Gå til innhold

Hva har du til frokost?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva spiser dere vanligvis til frokost?

Og hva til lunsj?

Spiser dere frokosten ved kjøkkenbordet eller forran tv-en?

Og hvor fint gjør dere det? Hiver du bare brødskiva på talerkenen og dytter den i deg eller spiser dere sammen med fult dekket bord med masse tilbehør og greier?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser som regel fitness-kornblanding med blåbær biola (har litt trøbbel med magen, så trenger en god start på dagen) Til lunsj spiser jeg som regel noen brødskiver med forskjellig pålegg, som regel ost eller kjøttpålegg

Frokosten fortæres foran pc'en med oppdateringa av nyheter ;)

Skrevet

Spiser en eller to brødskiver til frokost mens jeg ser på nyhetene på TV. Kanskje en yoghurt eller frukt.

Lunsj spiser jeg på jobb. Enten varm mat eller brødmat.

Gjest Consensio
Skrevet

Mandag til Fredag spiser jeg foran TV`n (har ikke spisebord eller kjøkkenbord). Da spiser jeg et par brødskiver med leverpostei og/eller gulost, med agurk, reddik o.l. til frokost.

Til lunch går det som regel i noe varmt som stekte poteter med tilbehør, nudler, karbonade på brødskive eller lignende.

Lørdager og Søndager dekker jeg på bordet i stua med pålegg, stekte egg, stekte poteter, juice, melk, appelsinbåter, eplebåter og masse mer, for da spiser vi sammen (min mann reiser på jobb så tidlig ellers at vi aldri spiser sammen da)

Det blir ikke noe særlig lunch i helgene, men vi tar ei skive når vi er sultne.

Skrevet

Har egentlig aldri vært noe frokost menneske men har begynt å spise litt frokost i det siste :) Skriver med pålegg og en kaffi :)

Skrevet

I ukedagene blir det enten en skål havregrøt eller 1-2 brødskiver til frokost. En gang i blant blir det restemiddag til frokost. Spiser alltid mens jeg ser på nyhetene på TV mens samboeren min er på badet. (Han spiser ikke frokost i ukedagene.)

Til lunsj kommer det helt an på hva vi har i kantina på jobben. De fleste dager spiser jeg blandet salat med tunfisk, egg eller fetaost, men er det en god varmrett med kjøtt/fisk og grønnsaker velger jeg det.

I helgene steker vi gjerne rundstykker og har på noe godt pålegg til frokost, men vi spiser stort sett foran TVen eller PCen siden vi ikke har ordentlig kjøkken- / spisebord. I helgene blir det heller ikke fast lunsj, vi spiser når vi er sultne.

Skrevet

En normal arbeidsdag har jeg 1 brødskive med pålegg til frokost. 2 brødskiver med pålegg til lunsj. Nøtter/frukt/grønnsaker fungerer som mellommåltid (av og til) før og/eller etter lunsj.

Har jeg middagsrester så tar jeg gjerne med det som lunsj i stedet.

Skrevet

Jeg spiser som regel en porsjon havregryn, 2 brødskiver eller 3 knekkebrød. Sitter med laptopen og sjekker mail og nettaviser mens jeg spiser..

Skrevet

Jeg spiser en skål havregryn og melk til frokost hjemme og to brødskiver med ost eller kjøttpålegg på jobb mandag til fredag.

Lørdag og søndag koser jeg meg med avisen på kjøkkenbordet med brødskiver med makrell i tomat eller kneip-toast, godt kjøttpålegg med salat og kokt egg, eller kneip-toast med tunfisk og mais. Lager pannekaker avogtil. Fullkornkavringer må jeg også ha. Lager meg te eller kako alt ettersom. Har en av alternativene til lunsj også.

Skrevet

Frokost er som vanlig havregrøt og et glass juice.

Lunch 2 knekkebrød.

Er det samme om det er ukedager eller helg.

Frokost blir inntatt foran pc'n sånn at jeg får med meg nyheter.

Gjest Raindrops
Skrevet

Tre skiver grovt brød, vanligvis med leverpostei+majo, brunost og syltetøy, eller skinke, grønnsaker og majo.

Til lunsj spiser jeg omtrent det samme, bytter ut en skive med et eple eller noe.

I helgene småspiser jeg hele dagen:p

Spiser foran pc'n eller mens jeg leser en bok. Har ikke kjøkkenbord, bord i en bitteliten hybel så jeg bruker å sitte på sengen.

Skrevet

Sitter ved kjøkkenbordet å spiser frokost, som består av 2 brødskiver og en kopp te. Elsker å sitte ved kjøkkenbordet, å nyte stillheten og utsikten av skogen og fjellet. Lunshen, (brøskiver og te igjen) tar jeg ved laptoppen og får med meg de siste nyhetene.

Skrevet

Det blir oftest knekkebrød (ryviita) med ost og grønnsaker eller makrell,egg,eller tunfisk. bruker også tomat som pålegg,har på noe urtekrydder og litt oliven. En kopp kaffi og et glass ekstra lett melk til samt kosttilskudd,multivitamineral og omega3 (selolje).

I helgen blir det like gjerne brødskiver, speilegg, omelett eller ostesmørbrød, ja tilogmed nudler eller bønner med grønnsaker kan jeg finne på å varme da. Liker ikke søtt til frokost så det blir iallefall alltid noe salt og med sterk smak, tilsetter chili og hvitløk på det mest av det jeg har nevnt her.

Jeg spiser frokost foran pc/tv eller leser avisen. I helga sitter hele familien rundt spisebordet.

Til lunsj hjemme går det i nudler, eller kidneybeans som jeg surrer på stekepanna sammen med hvitløk/karri og chili og topper med en dæsj yougurt naturell. I kantina velger jeg salat i salatbaren eller grovt rundstykke med ost og skinke. Vann og kaffi ved siden av, eller grønn te. :kaffekopp:

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet (endret)

Liker å sitte og lese mens jeg spiser frokost - få en myk start på dagen. Blir som oftest FiberRik Linfrø med kremost (tzatiki), kalkun- /skinkepålegg og agurk. Jeg drikker litt skummet melk ved siden av, eller en kopp grønn te. Til lunsj lager jeg ofte omelett med en god salat til. Drikker enten te eller vann. Da sitter jeg enten foran pc'en og oppdaterer meg, eller titter på en dokumentar på TV.

I helgene spiser jeg omelett med salat til frokost, og knekkebrød eller annet "lett" mat til lunsj da jeg alltid spiser pizza lørdagskvelden. :)

Endret av sunglasses
Skrevet

Youghurt med havregryn. Står ved kjøkkebenken mens jeg spiser.

Skrevet

Til frokost spiser jeg en brødskive, gjerne 1/2 med smøreost, ruccola, skinke og agurk, og 1/2 med enten ost og paprika, makrell i tomat og agurk eller leverpostei og agurk. Drikker en stor kopp te til. Sitter ved kjøkkenbordet mens jeg spiser. Da jeg bodde i Norge leste jeg alltid avisen, nå blir det nettavis.

I helgene blir det ordentlig frokost med enten speilegg eller kokt egg, baguetter, presskannekaffe og godt pålegg.

Skrevet

Til frokost lager jeg en skål med havregrøt med diverse frø, korn, rosiner, kanel og eplemos.

Sitter i sofan med pcn i fanget og sjekker bloggoppdateringer, KG, nyheter etc.

Lunsj på skolen blir frukt/yoghurt eller salat fra salatbar.

& Coffee ofc

Skrevet

2 knekkebrød med skinke eller noe annet godt. Sitter som regel i sofaen å spiser den :) Ikke noe dekket bord eller noe.

Skrevet

Ingenting :S Har aldri tiid.. Hører sjelden vekkerklokka for etter en halvtimes ringing, så jeg er bestandig litt for sent oppe, så da er det bare å hive seg i dusjen å kom seg på skolen :P Men i helgene kan jeg spise noen knekkebrød eller brødskiver. Yoghurt med korn er og en slager da.. Så har jeg tenkt å prøve meg på cottage cheese med litt syltetøy. Har kjøpt det inn men har ikke turt å smakt enda :P

Skrevet

Vi (jeg og samboer) spiser frokost enten ved pc-pulten eller i stua. Som regel sammen. Han liker brødskiver med enkelt pålegg og melk eller frokostblanding, mens jeg spiser fiberrik/knekkebrød med masse pålegg (majones, ost, kjøttpålegg, egg, grønnsaker), cottage cheese, skyr/yoghurt, egg og bacon og/eller grøt og melk. I helgene blir det ofte samme rutine.

Lunsj spiser vi på jobb og han velger brødmat med pålegg og salat eller varm-mat, mens jeg velger salat og én brødskive med eggesalat (eggesalaten i kantina er nydelig!).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...