Gå til innhold

Kvinner er de fødte omsorgspersoner! Eller?

Gjest brutal_mann

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

To ebatter i ett! Det er jo _nesten_ ikek mulig det! KJendisnytt-skoleavisen VG melder om en mor med det fantastiske medfødte kvinelige omsorgsinnstinktet som forlater en knøttings baby på E18. Der resultatet er at hun mister lappen...

Så... Hvor gode omsorgspersoner er kvinner egentlig? Og bør en miste lappen for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cipheria

1. Det er individuelt.

2. Hun mistet lappen fordi hun laget en farlig situasjon for barnet, ikke fordi hun ikke er omsorgsfull. Hun kan være verdens mest omsorgsfulle mor for alt vi vet.

Om det var riktig i denne situasjonen; har egentlig ikke et synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brutal_mann du er ikke til å tro! Du setter alle kvinner under en kam bare fordi du har dårlig erfaring med de selv. I gjennomsnitt gjør menn mye mer galt enn kvinner, men selvom det er fakta så jeg lager ikke tråder på kvinneguiden om hvor grusomme menn er fordi noen menn gjør grusomme ting. Det er rett og slett låvmål. Kom deg over kvinnehatet ditt, eller sats på menn som du elsker så mye. Du bestemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ebatter i ett! Det er jo _nesten_ ikek mulig det! KJendisnytt-skoleavisen VG melder om en mor med det fantastiske medfødte kvinelige omsorgsinnstinktet som forlater en knøttings baby på E18. Der resultatet er at hun mister lappen...

Så... Hvor gode omsorgspersoner er kvinner egentlig? Og bør en miste lappen for det?

Oi, en kvinne som gjorde et svært dårlig valg i ammetåka. Dette må jo betyr at ALLE kvinner er dårlige omsorgspersoner og at omsorgen må overføres til far middelbart :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, en kvinne som gjorde et svært dårlig valg i ammetåka. Dette må jo betyr at ALLE kvinner er dårlige omsorgspersoner og at omsorgen må overføres til far middelbart :ironi:

Eller fordi at jeg har blitt slått en gang av en mann, så hater jeg alle menn resten av livet fordi alle menn slår! :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller fordi at jeg har blitt slått en gang av en mann, så hater jeg alle menn resten av livet fordi alle menn slår! :ironi:

Og alle menn er sure, bitre, hater kvinnter, og er på KG for å hetse oss :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fant du noe utrolig tåpelig en kvinne hadde gjort, og vi vet alle at noen mennesker rett og slett ikke burde hatt barn. Historien hadde vært den samme om det var en mann.

Hvis du blar igjennom dagbladet eller VG så kan du finne minst 10 dumme kvinner. Peker du på en (som her) og sier: "AHA! Atter et bevis på at kvinner er egoistiske, ufølsomme, manipulative beist!" så provoser det selvsagt litt. Ikke fordi kvinnene føler seg truffet eller truet, men fordi du legger det fram på en måte som får det til å høres ut som om alle kvinner er sånn. Og det vet vi jo at vi ikke er.

Uansett, du kan bruke samme historie og kicke på alle mulige ting. Hvis damen var fra nord i landet, så kunne du like godt si: Ja, her har du bevis på enda en nordlending hvor det er tomt mellom øra. Eller har hun blå øyne? Samme argumentet. Alder? Hva slags bilmerke hun kjører? Inntekt? Kjønnet hennes har ingenting å si i denne sammenheng, på lik linje med de andre tingene jeg ramset opp.

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BM: Jeg kan glatt innrømme det, jeg scorer ikke spesielt høyt på omsorgsskalaen sammenlignet med mange andre damer damer jeg kjenner, men jeg hadde ihvertfall hatt vett nok til å holde clutchen inne slik at jeg hadde fått trillet bilen inn på vegskuldra, holdt meg i bilen og ringt Viking. Er ikke noe mer hokus-pokus enn det.

Å haike avgårde uten å ta med ungen og atpåtil ha bilen livsfarlig plassert langs veien, hadde ikke falt meg inn engang. Dette har ikke noe med omsorgsevner å gjøre, det har noe med å være riktig vel bevart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

brutal_mann! Av og til har du endel innlegg her inne som treffer godt, med snert, gode poenger og bidrar til å riste litt løs i endel platte tråder.

Akkurat i denne tråden har jeg følgende å si. Ta en pause, gå en tur, få litt luft, snakk med noen av kjøtt og blod i stedet for QWERTY-vennen din. Startinnlegget ditt er så platt og patetisk som mange av oss ofte kritiserer hysteriske generaliserende kvinner som skjærer alle over en kam for å være.

Ærlig talt, det dama gjorde er selvsagt både trist og tragisk. Det er helt kurant å lete opp en mengde historier over kvinner som svikter kapitalt i son rolle som mor og forelder men du verden, om du gjør samme øvelsen overfor menn tror jeg neppe vi inntar tabelltoppen. Og det er pokker meg ikke kvinnenes skyld, sånn generelt sett.

Jeg setter pris på dine provokasjoner og bidrag til å krydre endel debatter her på KG men akkurat nå minner du mest om tidligere Idol-stjerner som går igjen på P4 kontinuerlig; det er overhengende fare for at du er i ferd med å bli spilt ihjel du også.

Please............. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...