Gå til innhold

Hverdagsboken


Midna

Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg på jobb og er skikkelig trøtt (er ikke helt vant med å jobbe natt), og kom brått på at det var på tide å skrive dagbok igjen! Det er jo så koselig å få ned litt ting på "papiret" i en ellers hektisk hverdag. Dagboen er også god som en organisator og kanskje den kan motivere meg litt i hverdagen også?

Kort om meg:

- Jente på 24 år, samboer, eier rekkehus.

- Jobber i hotellbransen og har en bachelorgrad innen dette

- Eier egen hest, og altfor mye tid og penger går med på dette. ;)

- Er glad i husarbeid og organisering.

- Prøver å bli flinkere på matlaging/baking. (det trengs!!)

- Interessert i personlig økonomi/eget forbruk/sparing

- Er glad i å trene, men desverre har det ikke blitt noe foukus på dette i det siste. Her er det jo forbedringspotensiale.

I dag har jeg hatt en forholdsvis hektisk og effektiv dag. Jeg truet meg til å sove til halv tolv siden jeg skulle ha nattevakt (noe jeg sjeldent har), og hadde derfor en roolig start på dagen. Etterhvert fikk jeg vasket tøy, lagt på plass tøy, vasket noen sko som skulle legges bort, vasket kjapt inne kjølesap og gjorde ukeshandlinga med samboer. I samme slengen fikk jeg også pantet flasker, kvittet oss med glass/metallavfall + to bæreposer med klær/div som gikk i uffcontaineren. Er så deilig å få kvittet seg med slikt!

Dagen før fikk jeg et lite glimt av motivasjon og fikk brått ryddet i skoene. Brått ble en pose med gamle sko kastet og sommerskoene ble ryddet ned i kjelleren. Jeg trenger virkelig et par nye vinterstøvler nå, flaks at jeg har gavekort. ;D Denne måneden MÅ jeg nemlig prioritere frisøren!

Ellers så har jeg vært på sprangtrening med hesten, hatt kveldsforing i stallen (brukte brått nesten fem timer i stallen på det og diverse vedlikehold av utstyr osv..) FIkk også tid til å lage middag og brått så måtte jeg på jobb. Snakk om effektiv dag! Jeg har merket at høstværet har tatt mye av motivasjonen min, så det er utrolig deilig å få noen sikkelig effektive dager innimellom altså! Håper fredagen blir like god. :) Det er så lett å bli "smådeppa" om dagen.

Nå er det heldigvis bare en time til jeg kan dra hjem å sove, men jeg får vel prøve å ikke sove for lenge. Jeg har fri resten av helgen, men det er jo greit å ikke ødelegge døgnrytmen helt.

Morgendagens planer:

- Sove til rundt 12/13

- Stallen - trene hesten i tømmekjøring + pusse utstyr + se på at en del andre rir for en kjent trener (noe jeg ikke tok meg råd til denne måneden, men det er jo spennende å se på også)! Tar brått 4-5 timer dette!

- 15 minutter klesvask (mye er gjort på et kvarter altså)

- Lage hjemmelaget pizza

- Shine over kjøkkenet

Nei nå får jeg ta siste økt på jobb før jeg er ferdig for i natt. Svare litt mailer og rydde og ordne litt. Huff dette ble mye babling, men hodet har for lengst tatt kvelden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter i sofaen og prøver å våkne, selvom klokka er kvart på elleve. Stod opp ti og da følte jeg meg skikkelig elendig, men en brødskive og litt kaffe gjorde susen. Nå skal jeg rydde og vaske litt klær i 45 minutter før jeg skal titte sprangridning på tv. Etter det skal jeg i stallen å trene dressur med hesten og så skal vi avslutte med noen galoppintervaller på tur etterpå. Jeg har også kveldsforingen i kveld så det blir noen lange timer i stallen tenker jeg meg.

I går red jeg for dressurtrener på morgenen og pusset over utstyret mitt etterpå. Da jeg kom hjem sovnet jeg på sofaen, men da jeg stod opp var jeg flink og ryddet, støvsuget og laget wok mens samboer vasket badet. På kvelden fikk vi besøk, noe som var veldig koselig. :)

Nei nå skal jeg være effektiv før jeg dumper ned forran tvn! Jeg har også satt meg som mål i dag at jeg SKAL rydde ut av de siste krukkene ute. Jeg har så lite hagemotivasjon for tiden så jeg må ta litt etter litt for å i det hele tatt gidde. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flink*

Nå har jeg brettet og lagt på plass klær, satt på ny maskin og vasket opp kniver + diverse som må vaskes for hånd. Jeg kom meg også ut og fikk kastet innholdet i de tre siste pottene. Jeg hodt på å lure meg selv ved å sette de rett i boden, men gav meg selv litt kjeft og gikk pent ned på vaskerommet og vasket de. ;)

Nei nå er det belønning med vm finalen i sprangriding på Eurosport. Kjempespennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet og forberedt meg til medarbeidersamtale på mandagen. Jeg har til og med skrevet notater. Kjenner at jeg gruer meg litt, men på en måte skal det bli godt å ha en medarbeidersamtale også. Jeg føler at jeg har fått en godt perspektiv på hva jeg ønsker og hvilke mål jeg har - og dette vil jeg også kommunisere. Jeg klarte å grave frem gamle forelesningsnotater om Yield Management/revenue og kjente at jeg ble skikkelig giret på dette. Jeg må inrømme at jeg savner skolen, og skulle gjerne tatt enda mer utdannelse. Men jeg er da enda ung, og ingenting er for sent. :)

Det er herlig at jeg klarer å være litt føre var og forberede meg, slik at jeg ikke blir stresset (noe jeg lett blir også utsetter jeg ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt!! Men får vel bare komme meg på jobb og se fram til at jeg har fri onsdag og torsdag! ;D

Ble ingen medarbeidersamtale i går pga at hun hadde sykt barn. Typisk når man har forberedt seg så godt. Men nå er jeg i alle fall klar når det måtte bli. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt!! Men får vel bare komme meg på jobb og se fram til at jeg har fri onsdag og torsdag! ;D

Ble ingen medarbeidersamtale i går pga at hun hadde sykt barn. Typisk når man har forberedt seg så godt. Men nå er jeg i alle fall klar når det måtte bli. :)

Du får ha to flotte fridager da! :) Og lykke til på medarbeidersamtalen, når den til slutt kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Nienna! Koselig med besøk. :)

Fridagen i går ble egentlig en slitsom dag. Startet med å kjøre til foreldrene mine kvart på sju på morgenen og så dro jeg, pappa og søster på tre timers kjøretur til Elverum. Det ble det hesteutstyrshopping for 2000,- (wops, men det var faktisk ting jeg måtte ha - koster med hest gitt). Og etterpå var vi og så på en nydelig stall som til og med hadde lysekrone i taket. Det hadde vært noe det!

Var hjemme litt over seks og da fikk jeg puslet meg i stallen. Skulle trene til dressurstevne med hesten men vi var ikke helt på nett i dag desverre. Det gikk heldigvis greit innimellom og vi fikk øvd litt på programmet vi skulle ri. Men jeg må inrømme jeg ikke akkurat gleder meg til vårt første stevne. :P I dag skal vi på sprangtrening, og det blir i alle fall gøy! Med nytt matchende utstyr og greier. :)

Nå skal jeg få i meg litt mat og så skal dette gjøres i følgende rekkefølge:

- Rydde og tørle over kjøkkenbenker

- Rydde stue og vaske stuebord

- Gå ut med søppel

- Henge opp klesvask

Det er heldigvis ikke superrotete her altså så dette kommer til å gå raskt håper jeg. :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort unna alt husarbeidet i går, og hadde en flott sprangtrening! Ble i stallen helt til halv elleve og fikk pusset masse utstyr. Er mye vedlikehold som skal til når man har hest (og er i overkant nøyaktig av seg), men det er utrolig gøy da! Det er jo en livsstil. :P

I dag skal jeg jobbe fra halv tolv til halv åtte. Litt kjipt men skulle egentlig begynne sju i dag, så det var deilig å få sove litt lenger. :) Hittil har jeg bare dusjet, spist og drukket te og ryddet ut og inn av oppvaskmaskin. Men det er jo ikke så galt det da. :)

I kveld må jeg dra i stallen sent, og det er litt kjipt. Ikke kan jeg gi hesten fri heller i dag, så det får heller bli en sen kveld. Dessuten så står jeg ovenfor en superstressende jobbehelg, men jeg overlever nok det også gitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er ikke gøy å jobbe helg :(.

Men som sagt, sånne dager som du har idag er utrolig deilig. Sove litt lenger, røre litt rundt, bare dusje og slappe av. Har jobbet kveld hele denne uken (turnus), så har hatt en lite effektiv, men veldig rolig uke^^ Neste uke blir det dagvakter, så da må jeg være effektiv som vanlig :P

Kos deg på jobb, og med hesten din, Midna!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jobbehelger er noe dritt. :/ I dag var jeg såå trøtt og stod opp elleve!! Kan ikke huske sist jeg sov så lenge, men jeg trengte det sikkert! Nå har jeg kjørt samboer på kamp og skal prøve å gjøre noen få fornuftige ting før jobb. Oppvaskmaskinen står og går og så skal jeg få støvsugd i alle fall. Hesten får fri og jeg har fått en veninne til å ta seg av stallarbeidet (deilig med litt fri innimellom for meg).

Ellers så trenger jeg en dusj, håret står til alle kanter og jeg ser ikke ut! hehe

Jeg er også veldig lat før kveldsvakt. Skulle egentlig ønske jeg hadde en 8-4jobb men det er jo litt deilig å ha muligheten til å sove lenger innimellom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var huset støvsugd og jeg har tatt hårkur, ansiktsmaske og fotmase/skrubb. Herlig. : D Nå er jeg straks klar for en forholdsvis hektisk jobbkveld (håper de fleste har sjekket inn på dagen i dag så jeg kan få det i alle fall litt rolig ;)

Må bli flinkere til å spise frukt grønt. Har hatt det hektisk i det siste og jeg merker at kostholdet sklir litt ut. Heldigvis så kan jeg spise hva jeg vil uten å legge på meg, men det betyr jo ikke at det er sunt for det. :/

Jeg har foresten lite penger nå! Klarte å bruke 2000,- på hesteutstyr på onsdag også er det treninger med hesten jeg vil få med meg osv... Dessuten trenger jeg en frisørtime men det får jeg prioritere i november! Har penger på sparekonto, men nekter å bruke av de selvom jeg hadde planlagt å kjøpe utstyr for sparepengene siden det var en del jeg virkelig trengte. Men skal prøve å være sta å ikke bruke fra sparekonto. :) *kryssefingre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klage* For det første så er det altfor tidlig til å være søndag og for det andre er det 3,8 minusgrader ute og 16 varmegrader inne. Vi er jo barem idt i oktober. :/ Bilen er full av is så nå får jeg gå ut å skrape!

Har tidenes hardeste jobbvakt forran meg (kan nesten garantere at det blir årets værste), før jeg har dressurtrening med hesten på ettermiddagen og så jobber jeg i stallen ikveld. Hurra! Takk og lov for fri på mandag.

Ut og skrape is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alt for oppe idag jeg også, og jeg har fri! :( Jeg ser at det er is på rutene på bilene ute. Uff! :( Og jeg som hadde håpa at vi ikke fikk et halvt år med vinter i år også! :(

Kos deg på jobb, og hesten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yey dagen er over! :D Eller jeg har hatt en fin dag altså. Har hatt en syk dag på jobb i dag. Helt utrolig masse å gjøre og mye som krever veldig fokus hele tiden. Hjernen har gått inn i en superfokusert tillstand der jeg klarte å splitte regninger i hytt og pine og til og med småprate med gjestene og småspøke mens tusen ting skjedde. Hjernen var superfokusert men merker nå i etterkant at hjernen er sliten (så jeg surrer med alt mulig). Men herlig når ting går så greit og man klarer å beholde roen men masse stress. Det er jo ikke alltid. :)

Etter jobb bare det rett i stallen der jeg hadde en fin dressurtime. Treneren min så fremgang, og da er jeg fornøyd!! Etterpå ble det foring av stallen (jobber i stallen to ganger i uken i tillegg til 100% jobb) og så nå er jeg hjemme og koser meg med vin mens samboer lager biff. ;) Nå er den ferdig så nå skal jeg koose meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja tiden har jammen meg flydd denne uken. :) Nå skal jeg straks hente samboer som har vært på kamp, og så skal vi spise noe godt å se på film. Skikkelig søndagskos. :)

Tidligere på dagen i dag var jeg på sprangtrening med hesten. Treneren satt opp en stevnebane på den høyden vi skulle starte neste helg, og det gikk superbra! Hesten hoppet som en kule, og det var jo ingen problemer. Sitter og stråler enda! Ellers i dag har jeg vært lat. Tatt ut og inn av oppvaskmaskin og tatt litt klesvask. Men så får jeg jo nevne at jeg dro tilbake i stallen i stad og var der fra halv seks til halv åtte og pusset utstyr. Før det sov jeg litt middag, men det trenger jeg jo ikke å snakke for høyt om. ;) Søndager må være litt late også.

På torsdag så startet jeg et "nytt og bedre liv". Hehe, bestemte meg for å stå opp litt tidligere å få gjort unna litt mer enn det jeg pleier fremover - for det har jeg faktisk overskudd til nå. Jeg må bare være strengere mot meg selv. Det har egentlig fungert greit, selvom jeg har vært litt smålat i helgen - men stod opp litt over ni på lørdag og kvart på åtte i dag. Det har blitt litt for mye pctid denne helgen, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg så ufattelig sur!! Noen har stjelt mine kjære ridestøvler til flere tusenlapper som jeg hadde spart til - og som jeg absolutt ikke har råd til å erstatte nå. :( En jakke er også stjelt, men det er ikke like krise.

Huff, blir helt satt ut jeg! :(

Dessuten skal jeg på stevne til helgen og TRENGER sårt de støvlene. Har aldri vært så forbannet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:goodbye:

Hei, inne og legger igjen en liten hilsen. Som gammel hestejente ble jeg litt nostalgisk av å lese her inne :) Dessverre er det blitt lite tid (og penger) nå som jeg er student, men håper å ta det opp igjen om noen år.

Fy søren, så frekt å stjele ridestøvlene dine. Skjønner ikke at folk gjør sånt jeg. Rideutstyr er DYRT, så det var skikkelig dårlig gjort rett og slett. :kjefte:

Endret av lyche
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Oi, dette var lenge siden sist!

Siden sist har det skjedd mye. Jeg har fått kontorjobb fra åtte til fire med fri hver helg og stortrives med det! Hesten lever enda, men har dog vært mye skadet i snart et år men er heldigvis i farta igjen nå.

Største nytt er at jeg ble forlovet for to dager siden! :D Herlig med ring på fingren. Har sånn halveis planlagt bryllup om to år, og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. Vil ha noe litt annet enn et stort tradisjonelt selskap tror jeg.

Ellers så prøver jeg å leve sunnere og har blant annet ikke drukket brus på tre måneder. Drømmer om å kutte ut halfabrikata og spise så rent og naturlig som mulig, fått opp øynene for iherb så det blir nok en bestilling der straks.

Nå sitter jeg på hytta på fjellet og har gått to herlige turer i dag. I morgen blir det ny tur før jeg må tilbake til sivilisasjonen og tre uker med jobb før ferie. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...