Gå til innhold

Gleder meg:)

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Jeg gleder meg slik til å flytte... På mandag fikk vi endelig kjøpt oss leilighet, og vi overtar den 27.oktober. Regner med at det tar litt tid å pusse opp, men det meste som skal gjøres, er enkelt. Vi skal male alle rom og legge nytt golv. I tillegg skal vi skifte ut kjøkkeninnredningen. Siden det er leveringstid på slikt, har vi fått tatt mål, og skal bestille en av dagene.

Det blir så deilig å få sitt eget! Håper vi får plass til alle møblene vi har kjøpt:roll:

De siste par månedene har vi vært husokkupanter i huset til svigers, så å komme for seg selv blir himmelsk.

Noen somkjenner følelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner den deilige følesen ja.

Eneste som var kjipt når vi overtok vår leilighet var at oppussingen tok så lang tid. Bor med en maler, så alt måtte være i tipp topp stand. Ingen møbler skulle være i veien, så vi hadde flyttelasset i div. garasjer mens vi brukte 1 - 1 1/2 mnd på oppussingen. Og det var kun stue og kjøkken!!

Gled deg med leiligheten, og kos deg når gardiner og alt annet skal opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Som jeg sa til ei venninne: jeg må mangle oppussingsgenet :oops: Jeg er nok mindre enn gjennomsnittlig opptatt av å fikse og styre, samtidig som jeg vil det skal se pent ut.

Men min kjære er perfeksjonist, og vil ha alt i tipptopp stand før vi flytter inn. Oppi hodet mitt vil jeg ikke bruke noe særlig mer enn et par uker på oppussing, og det burde vel holde.

Leiligheten er i OK stand fra før, men vi vil male alle rommene, og legge laminatgolv i stue og på kjøkkenet. Vi er glade i jordfarger og svart, så det meste blir i ulike beigetoner.I tillegg skal vi skifte ut kjøkkeninnredningen (skal ha bjørk og grå fliser), og det er der faren for forsinkelse ligger, slik jeg ser det. Pga leveringstid kan det hende vi blir sittende og vente, men i mellomtiden kan vi jo male og legge gulv, og lete etter passende hyller. Siden leiligheten er litt liten, må vi ha ting som er høye og smale for å få utnyttet plassen optimalt.

Jeg gleder meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du har lagt inn forsikelses tid på kjøkkenet. Hvis dere monterer det opp selv, så ikke fjærn det gamle før det nye er i hus. Kjenner noen som satt over 14 dager uten noen ting pga forsinkelse som de ikke ble opplyst om. Skapene var garantert (?!?) å komme en fredag, så de reiv ned på torsdagen. Å rive ned et gammelt kjøkken gjør du på en kveld så det er ikke hastverk. En monterer nye skap og en river gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Vi har ikke tenkt å flytte inn før alt er i boks; i mellomtiden huserer vi hos svigers. Får håpe alt går smooth, og at jeg får plass til spisebordet i frostet glass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes lekkert ut det bordet. Håper alt går fort og greit så dere kan kose dere den 1. julen i ny leilighet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Det er så kjekt, vel kanskje ikke akkurat når man står til knes i sagmugg og maling, men etterpå er det så kjekt å være i sitt eget! :D Gled deg.

Klem, Mie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Det er utrolig deilig å eie sitt eget, gled deg! (Det gjør du visst allerede)

Vil ikke annbefale laminat på soverommet. Det blir KALDT, så spander heller en billig parkett av noe slag. Det er jo som oftes ikke mange kvadratene. Så kan en heller kjøpe ekte parkett i stua om noen år, dersom en ønsker det.

Vi var så utrolig heldige å flytte inn til ekte parkett i stua, men var dumme nok til å legge laminat på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Leiligheten er for liten til å bo i i mange år, så det er derfor jeg heller vil ha laminat enn parkett. Slik det er der nå, er det egentlig helt OK vinylgolv, og vi tenker å beholde det slik det er på soverommet, nettopp pga kulde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg, det er alltid gøy å flytte inn på et nytt sted! :P

Jeg på min side gleder meg mer til å flytte ut :lol::wink:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...