åpnet grensene for utlendinger. Så det er ikke bare et spørsmål om hvor det er fetest å dra, men også hvorvidt noen er interessert i å ta mot deg. Forøvrig så er nok ikke kårene for vanlige folk spesielt gode i Kina. Jeg kan forestille meg at store muligheter, rent økonomisk, kan åpne seg for spisskompetent personell i relativt nær framtid. Er det dårlig med damer i Kina? Ettbarnpolitikken har kanskje gjort sitt til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2010 #16 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det er grenser for hvor stor den økonomiske veksten kan være i vestlige land som USA og vest-Europa uten at det drypper på flere land. Skal Europa ha fortsatt vekst må også andre land ha vekst. Volum/omsetning må mao også skje mot Asia, Afrika, Sør Amerika, etc. Men også Russland vil få et løft i årene som kommer pga olje og gass. Det betyr ikke at vi ikke klarer oss økonomisk i Norge/Europa, men at land som Russland, Kina og en hel del muslimske land etterhvert vil få en økonomi som kan sammenliknes med Vest-Europa og USA. Dette betyr at vi både politisk og religiøst må innkludere Kina, Russland og muslimske land om vi ønsker en fortsatt god økonomi. Hvis ikke vil vi bli overkjørt. Dette har også Willoch "advart" mot når han påpeker at tiden renner ut for Israel om de vil overleve som nasjon. Israel må begynne å ta hensyn til menneskerettigheter og muslimer generelt om de ikke vil bli "overtatt" iløpet av de neste 50 årene. Desverre ser det ikke ut til at de forstår dette men isteden kjører på slik de har gjort de siste 70-80 årene. Israel vil kunne få den værste smellen, men også land som USA og Vest-Europa vil måtte ta mer hensyn til statene jeg nevnte ovenfor. Tror det er lenge til at land i midtøsten og Afrika vil utvikle seg økonomisk på andre felt en olje. Overta vil mange av de likevel, det ligger litt i DNA til islam. Skjønner ikke hvordan det skal hjelpe å slippe inn mange som bruker mere tid p studere Kornen en vitenskap. Eneste mte beskytte seg på er stoppe innvandringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 14. oktober 2010 #17 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg kan forestille meg at store muligheter, rent økonomisk, kan åpne seg for spisskompetent personell i relativt nær framtid. Er det dårlig med damer i Kina? Ettbarnpolitikken har kanskje gjort sitt til det. Det er et mannsoverskudd, som kanskje er et resultat av ettbarnspolitikk i kombinasjon med at det tradisjonelt har vært mest stas med guttebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2010 #18 Del Skrevet 14. oktober 2010 Her er et sammendrag fra Abid Q. Rajas nye bok: http://www.aftenposten.no/kul_und/article3850261.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maverick Skrevet 14. oktober 2010 #19 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det er et stort tankekors at politikerne våre har brukt oljeformuen til å uføretrygde 350.000 nordmenn og destabilisere samfunnet gjennom enorm import av sinte, unge analfabeter fra U-land. Politikere er det verste jeg vet, totalt evneveike og uten ryggrad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 14. oktober 2010 #20 Del Skrevet 14. oktober 2010 Tviler på at Kina ville finne seg i innvandrere som oppfører seg slik som her i Europa. Derfor er jeg enig, Europa er overdemokratisert. Nå er det ikke sikkert at kina vil godta noen innvandring i det hele tatt, siden de ser ut til å være for mange som de allerede er. Kineserne har allerede skaffet seg tilgang til 2,8 millioner hektar i Kongo, og forhandler om 2 millioner hektar i Zambia, og har også planer om å erverve seg jord andre steder i verden. Dette fordi matmangelen i verden er økende, og kineserne har tydeligvis innsett dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå