november03 Skrevet 8. oktober 2003 #1 Skrevet 8. oktober 2003 Hei, driver og setter opp menyen til bryllupet og er på 4 retter til middagen akkurat nå. Med mange taler er det greit å kunne spre dem litt. Det hadde vært fint å høre hva dere andre har tenkt dere.....hvor mange retter???
jea Skrevet 8. oktober 2003 #2 Skrevet 8. oktober 2003 Vi skal ha 3 retters middag,vi vil att middagen ikke skal bli særlig lang,maks3timer..
Eiline Skrevet 8. oktober 2003 #4 Skrevet 8. oktober 2003 Ønsker heller ikke at middagen skal ta altfor lang tid. Håper på at den ikke tar mer enn 3,5 time. Vi skal ha 3 retter, det er mer enn nok. Er jo masse kaker etterpå også
April Skrevet 8. oktober 2003 #5 Skrevet 8. oktober 2003 Vi skal ha tre retter, håper ikke middagen varer mer enn 4 timer! Har hørt opptil 6 1/2... *angst* :o Men jeg tror ikke det er så mange taler og sanger hos oss! Kan jo komme noe jeg ikke vet om da.. Vi tenkte litt på å ha 4 retter, men vi skal ha nattmat og gjestene bør vel gjøre litt annet enn å spise!!
brb Skrevet 8. oktober 2003 #6 Skrevet 8. oktober 2003 Hei Vi skal ha fire retter, skal bare servere hovedrett en gang. Jeg synes også at det er veldig deilig med en hvilerett, er ikke så ofte vi har det, så nå har jeg sjansen.
november03 Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2003 når dere "bare" har tre retter, blir det ikke veldg mange taler som kommer på slutten, etter at gjestene er ferdigspist???? Jeg tenker at fire retter vil gjøre at man kan spre talene mer???
jea Skrevet 8. oktober 2003 #8 Skrevet 8. oktober 2003 Nei det syns jeg ikke..Spørs jo hvordan man deler opp talene da....Og ikke alle som har så mange taler,og vi skal ha maks tid på taler,noe som toastmaster skal informere om
bookwormgirl Skrevet 8. oktober 2003 #9 Skrevet 8. oktober 2003 Vi skal ha 2 retter ved selve bryllupsmiddagen, forrett og hovedrett med god vin til. Fordi vi vil at de som er innvitert til festen etterpå skal føle at de også er en del av bryllupet, så velger vi å ha hovedbolkene av talene ved kaffe+kaker+fest om kvelden. Kun min mor og min kjæres mor vil holde tale under middagen. Vi syns det holder med 2 retter siden vi skal ha kaker+kaffe med en gang etterpå! Dessert + kaker kan bli litt for mye hvis det kommer rett oppå hverandre. Eller er det sånn at for mye av det gode må være deilig?? Vi spanderer også skikkelig god nattmat utpå kvelden til festgjestene våre!
Snurre Skrevet 8. oktober 2003 #10 Skrevet 8. oktober 2003 Vi skal ha fire stk :D Forrett: fisk Hovedrett: Vilt Hvilerett: Franske oster Dessert: is på en eller annen kurv :o Senere blir det masse kaker og sånt
Smilet Skrevet 8. oktober 2003 #11 Skrevet 8. oktober 2003 Vi skal ha 3 retter: Cognac marinert oksefilet med Cumberlandsaus Ovnsbakt steinbit med urter, rotgrønnsaker & dillpoteter Varme bjørnebær med is, nøtter & eggelikør Hovedretten blir servert 2 ganger! Tror ikke det blir noe problem med talene :D Synes vi er litt tøffe som har fisk til hovedrett
Fakse Skrevet 8. oktober 2003 #12 Skrevet 8. oktober 2003 Sto for middagen i et bryllup til noen venner av oss, og da laga vi fem retter. Suppe, fisk, sorbet, kjøtt og dessert. Men det var bare 30 gjester der, så det går litt kjappere da. I vårt bryllup var vi vel ca 70 til middagen, ville ikke hatt så mange retter da!
Gjest Muppi Skrevet 8. oktober 2003 #13 Skrevet 8. oktober 2003 Vi skal ha Forrett Hovedrett Hvilerett dessert Hvile retten er nettopp for att talene kan spres litt. Middagen blir ikke lenger av denne grunn.
Bente Skrevet 8. oktober 2003 #14 Skrevet 8. oktober 2003 ca.1000 Neida, vi skal ha forrett, hovedrett og dessert + alle kakene om kvelden.
Fakse Skrevet 8. oktober 2003 #15 Skrevet 8. oktober 2003 Bare til informasjon. En hvilerett kommer vanligvis før hovedretten av kjøtt, slik at man skal få plass nok i magen til denne. Dette er spesielt dersom man har både forrett (og/eller suppe) og fiskerett først. Ost kalles vanligvis ikke for en hvilerett, men passer ganske riktig best etter hovedretten av kjøtt. Den aller vanligste hvileretten er sorbet av ett eller annet slag.
¤Tiili¤ Skrevet 8. oktober 2003 #17 Skrevet 8. oktober 2003 Vi skal ha koltbord etter ønske fra oss. Men det er treretters. Kakene blir bare3 timer etter middagen, så det holder nok.
-ida- Skrevet 8. oktober 2003 #18 Skrevet 8. oktober 2003 Vi skal ha fire foreløping. Kan hende vi korter det ned til tre
ringblomst Skrevet 8. oktober 2003 #19 Skrevet 8. oktober 2003 Vi skal ha varmmatsbuffet og dessert - altså ingen forrett. Regner med at middagen tar maks 4 timer, vil helst ha den ned i 3. Hovedtalene tar vi under middagen, mens alle andre og andre innslag blir tatt under kaffen.
Gjest MrsL Skrevet 8. oktober 2003 #20 Skrevet 8. oktober 2003 Vi har snakket om to retter; forrett og hovedrett, fordi vi går rett på kakene etterpå. Men har i det siste tenkt at vi må ha dessert også, så kan hende blir det tre retter, men det er max! Vi skal gjøre litt annet enn å spise også og siden middagen sannsynligvis starter kl.17.30 og kaffen kl.21.00 er det ikke lange tiden til lokalet stenger kl.02.00. Og dessuten er hverken jeg eller min kjære spesielt glad i å sitte ved matbordet i timesvis :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå