sinicola Skrevet 8. oktober 2003 #21 Skrevet 8. oktober 2003 :trøste: Noe så utrolig trist!! Veldig bra at dere ikke tok avgjørelsen der og da hvertfall! Håper alt ordner seg,LYKKE TIL
Edie Skrevet 8. oktober 2003 #22 Skrevet 8. oktober 2003 .....Hva er HD?? :oops: Hilsen en som aldri har hatt hund....
Gjest Kira Skrevet 8. oktober 2003 #23 Skrevet 8. oktober 2003 .....Hva er HD?? :oops: Hilsen en som aldri har hatt hund.... Hofteleddsdysplasi.
Edie Skrevet 8. oktober 2003 #25 Skrevet 8. oktober 2003 Hofteleddsdysplasi. Takk! Følte meg en smule dum her ja.. Skjønte jo at det var synd på hunden, men hadde ikke anelse om hvorfor! ---------------- Godt du fikk et annet råd da Barbie! Og du er nok glad for at du ikke fulgte den første vet. avgjørelse om å gjøre det der og da. :trøste:
14062003 Skrevet 8. oktober 2003 #26 Skrevet 8. oktober 2003 Min hund var så livat at han aldri i livet så ut til å ha HD i det hele tatt. En vanvittig smerteterskel! Men han ble mer og mer urolig og til slutt var det et problem å la ham være alene i 5 minutter (uansett hvilke triks jeg prøvde). Før hadde han vært kjemperolig og flink i timesvis, men han begyne å ule, bjeffe, grave, rive tapet, bite i burstenger osv. Og å angripe sjefen sin, min tispe, var virkelig unormalt. En hannhund angriper aldri ei tispe - ikke med 13 sår i hodet uten å bli provosert... Ja, dere vil få det dekket dersom dere oppfyller kravene for å få slike operasjoner dekket av forsikringsselskapet (de stiller krav til foreldredyr og forsikring før 4 mnd). Dette er operasjoner som koster alt fra 10.000 til 20.000 pr. hofte, så det er vel heller tvilsomt at du har en så stor veterinærforsikring på hunden, dessverre...
Diva Skrevet 9. oktober 2003 #27 Skrevet 9. oktober 2003 Dette var vondt å høre, Barbie. Føler meg deg. Bra dere fikk en "second opinion" hos en annen veterinær. Det er også et lite tips til andre dyreeiere om at de bør være litt kritiske og ta avgjørelser selv mht HD og andre skumle saker. Ønsker deg og vovven lykke til jeg :D Stor trøsteklem fra meg :kgsmil:
Snehvit Skrevet 9. oktober 2003 #29 Skrevet 9. oktober 2003 Jeg har også hatt en hund med HD - verdens herligste Cavalier King Charles Spaniel. Hun var ganske hardt rammet og hadde iblant så vondt at hun skrek hjerteskjærende av smerte hvis hun kom i gale posisjoner. Derfor fikk hun tabletter av dyrlegen, og etter at hun begynte med disse ble hun tilsynelatende helt fin. I hvert fall skrek hun aldri lenger og ga heller ingen andre uttrykk for at hun hadde vondt, og en hund med større livsglede enn hun hadde skal man lete lenge etter! Dessverre måtte hun avlives for halvannet år siden (11 år gammel), men det hadde ingenting med HD'en hennes å gjøre. Så hunden din kan altså få et fint liv selv om den har HD. Lykke til uansett hvilken konklusjon dere kommer til!
cappocino Skrevet 9. oktober 2003 #30 Skrevet 9. oktober 2003 ****Snufs***** må bare tørke noen tårer her..... Uff dette var ikke noe gøy Barbie!!! Sender deg mange :trøste: klemmer!!! mistet en hund i sommer, han ble gammel, men det er allikevel kjempetrist 1
monja Skrevet 9. oktober 2003 #31 Skrevet 9. oktober 2003 Så trist Barbie, men det var godt dere oppsøkte en annen dyrlege. Vi hadde schäferhund med sterk HD for noen år siden, og hun levde et fullgodt liv inntil vi måtte avlive henne pga livmorbetennelse. Viste aldri tegn til smerte, men vi prøvde akupunktur på henne, og det så ut til å hjelpe. Hunden deres kan ha et langt og godt liv foran seg :D *krysser fingre for at det går godt* 1
Barbie Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #32 Skrevet 9. oktober 2003 Takk igjen, for alle oppmuntrende ord. Det er flott at dere skriver litt om deres egen erfaring med HD. Det er en kjempetrøst for meg å se at andre har hatt hunder som har levd lenge med diagnosen. Jeg har nesten ikke sovet noe i natt. Jeg har grublet og tenkt, og hatt veldig vondt av Zantho. Det tar nok litt tid å venne seg til tanken om at han er syk, men jeg håper dagene blir enklere og takle etterhvert. Foreløpig er jeg på gråten hele tiden, og jeg merker at hunden blir urolig av dette. Jeg må skjerpe meg! I går skrev jeg et innlegg i en dyrespalte, og venter nå på svar fra veterinæren. Jeg håper han kan gi meg noe råd om hvordan vi kan gjøre det best mulig for Zantho fremover. Takk igjen til alle dere som har brydd dere i denne saken. Det er rørende, og det har hjulpet meg masse! Jeg hører gjerne fra flere som har erfaring med HD.
Barbie Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter #33 Skrevet 10. oktober 2003 Jeg har vært på dyrlegebesøk i dag også. Denne gang uten hunden. Hun fortalte meg litt om HD. Nå vet vi bedre hva vi kan gjøre for Zantho, og hva vi ikke må gjøre. Hun anbefalte oss et spesielt for, og i tillegg må vi kjøpe noe "smøremiddel" for leddene hans. Det var ei kjempehyggelig dame,og vi kommer til å bruke henne fremover. Hun ringe også og bestilte time hos en spesialist for meg. Han er ekspert på HD,og kunne kanskje operere Zantho. Vi måtte huske røntgenbildene og forsikringspapirene på hunden. Fikk time den 20, og jeg håper han har en hyggelig løsning til oss. Nå skal jeg ringe oppdretteren og fortelle ham at Zantho har HD. Dyrlegen mente vi skulle det.
Gjest care Skrevet 10. oktober 2003 #34 Skrevet 10. oktober 2003 Dette er så trist. Men du, kan dere operer slik at han blir frisk Gud, det hadde jo bare vært helt topp. Håper at dere får positive svar fra han spesialisten. Ha en god helg :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 10. oktober 2003 #35 Skrevet 10. oktober 2003 Nå skal jeg ringe oppdretteren og fortelle ham at Zantho har HD. Dyrlegen mente vi skulle det. Ja så absolutt. Gjør det! Så flott at dere fikk god hjelp fra denne dyrlegen. Håper Zantho har mange fine år foran seg sammen med dere. Lykke til videre. Blir spennende å se hva spesialisten kan gjøre for dere. Tvi tvi!
14062003 Skrevet 10. oktober 2003 #36 Skrevet 10. oktober 2003 Ja, fortell oppdretteren at hunden har HD - og send bildene inn til NKK for offisiell avlesning. Det er dessverre noen oppdrettere som anbefaler sine valpekjøpere å ikke sende inn bildene til NKK for offisiell avlesning. Det er useriøse oppdrettere som ikke ønsker at det skal offentliggjøres at deres avkom har HD. Da kan de fortsette å avle som om alle avkom var friske og sunne, siden de resultatene som kommer frem offentlig ser bra ut ... Lykke til!
Quinden Skrevet 10. oktober 2003 #37 Skrevet 10. oktober 2003 Så flott at så mange viser empati i denne tråden, godt det er mange dyrevenner!!! :D
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #38 Skrevet 25. oktober 2020 Hvorfor dukket en 17 år gammel tråd blant nylige tråder? Anonymkode: 02108...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #39 Skrevet 25. oktober 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor dukket en 17 år gammel tråd blant nylige tråder? Anonymkode: 02108...3e1 Fordi du nå kommenterte på den. Anonymkode: 64880...06f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå