Rachel Skrevet 8. oktober 2003 #1 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hei folkens. Jeg har et spørsmål til dere som handler på Strawberrynet. Kjøper dere ofte for over 200 NOK? Hvis dere gjør det, blir pakken stoppet i toll hver gang? Hittil har jeg holdt meg under 200-grensa, men nå er det noe jeg trenger der inne som koster såvidt over 200. Da lurer jeg på, kan det være lurt å kjøpe andre ting jeg trenger/ vil ha i samme slengen, mht toll? Det er jo kanskje litt surere å måtte betale toll på en pakke til verdi av kr 230, enn en til verdi av kr 600.... Hvordan har dere gjort det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 8. oktober 2003 #2 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det virker som om tollen er veldig ops på pakker fra Strawberrynet, og jeg har bestemt meg for ikke å bestille der mer. Bestilte en parfyme (man ikke får tak i i Norge) for ca 300, og så kom det ca 140 i toll og avgifter til posten på toppen av kjøpesummen. Da blir det ikke så veldig gunstig lenger! Og jeg er for lat til å fakse kvitteringen til Strawberrynet osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rachel Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det virker som om tollen er veldig ops på pakker fra Strawberrynet Jo takk, har merket det. Av de ca. 15 gangene jeg har bestilt derfra ( :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: ) har bare èn pakke gått forbi tollen ubemerket. Den fikk jeg etter 5 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2003 #4 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hei folkens. Jeg har et spørsmål til dere som handler på Strawberrynet. Kjøper dere ofte for over 200 NOK? Hvis dere gjør det, blir pakken stoppet i toll hver gang? Hittil har jeg holdt meg under 200-grensa, men nå er det noe jeg trenger der inne som koster såvidt over 200. Da lurer jeg på, kan det være lurt å kjøpe andre ting jeg trenger/ vil ha i samme slengen, mht toll? Det er jo kanskje litt surere å måtte betale toll på en pakke til verdi av kr 230, enn en til verdi av kr 600.... Hvordan har dere gjort det? ja helt klart gunstigst å bestille godt over 200, men under 1000 kroner hvis man først må punge ut for moms og avgift til posten. Ser ut som tollvesenet har et raid på strawberrypakker for tiden. Hadde nylig en pakke som ble stoppet i tollen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. oktober 2003 #5 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg har bestilt fra Strawberrynet for første gang, pakka kom på 201 kroner, og jammen ble den stoppa i tollen. Tror ikke jeg gidder bestille mer fra de nå, for som noen andre her sa, så tror jeg tollen har raid på pakker fra Strawberrynet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. oktober 2003 #6 Del Skrevet 8. oktober 2003 Strawberrynet refunderer det du betaler i toll dersom du fakser dem kviteringa for at toll er betalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2003 #7 Del Skrevet 8. oktober 2003 gjør de virkelig det? min ble nemlig stoppa i tollen nå.. hvor mye koster det/ hvordan går jeg fram om jeg skal fortolle den selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. oktober 2003 #8 Del Skrevet 8. oktober 2003 Har ikke fortolla selv pakker fra strawberrynet, men det funker stort sett sånn at du går inn på nett, fyller inn de opplysninger de spør om der om pakken (du må ha registrert deg fra før), og betaler det beløpet som blir regna ut. Du skriver da ut en kvitering, som du fakser til strawberrynett (er en annen tråd om hvordan det foregår her et sted, jeg har ikke prøvd), og de refunderer beløpet du betaler i toll. Pakkene fra strawberrynet kommer jo rekomandert, men jeg er usikker på hvem som er transportøren. Har tidliger fått pakker der jeg selv har måttet gi beskjed til transportøren om at jeg har tenkt å fortolle pakken selv. Du kan sikkert spørre om dette på postkontoret, eller kanskje det står et telefonnummer når du får brev om at pakken skal fortolles. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 8. oktober 2003 #9 Del Skrevet 8. oktober 2003 er det ikke typisk, nå som jeg endelig skulle handle der jeg og`.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinicola Skrevet 8. oktober 2003 #10 Del Skrevet 8. oktober 2003 Fikk pakke derfra i går jeg, den ble ikke stoppet og kom på 1 uke :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå