Gå til innhold

Fru Filifjonka sin dagbok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære dagbok ... :gravid:

I går og i dag har jeg hatt kynnere nesten hele tiden virker det som. Jeg er også utrolig øm, så det føles som om jeg har gjort helt andre ting enn å bare vagge rundt. I dag var vi på en ganske lang gåtur. Vi skulle egentlig bare på butikken (10 min), men endte opp med å gå helt til senteret (30 min hver vei, for dem som går normalt). Masse kynnere hele veien. Men på vei hjem igjen hadde jeg en som skilte seg litt ut. Den stoppet ikke opp når jeg stoppet, men fortsatte liksom. Var nødt til å puste meg gjennom den. Noen timer etter at vi kom hjem hadde jeg en lignende, like kraftig. Kan det ha vært rier? (Rier skal jo være regelmessig, men de to skilte seg virkelig fra vanlige kynnere.)

Nå går vi her og håper på at ting kanskje er i gang. Jeg er innstilt på at det kan ta noen dager ennå, men jeg er absolutt ikke innstilt på å møte på neste legetime på fredag.

Kanskje natten gir oss svaret? Kanskje morgendagen? Nå er vi i hvert fall like utålmodige begge to (alle tre?)!

Tror kanskje vi må igangsette "virkemiddel nr. 2" også, i håp om å få litt fart på sakene.

(I morgen kommer mammaen min på besøk igjen. Gleder meg!)

Skrevet

Dette blir en spennende natt! Jeg kjente noe annerledes dagen før jeg våknet med rier. Kanskje det stemmer for deg også? :popcorn:

Skrevet

Statusoppdatering: Sliten etter turen i går. Punktum.

(Skal han bli der inne i hele evigheten eller?)

Skrevet

:fnise: Han kommer nok ut til slutt!

Du får bruke dagen til å samle krefter :)

Skrevet

Kjære dagbok ...

Termin!

Med litt godvilje så hadde jeg kanskje en bitteliten kynner før jeg stod opp i dag. (Klarte ikke å ligge i sengen lenger enn til 8, selv om jeg ikke gikk og la meg før rundt ett i natt.) En bitteliten en. Ellers ingenting.

...

Jeg gleder meg til å hilse på babyen min! :rodmer:

Men jeg gruer meg litt til prosessen med å få ham ut. :sjenert:

Heldigvis er ikke menstermin før på mandag, så jeg har fortsatt en dato å forholde meg til. Men akkurat nå tror jeg nesten at jeg kommer til å gå en stund over.

Jeg har nettopp strikket en liten trøye til nurket, nå holder jeg på med en liten lue. Det blir spennende å se hvor mange plagg jeg får tid til. Enten får babyen masse hjemmestrikket å ha på seg den første tiden, eller så får jeg ikke tid til det.

Holder på å bli sprø!

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Kjære dagbok ... :babygutt:

Sist uke hadde vi tre turer til kk. Først fordi jeg hadde kjent litt lite liv den dagen og var bekymret. Men i det jeg satt meg ned i stolen for å bli overvåket begynte han å sparke og styre på. Alt viste seg også å se helt normalt og fint ut. På ultralyd estimerte de babyen til ca 5000 gr. :hakeslepp:

Dagen etterpå hadde jeg det jeg tolket som regelmessige rier i noen timer, og vi dro opp for en sjekk. Men 1 cm åpning var ikke så mye å skryte av, og neste dag var alt som før. (Etter å ha kjent ekte rier virker det nesten litt komisk at vi dro.)

På lørdag gikk vannet, og halv ett natt til søndag kom en liten gutt til verden med keisersnitt. 9 på apgar i det han kom ut, 10 fem minutter senere. 4760 gr og 55 cm. Yndlingsaktivitet: Suge pupp. :biggrin:

(Fødselshistorie kommer kanskje senere.)

Endret av Fru Filifjonka
Skrevet

Åååh, gratulerer så mye med lillegutt! :grine: :grine: :hjerte:

Skrevet

Gratulerer!! :hoppe: Han var da slettes ikke så liten ;)

Kos deg masse som nybakt mamma! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...