waco Skrevet 10. oktober 2010 #81 Del Skrevet 10. oktober 2010 mange alenemødre blir jo en venninnne med barnet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #82 Del Skrevet 10. oktober 2010 mange alenemødre blir jo en venninnne med barnet sitt. mange gifte mødre også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 10. oktober 2010 #83 Del Skrevet 10. oktober 2010 Uenig. Alenemødre kan også finne seg en samboer og / eller gifte seg og leve lykkelige alle sine dager!! Absolutt! Innlegget mitt var ment som et svar på at Tidssone sa at "Om man velger å få barn på egenhånd, så VET man i alle fall hva man har å forholde seg til på par-fronten". Det mener jeg er galt, nettopp fordi alenemødre også involverer seg med menn, og det er ikke alltid forhold fungerer i det lange løp. Jeg tror absolutt alenemødre, så vel som alle andre, kan finne kjærligheten og slå seg til ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 10. oktober 2010 #84 Del Skrevet 10. oktober 2010 Gifte mødre kan være venninne med pappaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #85 Del Skrevet 10. oktober 2010 Gifte mødre kan være venninne med pappaen. Ja, du har rett i att mange barn av alenemødre har et ekstra nært og fint forhold til moren sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #86 Del Skrevet 10. oktober 2010 Ja, du har rett i att mange barn av alenemødre har et ekstra nært og fint forhold til moren sin. Jeg tror ikke et sekund på at barn av alenemødre generelt har bedre forhold til moren sin enn andre. Jeg tror det Steinar40 mener - dog dårlig uttrykt - er at alenemødre mangler noen å ha et 'voksent' forhold til, og dermed blir venninne med barnet i steden for forelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 10. oktober 2010 #87 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det finns jo mange enslige menn som også ønsker seg barn, du kjenner ikke en av de da??? Så kan barnet få to foreldre som begge ønsker barnet velkommen og som har et avklart forhold om hvordan det skal samarbeides. Jeg har en slik venn, han ønsker seg sååå et barn og ville gjerne gått med på en slik ordning. Ikke hadde det blitt noe bråk med han heller, han hadde vert evig takknemig for å få lov til å være far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #88 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg tror ikke et sekund på at barn av alenemødre generelt har bedre forhold til moren sin enn andre. Jeg tror det Steinar40 mener - dog dårlig uttrykt - er at alenemødre mangler noen å ha et 'voksent' forhold til, og dermed blir venninne med barnet i steden for forelder. Selv om man er singel betyr da ikke det at man mangler noen å ha en voksent forhold til. Det at barn av aleneforeldre for ekstra oppmerksomhet ser jeg ikke noe negativt i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #89 Del Skrevet 10. oktober 2010 Det finns jo mange enslige menn som også ønsker seg barn, du kjenner ikke en av de da??? Så kan barnet få to foreldre som begge ønsker barnet velkommen og som har et avklart forhold om hvordan det skal samarbeides. Jeg har en slik venn, han ønsker seg sååå et barn og ville gjerne gått med på en slik ordning. Ikke hadde det blitt noe bråk med han heller, han hadde vert evig takknemig for å få lov til å være far. Nei, jeg vil ikke ha noe stakkars pakkebarn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #90 Del Skrevet 10. oktober 2010 Selv om man er singel betyr da ikke det at man mangler noen å ha en voksent forhold til. Det at barn av aleneforeldre for ekstra oppmerksomhet ser jeg ikke noe negativt i. Å ha et barn tar svært mye tid, og mange alenemødre kan nok føle seg litt isolerte/ensomme. Dessuten har de ikke far i ryggen når det er uenigheter med barnet, slik som "normale" foreldre har (ikke heng deg opp i at jeg skrev "normale" nå, det var kun i mangel på et bedre uttrykk"), og må derfor stå alene i alle konflikter/uenigheter. De har heller ingen far å rådføre seg med når de er usikre på hva som er best. Dermed velger de ofte å unngå konflikt, og heller gi etter slik at det ikke skal bli dårlig stemning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #91 Del Skrevet 10. oktober 2010 Å ha et barn tar svært mye tid, og mange alenemødre kan nok føle seg litt isolerte/ensomme. Dessuten har de ikke far i ryggen når det er uenigheter med barnet, slik som "normale" foreldre har (ikke heng deg opp i at jeg skrev "normale" nå, det var kun i mangel på et bedre uttrykk"), og må derfor stå alene i alle konflikter/uenigheter. De har heller ingen far å rådføre seg med når de er usikre på hva som er best. Dermed velger de ofte å unngå konflikt, og heller gi etter slik at det ikke skal bli dårlig stemning. Nå er du veldig forutinntatt her. Dette gjelder noen men langt fra alle, dessuten gjelder det noen par også, men langt fra alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 10. oktober 2010 #92 Del Skrevet 10. oktober 2010 Pakkebarn??? Trenger jo ikke bli pakkebarn ut av det, kommer jo helt an på hvordan far og mor organiserer det. Kan jo skaffe seg bolig i umiddelbar nærhet av hverandre. Barn av skilte foreldre vokser jo i noe tilfeller opp i rene krigsoner, det ser vi jo stadig eksempler på her inne på KG. To som frivillig og nøye gjennomtenkt går inn på en slik ordning har etter min mening et mye bedre utgangspunkt for å få en trygg oppvekst, dessuten får barnet en engasjert far og slipper å lure på hvem og hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #93 Del Skrevet 10. oktober 2010 Pakkebarn??? Trenger jo ikke bli pakkebarn ut av det, kommer jo helt an på hvordan far og mor organiserer det. Kan jo skaffe seg bolig i umiddelbar nærhet av hverandre. Barn av skilte foreldre vokser jo i noe tilfeller opp i rene krigsoner, det ser vi jo stadig eksempler på her inne på KG. To som frivillig og nøye gjennomtenkt går inn på en slik ordning har etter min mening et mye bedre utgangspunkt for å få en trygg oppvekst, dessuten får barnet en engasjert far og slipper å lure på hvem og hvorfor. Fordelen med å få barn alene er jo at da slipper man å være bundet opp til en mann resten av livet, og da blir jo peonget helt borte hvis man skal inngå avtale med en fyr som ønsker seg barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 10. oktober 2010 #94 Del Skrevet 10. oktober 2010 Forresten er ikke alenemødre evige single heller, de forteller jo til hverandre at det bare er å skaffe seg kjæreste etter at man har fått barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 10. oktober 2010 #95 Del Skrevet 10. oktober 2010 Fordelen med å få barn alene er jo at da slipper man å være bundet opp til en mann resten av livet, og da blir jo peonget helt borte hvis man skal inngå avtale med en fyr som ønsker seg barn Nå tar jeg utganspunkt i at TS opprinnelig har ønsker seg barn med en mann hun kan dele livet med, men føler at tiden renner ut. Hvis du ønsker de barn helt uten en far involvert så velbekomme for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina_ Skrevet 10. oktober 2010 #96 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Absolutt! Innlegget mitt var ment som et svar på at Tidssone sa at "Om man velger å få barn på egenhånd, så VET man i alle fall hva man har å forholde seg til på par-fronten". Det mener jeg er galt, nettopp fordi alenemødre også involverer seg med menn, og det er ikke alltid forhold fungerer i det lange løp. Jeg tror absolutt alenemødre, så vel som alle andre, kan finne kjærligheten og slå seg til ro Når du sa det på den måten, må jeg si meg enig med deg Endret 10. oktober 2010 av Christina_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #97 Del Skrevet 10. oktober 2010 Nå tar jeg utganspunkt i at TS opprinnelig har ønsker seg barn med en mann hun kan dele livet med, men føler at tiden renner ut. Hvis du ønsker de barn helt uten en far involvert så velbekomme for meg. Saken er jo at jeg er TS og enten vil jeg har en mann jeg ønsker å leve livet med, ellers så vil jeg ikke ha noen mann involvert i det hele tatt. Jeg tror barn har det bedre med ett enn to hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina_ Skrevet 10. oktober 2010 #98 Del Skrevet 10. oktober 2010 Gifte mødre kan være venninne med pappaen. Ja, MEN sånn er det ikke alltid. Mange gifte mødre blir og venninne med barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina_ Skrevet 10. oktober 2010 #99 Del Skrevet 10. oktober 2010 Saken er jo at jeg er TS og enten vil jeg har en mann jeg ønsker å leve livet med, ellers så vil jeg ikke ha noen mann involvert i det hele tatt. Jeg tror barn har det bedre med ett enn to hjem. Jeg er enig med at jeg tror barn har det bedre med ett hjem, men hvis man ikke bor sammen med faren, tror jeg heller barna fortrekker TO foreldre og TO hjem, enn ETT hjem og EN foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2010 #100 Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg er enig med at jeg tror barn har det bedre med ett hjem, men hvis man ikke bor sammen med faren, tror jeg heller barna fortrekker TO foreldre og TO hjem, enn ETT hjem og EN foreldre. Det er mange barn som gråter når de skal til pappa (eller mamma) hvis de bor hos den andre. Samvær er jeg enig i at er positivt, men med den 50/50 greia som er vanlig i dag tror jeg det er vanskelig for mange barn. Jeg hadde i hvertfall ikke taklet det som liten, og det er jo mine gener som skal føres videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå