Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2010 #21 Skrevet 10. oktober 2010 Dersom du er villig til å leve i den villfarelsen at de som utvikler immunitet mot Hepatitt B er "smittefrie" overfor andre skal du få lov. Typisk slik en myte som folk sprer fordi det er politisk korrekt. I praksis fungerer dette som andre slike virus som får tilbakeslag. Når personen får lavt immunforsvar igjen blomstrer det opp. Så det vil alltid være smitterisiko, det vil aldri være lik null. Når viruset ikke lenger er påviselig i blodet (HBsAg negativ /hepatitt B-virus PCR negativ) og en danner antistoffer som tegn på immunitet (anti HBs) regnes en ikke som smittefarlig. Det er korrekt at viruset kan blomstre opp ved lavt immunforsvar, men dette krever alvorlig immunsvikt som langtkommet HIV-sykdom, leukemi eller immunhemming i forbindelse med organtransplantasjon eller kreftbehandling.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #22 Skrevet 10. oktober 2010 TS her, kollegaen din kan komme tilbake på jobb selv om han ikke er smittefri, det finnes ingen regler mot å jobbe i helseyrker så lenge han ikke er kirurg. og hvis du ikke er mer glad i jobben din en at du vil slutte med den minste anelse av smitte fare fra andre pasienter, da burde du slutte med en gang, det finnes mange smittsome uoppdagede sykdommer hos store deler av befolkningen. Sjefen dine har helle ikke opplysningsplikt til de foresatte med mindre de får tilatelse fra din kollega å opplyse. men han kan bli nektet adgang til de pasientene som er mest hissig på bitingen og kloringen. - han er sykemeldt til han ikke regnes som "smittsom" lengre. Uttalelsen komer fra legen hans. Bligen kommer til å tilrettelegge ift. sykdommen, dvs. at han ikke komer til å gå på de brukerne som klorer/biter. Dette pga. smittefare. - er mer glad i livet mitt og helsa enn jobben. Og komme en kommentar om at det finns mange smittsomme, uoppdagede sykdommer hos store deler av befolkningen ; Mener du at jeg skal slutte å gå ut pga. smittefare fra andre mennesker? :file: Ja, selvfølgelig gjør det det. Tilogmed jeg kan være syk. Men så biter/klorer jeg heller ikke folk, og utsetter de for smittefare på denne måten.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #23 Skrevet 10. oktober 2010 Dersom du er villig til å leve i den villfarelsen at de som utvikler immunitet mot Hepatitt B er "smittefrie" overfor andre skal du få lov. Typisk slik en myte som folk sprer fordi det er politisk korrekt. I praksis fungerer dette som andre slike virus som får tilbakeslag. Når personen får lavt immunforsvar igjen blomstrer det opp. Så det vil alltid være smitterisiko, det vil aldri være lik null. Ok, dårlig ordvalg -- var derfor jeg satte det i hermetegn, i mangel av et bedre ord. Regner med du forstod hva jeg mente.
Betty2 Skrevet 10. oktober 2010 #24 Skrevet 10. oktober 2010 TS her, - han er sykemeldt til han ikke regnes som "smittsom" lengre. Uttalelsen komer fra legen hans. Bligen kommer til å tilrettelegge ift. sykdommen, dvs. at han ikke komer til å gå på de brukerne som klorer/biter. Dette pga. smittefare. - er mer glad i livet mitt og helsa enn jobben. Og komme en kommentar om at det finns mange smittsomme, uoppdagede sykdommer hos store deler av befolkningen ; Mener du at jeg skal slutte å gå ut pga. smittefare fra andre mennesker? :file: Ja, selvfølgelig gjør det det. Tilogmed jeg kan være syk. Men så biter/klorer jeg heller ikke folk, og utsetter de for smittefare på denne måten. Du skriver selv du ville sluttet i jobben dersom en av brukerne har hapetitt. ville ikke denne smittesomme brukeren hatt rett til samme type helse hjelpe som alle andre brukere? hva om en bruker får svineinfluensa? det er en smittsom sykdom som er luft smitte, og konsekvensen av den sykdommen kan være fatale. hva gjorde du i den perioden det var svineinfluensa smitte? skjønner at du ikke vil ofre livet ditt for luselønn, er enig i den. men du sender ut fordommer mot folk som har den sykdommen, med slike utalelser du kommer med. det finnes som sagt andre sykdommer som er værre og mere smittefarlig. men virker ikke som du har tenkt over dem, eller de ikke virker så farlig kanskje?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #25 Skrevet 10. oktober 2010 TS igjen her. Du skriver selv du ville sluttet i jobben dersom en av brukerne har hapetitt. ville ikke denne smittesomme brukeren hatt rett til samme type helse hjelpe som alle andre brukere? hva om en bruker får svineinfluensa? det er en smittsom sykdom som er luft smitte, og konsekvensen av den sykdommen kan være fatale. hva gjorde du i den perioden det var svineinfluensa smitte? skjønner at du ikke vil ofre livet ditt for luselønn, er enig i den. men du sender ut fordommer mot folk som har den sykdommen, med slike utalelser du kommer med. det finnes som sagt andre sykdommer som er værre og mere smittefarlig. men virker ikke som du har tenkt over dem, eller de ikke virker så farlig kanskje? Jo, selvfølgelig har en bruker som har hepatitt rett på helsehjelp, på lik linje med alle andre. Har abolsutt ingen fordommer mot mennesker som har hepatitt. Har f.eks. ingen fordommer mot min kollega, som har hepatitt. Jeg har allikevel et valg, i forhold til arbeidplass. Er fullstendig klar over at det finnes farlige sykdommer, som er mer farlig, og mer smittsome. Nå skal det sies at alle våre brukere er tester for div. sykdommer, er jevnlig inne til lege og blir tett oppfulgt, pga. den problematikken de har. Når det var svineinfluensa ble vi alle på huset vaksinert mot svineinfluensaen. Var egentlig ikke ute etter å diskutere så veldig ift egne holdninger og slikt, var ikke derfor jeg oppretta tråden, lurte egentlig bare på om noen visste hva slags rettigheter/plikter man har som arbeidtaker, og hva slags plikter arbeidsgiver har, altså kommunen. Tenkte i hovedsak ikke på meg selv som ansatt heller, men på brukerne, som blir utsatt for smittefare, uten at de selv vet det. Mulig jeg ordla meg litt klønete.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå