Gå til innhold

Kvinner og gifte menn


Masehøna

Anbefalte innlegg

Dette er helt utrolig diskriminerende overfor de som lever polygamt.

Meg bekjent er det polyamori som er den foretrukne betegnelsen. Den type forhold er noe helt, helt annet enn gift person som er på sjekkern bak ektefellens rygg. Polyamori er noe alle involverte parter går inn i med åpne øyne, og det dreier seg om kjærlighet, ikke sex.

Evt. snakker du om det å ha et åpent forhold, noe som etter min (helt subjektive, altså) erfaring bare er åpent for én av partene i 95 % av tilfellene...

Nuvel. Jeg stikker nakken fram og sier at det er faen ikke min jobb å passe på om andre er utro eller ikke. Har denne gifte mannen lyst til å være utro kommer han til å være det samma hva, så er han heit og jeg singel forsyner jeg meg - vel å merke for EN natt, for denne fyren er jo helt klart ikke noe å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karmosin, - så du føler deg altså ikke medvirkende til handlingen?

Nei, ikke når det er helt hypotetisk, i hvert fall, men jeg er temmelig sikker på at jeg ville legge skyldbyrden helt og holdent på den utro fyren.

Det har skjedd meg en gang at jeg hadde sex med en opptatt mann, i den tro at han var singel. Han var så grei å fortelle om dama etterpå. Jeg ble rasende, og dette dreide seg faktisk om ei jente jeg kjente litt, men jeg tenkte mye på dette i ettertid og gjorde meg opp den meningen at skylden var hans alene og det fikk han stå for. Jeg har kommet dithen at jeg mener at det er uvesentlig om jeg vet om ektefelle/kjæreste/samboer på forhånd, det er HAN som er utro mot noen, ikke jeg. Jeg er også temmelig sikker på at om mannen min var utro ville det være HAN jeg var forbanna på, ikke den han hadde hatt sex med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når du kjenner en jente littegranne og ligger med typen hennes så er det hans skyld og du er uskyldigheten selv?

Men skal noen være utro så behøver man jo sånne jenter som mener at egne handlinger er andres ansvar.

Man må jo leve med seg selv etterpå, og hva er vel da bedre enn å manipulere samvittigheten sin og sove godt om natta?

Det aller beste med å ha egen mann og samtidig ligge med andre, er vel at så lenge mannen din ikke aner noe, og han andre mannen har dame, - så er det jo så soleklart ingenting å ha dårlig samvittighet for, - for han andre mannen er jo slem mot dama si, og du er jo snill mot mannen din som ikke forteller noe. Kanskje man til og med kan kalle det godhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det meg du svarer til, Waco?

I det tilfellet som IKKE er hypotetisk, hvilket all annen utroskap er for meg, var jeg singel og visste ikke der og da at han ikke var det. Jeg glemte å nevne at jeg var singel, men det burde komme godt fram at jeg ikke visste at han var opptatt. Svar ut fra det og ikke vri på situasjonen.

Forøvrig holder jeg fast ved at det er den som er utro som har skyldbyrden, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager misforståelsen, men nå skrev du da med egne ord at dersom mannen din var utro mot deg så ville du blitt sur på ham og ikke dama han pulte.

Så hva skal jeg tro da?

Hvordan skal jeg tolke utsagnet mener du? Skal jeg forstå det som at du er singel?

skal jeg skjønne setningen din som at du ikke har noen? Når en med egne ord forklarer at det er mannen din du blir forbanna på og ikke hun andre.

Men er dette helt sant da?

Om du var/er gift og sliter i forholdet, og det er en venninne av deg fra gamle dager, - en tøyte du aldri har likt, en jente som alltid har været utakknemlig og misunnelig av natur, - og dette ludderet, - denne kvinnen som alltid har ventet på en anledning til å såre deg, - luller seg bort til mannen din og trøster ham, beroliger ham og skjønner ham, - forteller ham hvor snill han er og hvor slem og jævlig du er, - ved manipulasjon og påvirkning har denne dama kommet bort i mannen din en dag du og mannen din har hatt en skikkelig stor krangel. Ikke fortell meg at du da ikke ville forstått helheten bak handlingen og skjønt det at mannen din aldri ville noensinne vært utro om det ikke var for denne dama som prøver å skade deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var da veldig merkelig. Jeg mener å ha lest om diverse undersøkelser om kvinners tenningsmønster hvor de har funnet ut en manns attraktivitetsnivå skyter i været når kvinnene som deltok i eksperimentet ble opplyst om at mannen var gift el. hadde kjæreste. Så jeg får ikke responsen her til å stemme. Enten så er KG-damene veldig prektige, eller så juger de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å si; veldig naiv :popcorn:

Man er jo nødt å stole på kjæresten sin. Jeg tror ikke noen av mennene som flyr rundt på byen mens de er gift føler at de er i drømmeforholdet og er fornøyd med sitt liv. Det må jo være noe de savner som får dem til å være utro..

Det fins jo selvfølgelig de som er i et trygt forhold, men som kanskje egentlig skulle ønske de var single.. men da er vel ikke forholdet så stødig likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent er det polyamori som er den foretrukne betegnelsen. Den type forhold er noe helt, helt annet enn gift person som er på sjekkern bak ektefellens rygg. Polyamori er noe alle involverte parter går inn i med åpne øyne, og det dreier seg om kjærlighet, ikke sex.

Evt. snakker du om det å ha et åpent forhold, noe som etter min (helt subjektive, altså) erfaring bare er åpent for én av partene i 95 % av tilfellene...

Nuvel. Jeg stikker nakken fram og sier at det er faen ikke min jobb å passe på om andre er utro eller ikke. Har denne gifte mannen lyst til å være utro kommer han til å være det samma hva, så er han heit og jeg singel forsyner jeg meg - vel å merke for EN natt, for denne fyren er jo helt klart ikke noe å samle på.

Enig :) godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da veldig merkelig. Jeg mener å ha lest om diverse undersøkelser om kvinners tenningsmønster hvor de har funnet ut en manns attraktivitetsnivå skyter i været når kvinnene som deltok i eksperimentet ble opplyst om at mannen var gift el. hadde kjæreste. Så jeg får ikke responsen her til å stemme. Enten så er KG-damene veldig prektige, eller så juger de.

En mann er ikke attraktiv for en dame hvis det ikke er andre damer som synes han er attraktiv.

Man vil jo bare ha noe andre vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann er ikke attraktiv for en dame hvis det ikke er andre damer som synes han er attraktiv.

Man vil jo bare ha noe andre vil ha.

Dette gjelder nok spesielt for kvinner siden kvinner er utpregede flokkdyr. For dem spiller det mindre rolle hva de selv synes om mannen, det viktige er hva venninnene mener. Menn er nok mer individualister. Likevel er ikke vi noe bedre. Vi er omtrent som en søppelsjakt: tar imot hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager misforståelsen, men nå skrev du da med egne ord at dersom mannen din var utro mot deg så ville du blitt sur på ham og ikke dama han pulte.

Så hva skal jeg tro da?

Hvordan skal jeg tolke utsagnet mener du? Skal jeg forstå det som at du er singel?

skal jeg skjønne setningen din som at du ikke har noen? Når en med egne ord forklarer at det er mannen din du blir forbanna på og ikke hun andre.

Men er dette helt sant da?

Om du var/er gift og sliter i forholdet, og det er en venninne av deg fra gamle dager, - en tøyte du aldri har likt, en jente som alltid har været utakknemlig og misunnelig av natur, - og dette ludderet, - denne kvinnen som alltid har ventet på en anledning til å såre deg, - luller seg bort til mannen din og trøster ham, beroliger ham og skjønner ham, - forteller ham hvor snill han er og hvor slem og jævlig du er, - ved manipulasjon og påvirkning har denne dama kommet bort i mannen din en dag du og mannen din har hatt en skikkelig stor krangel. Ikke fortell meg at du da ikke ville forstått helheten bak handlingen og skjønt det at mannen din aldri ville noensinne vært utro om det ikke var for denne dama som prøver å skade deg...

Jeg VAR singel, da mitt hittil eneste streif med problemstillingen oppsto. Nå er jeg gift, og jeg mener helt bestemt at det er mannen min som har skylda om han er utro. Det er han som har meg å tenke på.

Resten blir i overkant hypotetisk for hvordan min situasjon er, men jeg skjønner hva du mener og kjente adrenalinet stige litt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine medsøstre kan stole på at deres menn får gå i fred for meg :)

Hodet mitt sier at det er ene og alene mannens ansvar. Jeg har ikke blitt sint på "den andre kvinnen" når jeg har blitt utsatt for utroskap, ut over at det er pinlig at hun og alle hennes venninner "vet".

Men det er nok slik at følelsene ikke helt følger hodet... Jeg har hatt sjansen med ganske heite mannfolk, også med dem som sier at de har et godt ekteskap men bare ønsker litt spenning, men det er definitivt noe som har holdt tilbake. Selv om jeg med hodet tenker at det ikke er mitt ansvar, så tenner jeg rett og slett ikke på slike mannfolk. Og jeg greier ikke å påføre de som sitter hjemme den påkjenningen.

Hodet mitt sier at det er mannens ansvar, samvittigheten min gjør at jeg selv tar ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...