Gå til innhold

Hva har du til frokost?

Fremhevede innlegg

Gjest Anjelika
Skrevet

Frokostblanding og kaffe, nå for tiden går det i havregryn.

Sitter i sofaen og surfer på nettet imens jeg spiser. Den tiden er litt hellig, så jeg står opp tidligere enn strengt tatt nødvendig for å få god tid til det.

I helgene spørs det på om kjæresten er her eller ei, om jeg er sugen på søtt eller salt og ikke minst hvordan jeg føler meg etter eventuelt alkoholinntak. Har en liten tradisjon med speilegg på lørdagen og ellers varierer det med rundstykker, pannekaker, scones, sandwicher osv. Det bli inntatt på stuebord foran TV, skulle gjerne hatt et ordentlig kjøkkenbord egentlig.

Lunsj kan være alt fra vafler til sushi. Blir som oftest matpakka på jobb da, dvs skiver med ost og skinke.

Videoannonse
Annonse
Gjest scorpius
Skrevet

Spiser som regel en yoghurt + ett eple/en banan.

Gjest Loveheartx
Skrevet

Jeg spiser alltid 1/2 boks cottage cheese (150 gram). Dette har jeg gjort det siste året - er helt avhengig! Sammen med cottage cheesen bruker jeg enten 1 banan+kanel eller 1 eple+kanel. Snadder.

Til lunsj spiser jeg vanligvis grovbrød med ost og frukt/rå grønnsaker. Og ofte sjokolade/kjeks som jeg og klassekameratene kjøper på butikken i friminuttet. Fy-fy :kjefte:

Gjest Pittelillemeg
Skrevet

Jeg spiser alltid maten min forann TVen eller PCen. Jeg spiser en skive rugbrød med lett-hvitost og naturell kalkunfilet, og gjerne noe grønt oppå der. Og et glass melk eller juice som jeg skyller ned vitaminene mine med :) Jeg og sambo er utrolig dårlig på å spise sammen, og det er egentlig litt dumt... Til lunsj har jeg enten Go'Morgen yoghurt, eller en liten yoghurt og en banan.

Skrevet

Og et glass melk eller juice som jeg skyller ned vitaminene mine med :)

Kanskje du ikke hadde trengt å ta vitaminer hvis du spiste mer enn én skive til frokost og en liten yoghurt til lunsj.

Skrevet

Varierer litt, men pleier å spise et stekt/kokt egg, drikke et glass juice (gjerne grapefruit) og en kopp grønn te mens jeg suser rundt hjemme. Så når jeg kommer på jobb så spiser jeg gjerne noe som som regel består av frukt eller grønnsaker, er det frukt spiser jeg gjerne soyayoghurt til.

Lunsj består ofte av fisk og grønnsaker eller grovt brød (gjerne med avocado eller fiskepålegg) om jeg ikke har ordnet noe kvelden før.

Skrevet (endret)

Typisk i ukedagene så spiser jeg 1 1 god morgen yoghurt når jeg kommer på jobb, 2 timer etter at jeg står opp. Spiser foran pc sammen med kaffe.

Lunsj er 2-3 knekkebrød. Vanligvis 2 med mye makrell i tomat og 1 med brunost og syltetøy (dessert ;) ). Lunsjrommet på jobben.

Vurderer å gå over til bedre frokost, dvs f.eks havregrøt hjemme.

Jeg og sambo spiser brunch sammen i helgene. Sen frokost med 2-3 brødskiver med ekstra vellagret norwegia, salami med parmasan fra bjerke og Aprikossyltetøy på den siste :nigo:

Spiser sammen ved spisebordet.

Endret av LineGourmet
Skrevet

Stekt egg

Omelett

Noen ganger toast av Ingers superrug med ost og skinke

Rester fra gårsdagens middag

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg spiser frokost på trikken, eller når jeg kommer til skolen.

Jeg drikker alltid vann, det er en fin måte å starte dagen på etterfulgt av mandler og andre nøtter og smoothie(som jeg har lagd kvelden før og helt på flaske) og dadler.

De dagene jeg har tid til å spise frokost hjemme før jeg går, lager jeg enten kokt eller stekt egg på mandelbrød med masse ruccola på og litt salt. Spiser det ved kjøkkenbordet. Liker å spise ved kjøkkenbordet og kose meg med maten. Noen ganger må jeg kose med veldig fort siden jeg må rekke skolen.

På skolen spiser jeg, til lunsj, fisk/kylling og salat/grønnsaker. Drikker vann.

Skrevet

Frokosten min starter kl. 6.45 (man-fre). Jeg liker å ha noe varmt til frokosten derfor spiser jeg ofte grøt av forskjellige sorter - havregryn, hirse, bokhvete. Enkelte ganger spiser jeg hjemmelaget yoghurt med litt Axa blåbær musli. Spiser på kjøkkenet foran PC :)

Til lunsj spises som regel salat + tunfisk/egg, kylling, laks.

Skrevet (endret)

Hva spiser dere vanligvis til frokost?

Og hva til lunsj?

Spiser dere frokosten ved kjøkkenbordet eller forran tv-en?

Og hvor fint gjør dere det? Hiver du bare brødskiva på talerkenen og dytter den i deg eller spiser dere sammen med fult dekket bord med masse tilbehør og greier?

Spiser vanligvis ikkje frokost, ender bare opp med å bli småkvalm om eg spiser før det er gått 1-2 timer (etter eg er stått opp).

Men frokostlunsj:

-omelett med snacks på.

-salat.

-eggerøre.

-havregrynsgrøt.

-yoghurt + frukt.

-grove rundstykker med pålegg.

-grovt brød med pålegg.

-knekkebrød med pålegg.

-toast med smør på, dyppet i bløtkokt egg.

-frokostblanding ein gang i blandt.

-med juice eller melk, evt te/kakao.

Spiser på stua, enten foran TV eller pc eller uten noen av de. Mest fordi kjøkkenet er lite og rotete + at kjøkkenbord og stol er veldig ustabile.

Gidder ikkje gjøre det særlig fint til vanlig, kan kanskje gjøre litt ekstra stas på det i helger eller i jula f.eks.

Endret av Awsome

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...