Gå til innhold

Trening: Studio, Hjemme eller Naturen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor liker du best å trene: Hjemme, treningsstudio eller ute i naturen? Hvor aktiv er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg får samlet nok utstyr vil svaret være "hjemme". Foreløpig må jeg på gymmet for å løfte.

Trener 3-5 ganger i uka, prøver nå å øke til fast 6 økter (da blir det 3 økter styrke og 3 økter kondisjon).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Treningsstudio. Hjemme blir det aldri noe av og her er det fint lite natur å trene i.

Jeg trener 1 gang i uka fåreløbig. Skal øke til to etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere alt av styrke og deg meste av kondis i studio.

Nå er alt av styrke hjemme. Noe av kondissen hjemme men det meste ute.

Studio er nok best for styrke og det er bra med felleskapet for eksempel i en spinningsøkt. Jeg ble likevel lei av studio for 4-5 år siden. Nå vurderer jeg igjen studio for styrkedelen, men kondissen blir hjemme eller utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemme! Da kan jeg trene akkurat når jeg føler for det, og det er mye lettere å ta en økt selv om jeg er litt sliten når alt er under samme tak. Trener 4-5 ganger i uka hjemme.

Men det er også utrolig deilig å gå lange turer ute, prøver å få til 1-2 turer i uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mange turer, deilig å gå på fjellene og være ute, men har veldig lyst å begynne på et trenings studio. er bare usikker på hvilke jeg skal velge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natur og hjemme! Trener annenhver dag. Går turer i naturen og trener litt styrke der ved hjelp av kroppen og stokker eller hva jeg måtte finne på. Hjemme trener jeg intens sirkeltrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt til sitt bruk! Studio for kondis og tung styrke (og badstu!), hjemme for tilgjengeligheten og naturen for kosen. Akkurat nå trener jeg 2 ganger i uka hjemme, men har tungt, fysisk arbeid hver dag fram til snøen kommer. Om vinteren trener jeg 3-4 ganger ukentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best å trene i studio, dvs sammen med klubben. Må ha olympisk stang og tilstrekkelig med skiver, og det har jeg ikke hjemme enda. Men jeg vil ha hjemmegym. Ellers liker jeg å ta med hunden ut i naturen, tredemølle er helt uaktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere alt av styrke og deg meste av kondis i studio.

Nå er alt av styrke hjemme. Noe av kondissen hjemme men det meste ute.

Studio er nok best for styrke og det er bra med felleskapet for eksempel i en spinningsøkt. Jeg ble likevel lei av studio for 4-5 år siden. Nå vurderer jeg igjen studio for styrkedelen, men kondissen blir hjemme eller utendørs.

Hvordan trene kondis hjemme? Eller har du tredemølle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ute!

Sommer:

Sykler , jogger litt på grus (har kronisk beinhinnebetennesle) og går på blades med staver gjennom sommeren.

Minst 3-4 økter pr. uke.

Vinter:

Jogger mere (demping fra snøen gir lite skader)

Mye skigåing.

Minst 3 økter pr. uke.

Jeg går hjem fra jobb i raskt tempo (8 kilometer) hver dag om jeg ikke sykler samme distanse. De dagene jeg sykler blir det 16 kilometer tur-retur jobb.

Jeg er veldig aktiv på utendørstrening og har blitt mindre og mindre glad i innendørstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan trene kondis hjemme? Eller har du tredemølle?

Jeg har romaskin. :)

Setter romaskinen forran TV`n og ror en times tid ganske ofte. Benytter den oftest når det er dårlig vær og om vinteren når det blir tidlig mørkt eller er litt vel kaldt. Det er spesielt fint å ta seg en time på romaskinen på søndagsmorgen :)

Pleier å få meg 3-4 timer på maskinen pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan trene kondis hjemme? Eller har du tredemølle?

Det var ikke meg du spurte, men jeg kan legge til at jeg har ellipsemaskin / crosstrainer i stua. Er supert å tråkke i vei mens jeg glaner på TV, sånn som Spiralis gjør med romaskinen sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener best på treningssenter. Går på gruppetimer og syns det er bra motivasjon og trene med andre, da presterer man ofte litt bedre også. Imotsetning til å trene alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trener 3-4 ganger i uken på studio, + styrke hjemme 2 ganger uka :) Har manualer hjemme, så får trent overkroppen bra. Problemet er beina, men det tar jeg igjen på studio! Jeg blir mye mer motivert til å trene når jeg har andre som trener rundt meg. Spesielt på tredemølla når vi står 4-5 på rekke. Blir liksom en liten konkurranse : D Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt utendørs! Jeg gjør også noen enkle styrkeøvelser hjemme. Har prøvd tredemølle, men kan ikke fordra å trene kondis inne. Annen trening gjør jeg ikke, men kan ikke se for meg at jeg hadde holdt på med aerobic eller yoga alene i stua, da måtte det ha vært i treningsstudio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har romaskin. :)

Setter romaskinen forran TV`n og ror en times tid ganske ofte. Benytter den oftest når det er dårlig vær og om vinteren når det blir tidlig mørkt eller er litt vel kaldt. Det er spesielt fint å ta seg en time på romaskinen på søndagsmorgen :)

Pleier å få meg 3-4 timer på maskinen pr uke.

Jeg har også romaskin hjemme og setter den foran TVen som deg. :) Jeg pleier som regel å sette på DVDer med Thor Heyerdahl-ekspedisjoner på havene når jeg trener. Bruker av og til stråhatt også. Det gir en fin følelse av at jeg er ute på sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...