Gå til innhold

Blir det gale mathias i California nå....etter valget

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Atacand

Hei :D

Min store filmhelt fra Østerike vant valget,mon tro hvordan det blir i California nå etter valget.California har et stort underskudd tro om han klarer å snu dette fra - til + er den store spørsmålet.

Californias innbyggere er temmlig lei han guvernøren de hadde nå så kanskje det er et protest valg.

Dette askaset jeg fra Vg:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=79582

Nå hva tror og mener dere folk om dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje HAN kan få gjort noe med Annika Deasy saken? Selv om det egentlig snart er for sent... www.annikadeasy.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atacand
Kanskje HAN kan få gjort noe med Annika Deasy saken? Selv om det egentlig snart er for sent... www.annikadeasy.org

Hei :)

Jeg tror det var hun som skrev bok som ble utgitt i Virklighetens Verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ihvertfall skrevet en bok, eller dvs det var en svensk journalist som gjorde det for henne. Det er virkelig en hårreisende historie om Californias rettssystem. Har du lest den eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor Arnold må få hovedoppslag på VG nett fordi han er blitt guvernør? Norge driter da i hvem som er guvernør i de ulike statene i USA... Greit å nevne det som en kuriositet, men hovedoppslag.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ethereal

Dumheten råder totalt....

Jeg blir trist og oppgitt over at den mest folkerike staten i verdens mest innflytelsesrike land skal styres av en klovn som Arnold. Alt mediastyret som har vært omkring denne saken ligner ikke grisen.

Men slik er det vel overalt? dessverre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumheten råder totalt....

Jeg blir trist og oppgitt over at den mest folkerike staten i verdens mest innflytelsesrike land skal styres av en klovn som Arnold. Alt mediastyret som har vært omkring denne saken ligner ikke grisen.

Men slik er det vel overalt? dessverre.....

Etter min mening har denne staten vært styrt av "klovner" i lang tid, tror vår kjære Arnold er like god som noen andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til Arnolds politiske holdninger og er ukjent med forholdene innenfor politikk i California.

Men:

Skuespiller må da være glimrende å ha på CV'en når man satser på en karriere som politiker. Medievant, flink til å pugge manus, kan late som hva som helst... Reagen har gjort det før Schwartzenegger...Og som guvernør for en stat som California; hva er staten kjent for fra før? Nettopp.

Synes det er litt gøyalt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men:

Skuespiller må da være glimrende å ha på CV'en når man satser på en karriere som politiker. Medievant, flink til å pugge manus, kan late som hva som helst... Reagen har gjort det før Schwartzenegger...Og som guvernør for en stat som California; hva er staten kjent for fra før? Nettopp.

Synes det er litt gøyalt, jeg.

Så nettopp en dokumentar om CIA - Ronald Reagan som president hadde bl.a. ingen peiling på utenrikspolitikk og lot rådgiverne sine ta full kontroll. Han visste knapt hvem Gorbatsjov var før de møttes (for å sette det litt på spissen, da). Eks-skuespilleren hadde heller ingen peiling på økonomi, og USA var aldri dypere i gjeld enn da han gikk fra roret etter å ha brukt billioner av dollar (helt sant!) på forsvar- og stjernekrigsinstallasjoner.

Har ikke noe imot Arnold, men er betenkt over at han gjennom hele valgkampen har unnlatt å svare på hva han står for politisk og hvilken økonomisk styring han har tenkt å ha for California. Det eneste vi "vet" er at han er mer konservativ enn Bush og vil ha redusert innvandring og lavere bilavgifter... Vi snakker om USAs mest folkerike stat her, man kan ikke bare ha en "moro-guvernør".

Heldigvis kan aldri Arnold bli USAs president - han er ikke født i statene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om USAs mest folkerike stat her, man kan ikke bare ha en "moro-guvernør".

Snodig at folk selv i California ser ut til å mene noe annet....Jeg er gjerne forutinntatt med et sånt utsagn, i og med at jeg ikke kjenner til AS sine politiske fanesaker, vet ikke hva han har overbevist sine velgere med.

Men at han fenger folket, er det ingen tvil om. Kanskje han får massene mer opptatt av politikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo hørt på radioen en del ganger det klippet med "i will teach sacramento the same as i teach my sixyear-old - you can't spend more money than you have".. Synes Letterman var god, da han sa "etter å ha bodd i dette landet i 30 år, hvorfor har arnold fortsatt så feit aksent??"

Leste noe om hans politiske synspunkter i en eller annen artikkel, og han hørtes ikke så ille ut egentlig. Han er f.eks liberal med hensyn til homofiles rettigheter, likestilling, pro-choice for abort osv. Og i tillegg eier han et pass...det gjorde ikke Georgieboy da han ble president. Det sier kanskje noe om orienteringen mot utenlandsaffærer?

Noen på radioen sa også at kona hans, mariah shriver, var søster av JFK. Er ikke det feil? Niese kanskje? Jeg vet hun er kennedy, men

1: alder.. JFK var rundt 40 i 1967

2: etternavn, hvorfor har ikke hun Kennedy som "broren" sin? Jeg gjetter på datter av JFK's søster..gift shriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atacand
Har jo hørt på radioen en del ganger det klippet med "i will teach sacramento the same as i teach my sixyear-old - you can't spend more money than you have".. Synes Letterman var god, da han sa "etter å ha bodd i dette landet i 30 år, hvorfor har arnold fortsatt så feit aksent??"

Leste noe om hans politiske synspunkter i en eller annen artikkel, og han hørtes ikke så ille ut egentlig. Han er f.eks liberal med hensyn til homofiles rettigheter, likestilling, pro-choice for abort osv. Og i tillegg eier han et pass...det gjorde ikke Georgieboy da han ble president. Det sier kanskje noe om orienteringen mot utenlandsaffærer?

Noen på radioen sa også at kona hans, mariah shriver, var søster av JFK. Er ikke det feil? Niese kanskje? Jeg vet hun er kennedy, men

1: alder.. JFK var rundt 40 i 1967

2: etternavn, hvorfor har ikke hun Kennedy som "broren" sin? Jeg gjetter på datter av JFK's søster..gift shriver.

1 JFK døde etter de fatale skuddene i Dallas i 1963,Han ligger på Arlington Æreskirkegård i Washington Dc

2 Maria Shriver er datter av søsteren til John F Kennedy

Men jeg tror det var Robert (Bobby) Kennedy som var 40 i 1967 han overtok etter sin bror som president.

Han ble også skutt men husker ikke hvor desverre.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er gjerne forutinntatt med et sånt utsagn, i og med at jeg ikke kjenner til AS sine politiske fanesaker, vet ikke hva han har overbevist sine velgere med.

Det er det som er det rare, - han har faktisk ikke promotert noen fanesaker. Han har ikke engang deltatt i debattprogrammene på TV før valget! Vel, det er ikke helt sant da. Han stilte opp i ett debattprogram hvor de fikk alle spørsmålene på forhånd. Og da sa han ikke mye....

Ikke fremstår han som spesielt mediavant på TV-reklamene sine heller. (Her der det lov med politisk TV reklame). Han virker stiv og programmert på en måte.

Jeg skjønner absolutt ikke hvorfor han gikk av med seieren. California har hatt demokratisk styre i lang tid men staten er delt i to. Sør-California er republikansk og nord-California demokratisk. AS er republikaner, men er inngiftet i en demokratisk familie. Kanskje det er grunnen til at han vant?

Uansett så har har ikke vunnet på grunn av sitt politiske engasjement og fanesaker. Som sagt, så har han ikke kommet med noe konkret før valget. Han har visstnok ikke engang stemt på flere titalls år påstås det!

Vel, jeg vet ikke om AH vil bli en god guvernør eller ikke. Problemet er at det er det ingen som vet! Han har null erfaring som politiker, byråkrat, administrator eller leder.

Skremmende med tanke på at Californias økonomi er rangert som verdens femte største.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et miliardunderskudd, så er det vanskelig å se hvordan California kan bli noe værre med Arnold i styringen.

Han er gift med en Kannedy (demokrat), men er selv republikaner. Han klarer nok å få med seg to sider av en sak da.

Han gir inntrykk av å være så godt som umulig å få med på korrupsjon, han har jo mulighet til å kjøpe alt han vil med egne penger.

Han har gått til valg mye på å ruste opp det etter sigende elendige skolevesenet i California. De fleste er interessert i en bedre skole.

Tror det kan bli veldig interessant å se framover. Han kan i hvertfall ikke gjøre det særlig værre enn Gray Davies.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Han kan i hvertfall ikke gjøre det særlig værre enn Gray Davies.

Det mente de fleste som stemte også. Hvis ikke så hadde jo Davis fremdeles sittet. Men her i Bay Area stemte et klart flertall for at han skulle bli sittende. San Francisco virker å være demokratenes siste bastion! Til tross for at denne delen av California har merket nedgangstidene svært godt da bl.a. mye av IT-industrien som nå er lagt død, var plassert her.

Vel, vel. Vi som bor her blir statitister i AH's nye show om vi liker det eller ikke. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...