Gå til innhold

Knurret til meg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hehe, mine hunder har aldri knurret til meg, og er fint lite sannsynlig at kommer til å bite meg. Hvor får du det ifra?

Hva synes du hunden skal gjøre om den ha vondt, om den ikke har lov å si ifra?

Hva synes du hunden skal gjøre, om den blir plaget av et lite barn, om den ikke har lov å si ifra?

Det er da virkelig noe annet, enn det vi snakker om her inne. En hund knurret til eieren sin, fordi hun ville ha den med seg. Den hadde ikke vondt, men ville rett og slett ikke lye eieren sin. Og siden det var det vi snakket om, er det også det jeg forholder meg til. Og ønsker du å dra den enda lengre, får du komme med flere eksempler som du først gjør nå.

Og en hund som har det vondt, piper mer enn knurrer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

All fysisk avstraffelse er mishandlig av dyr, etter min mening.

Jeg kunne aldri finne på å skade min hund, gjøre så den blir enten redd eller får vondt. Jeg er en trygg og god leder, som hunden min forbinder med noe positivt. Mine hunder er avbalanserte hunder, som forresten aldri har lagt andre hunder i bakken. Men, de får lov å knurre når ting blir for slitsomt med andre hunder ;)

Fysisk avstraffelse betyr ikke nødvendigvis å skade hunden. Om jeg legger en hund over på rygg så skader jeg ikke hunden, dersom ikke hunden har veldig dårlig psyke da, men da ser jeg ann situasjonen.

Mine hunder opp gjennom årene har vært veldig balanserte hunder de også, men et par av dem har trengt å bli lagt over på rygg og vist hvem som er sjefen. Et par av de mest hormonfylte og dominante hannbikkjene jeg har hatt.

Så ikke kom her og fortell meg at din vei er den eneste rette, når du ikke har vært borti hunder som trenger å få se en annen vei ;)

Skrevet

Fysisk avstraffelse betyr ikke nødvendigvis å skade hunden. Om jeg legger en hund over på rygg så skader jeg ikke hunden, dersom ikke hunden har veldig dårlig psyke da, men da ser jeg ann situasjonen.

Mine hunder opp gjennom årene har vært veldig balanserte hunder de også, men et par av dem har trengt å bli lagt over på rygg og vist hvem som er sjefen. Et par av de mest hormonfylte og dominante hannbikkjene jeg har hatt.

Så ikke kom her og fortell meg at din vei er den eneste rette, når du ikke har vært borti hunder som trenger å få se en annen vei ;)

Jo, jeg kan komme og si at fysisk avstraffelse er feil og at "min vei" (ikke straffe hunden fysisk) er riktig, for det er MIN mening, noe jeg har troen på. Og jeg respekterer at andre har andre meninger, men jeg repsekterer ikke dyremishandling av noe slag.

Skrevet

TS her. Mye uenige meninger ser jeg. Å legge i hunden i bakken og kjefte den for å bruke språket sitt er ikke noe jeg ville gjort. Hvis en hund får kjeft og blir utført vold på hvis den knurrer, fører det til at den en gang vil bite med en gang, uten advarsel. Det er uaktuellt for meg. Såklart skal ikke en hund bite, men har min hund det kjempevondt, og jeg tar der det gjør vondt, vil jeg heller at hunden knurrer, enn biter fordi den ikke får lov til å knurre.

Jeg vet 100% sikkert at bikkja ikke har vondt i nakken, det er bare det at han ikke ville gå derfra. Ingen som har sagt konkret om jeg gjorde riktig eller feil her da..

Skrevet

All fysisk avstraffelse er mishandlig av dyr, etter min mening.

Jeg kunne aldri finne på å skade min hund, gjøre så den blir enten redd eller får vondt. Jeg er en trygg og god leder, som hunden min forbinder med noe positivt. Mine hunder er avbalanserte hunder, som forresten aldri har lagt andre hunder i bakken. Men, de får lov å knurre når ting blir for slitsomt med andre hunder ;)

En hund som blir lagt i bakken, blir ikke skadet, og så enkelt er det. Da vil jeg heller si at det er verre å dra den i nakkeskinnet. Og skal vi snakke om hva tispen gjør emd valpene sine, så biter hun de ofte over snuten og legger de i bakken. Dette vet jeg, fordi vi har hatt besøk av en som ahdde en tispe med 7 valper i sommer. Den tispen drev ikke med positiv trening av valpene for å si det slik, men slengte valpene i bakken om de gikk der de ikke fikk lov å gå. Så kanskje vi skulle lært litt mer av tispene, for deres måte er vel den rette eller?

Men siden dere snakker om positiv trening, hva mener dere at eierens kal gjøre når hunden står og knurrer til eieren fordi eieren vil ha den med seg? I min verden har hunden allerede vunnet, og er sjefen i det huset, for en hund som ser på eieren som en leder vil aldri knurre til sin egen leder. Foruten den dagen den ønsker å klatre på rangstigen, for da vil den teste lederskapet til eieren.

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

TS her. Mye uenige meninger ser jeg. Å legge i hunden i bakken og kjefte den for å bruke språket sitt er ikke noe jeg ville gjort. Hvis en hund får kjeft og blir utført vold på hvis den knurrer, fører det til at den en gang vil bite med en gang, uten advarsel. Det er uaktuellt for meg. Såklart skal ikke en hund bite, men har min hund det kjempevondt, og jeg tar der det gjør vondt, vil jeg heller at hunden knurrer, enn biter fordi den ikke får lov til å knurre.

Jeg vet 100% sikkert at bikkja ikke har vondt i nakken, det er bare det at han ikke ville gå derfra. Ingen som har sagt konkret om jeg gjorde riktig eller feil her da..

Når hunden knurrer til meg, noe den gjør av og til ifm bading, så overser jeg det rett og slett. Gjennomfører slik jeg hadde tenkt.

Snappet han etter meg derimot, så reagerer jeg med et klart og tydelig nei uten å trekke meg fra situasjonen. Hittil har hundene reaksjon vært å trekke seg litt unna og akseptere situasjonen. Imidlertid pleier jeg å avslutte relativt raskt etterpå og rose masse.

Endret av Wolfmoon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...