Gå til innhold

Tips til gave til sønnes kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er selv student på 23 år. Jeg ville blitt veldig glad for Ulvangsokker el.l. - de er herlige å ha på både på fjellet og ellers i kalde Norge, og er såpass dyre per par at det ikke er noe en student tar seg råd til særlig ofte.

Siden forholdet er relativt ferskt, vil jeg tro at gavekort til kino, teater, humorshow eller restaurant også burde falle i smak - særlig siden gaven trolig blir brukt i januar, når de fleste har ekstra dårlig råd og lite til overs til hygge.

Begge disse ville vært noe jeg ville blitt kjempeglad over å få fra mine svigerforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke vil spørre sønnen din om hva hun ønsker seg så MÅ du i allefall si at du planlegger å kjøpe gave, stakkars jente om hun får fra svigermor men ikke gir noe tilbake, det er flaut det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke vil spørre sønnen din om hva hun ønsker seg så MÅ du i allefall si at du planlegger å kjøpe gave, stakkars jente om hun får fra svigermor men ikke gir noe tilbake, det er flaut det :)

Veldig, veldig godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du tenker på din sønns kjæreste! Jeg har vært sammen med min kjæreste i ca like lang tid, og er litt usikker med dette mtp på gaver. Jeg hadde ikke forventet å fått noe hvis jeg hadde møtt min svigermor 2-3 ganger før jul, og vi ikke hadde noe særlig nært forhold så tidlig.

Jeg har uansett bestemt meg for å gi en juleblomsterdekorasjon til mine svigerforeldre, i og med at jeg er gravid med barnebarnet deres. Jeg gjør det fordi jeg liker å glede andre, og forventer ikke å få noe tilbake. Men uansett, om jeg får noe, så håper jeg det er til babyen :)

Jeg syns du skal gi henne noe som hun får brukt for ofte, som fjellutstyr. Jeg går litt i fjellet, og jeg hadde elsket å fått varme, gode sokker, en god tursekk, votter osv. Ellers er det koslig med kinobilletter, det kommer godt med i en mnd som januar for oss studenter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke vil spørre sønnen din om hva hun ønsker seg så MÅ du i allefall si at du planlegger å kjøpe gave, stakkars jente om hun får fra svigermor men ikke gir noe tilbake, det er flaut det :)

Hvorfor skal dette være flaut? Personlig gir jeg ikke gaver og forventer å få noe tilbake. Selvfølgelig er det hyggelig å få gaver, men det er vel så hyggelig å gi.

Ullsokker og turluer/hansker/skjerf høres ut som en ok gave siden hun liker å dra på tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fikk en sikkelig teit julegave av svigemor noe jeg aldri kommer til å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en sikkelig teit julegave av svigemor noe jeg aldri kommer til å bruke.

Hva var denne julegaven? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var denne julegaven? *nysgjerrig*

sikkelig stygg veske for gamle damer på ca 80 år,hun har dårlig smak sånn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk en sikkelig teit julegave av svigemor noe jeg aldri kommer til å bruke.

Og dette svaret var jo veldig hjelpsomt. Kanskje du burde skrive hva det var du fikk, i stedet for å bare si at det var en teit gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer ikke å få noe tilbake. :) Derfor tenkte jeg å gi noe som ikke er for personlig eller som virker for dyrt. Når han har hatt forhold som har vart par år eller lenger, har de gitt felles gave til meg.

Ts her forresten.

Forholdet er ferskt, men de er sammen hver gang de har anledning og hun overnatter ofte hos han. Jeg har lyst å gi noe, fordi jeg liker henne og jeg synes det er rart om jeg ikke gir en liten gave som viser at jeg setter pris på at hun er glad i han og at hun virker seriøs. Han har møtt hennes foreldre og familie ved en rekke anledninger og blir invitert til familiesammenkomster etter sommerens innkjøringsfase. De bor i samme nabolag og er så heldige at de eier en hytte som også blir brukt i fellesskap med hennes familie. De får låne bil av foreldrene hennes når de skal på fjellet.

Så en liten gave synes jeg ikke blir feil siden det virker seriøst og som de har funnet hverandre. Ingen vet om forholdet varer, men det er noe de selv finner ut av.

Hvis jeg kjente henne litt bedre, ville jeg ikke spurt om gavetips her. Kinobilletter og noe sportstøy høres fornuftig ut, litt kjedelig kanskje, men alternativet er å gi noe som blir for personlig og kanskje noe som ikke faller i smak. Men jeg regner med at hun har alt av sportsutstyr. Hun driver aktivt og jeg har en følelse av at fjellutstyret alltid ligger klart i boden.

Tenkte litt på en skrivepenn til cirka 200 kroner, pluss kinobilletter. Det er vel noe alle har bruk for i alle fall, uten at det blir for personlig.

Mottar gjerne flere forslag og takker for alle flotte svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for noen kinobilletter eller teaterbilletter :jepp:

Jeg hadde blitt veldig glad for en slik gave!

Da er du sikker på at gaven ikke er unødvendig og blir liggendes, det er en gave som blir brukt og som dem kan bruke ilag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Irils forslag om noe fjelltøy/treningstøy er veldig god. De fleste jenter liker godt ulltøy etc. fra Devold og Kari Traa, f.eks.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...