Gå til innhold

Sykemelding..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Man ber da ikke om sykemelding - det er legen sin oppgave å sykemelde om han finner det nødvendig.

Legene nå er satt under lupen når det gjelder sykemeldinger. Og det skal ikke fungere slik at pasientene kommer til legen og ber om sykemelding fordi ting føles tungt. Alle har sånne dager, jeg har vært i arbeidslivet på full tid i snart 30 år og har flere ganger opplevd å føle meg alldeles tom.

Allikevel så har jeg bare vært sykemeldt to ganger på 30 år. Sier det ikke for å skryte, men for å si at alle har tøffe dager når man helst skulle sett man kunne holdt seg hjemme og borte fra verden. To ganger har slike følelser gjort at jeg har skiftet arbeidsplass. Skifte av arbeidsplass gir oss nye impulser og en ny giv. Har også skiftet arbeidsplass internt noen ganger. Det er mye man kan gjøre selv for å få en bedre tilværelse, og ofte så skal det ikke mer enn noen få feriedager til for å samle nye krefter.

Jeg har aldri bedt om å få sykemelding fordi jeg føler meg tom eller lite energi. Jeg strekker meg langt før jeg går til legen. Men i en hendelse så gikk det så langt fra ledelse og div. ting at det var rett og slett grusomt. Og jeg sa faktisk opp jobben min. Men hvis du ikke har hvert i min situasjon så har du ikke hatt behov for å snakke med lege og andre om en evt. sykemelding. Jeg kan ikke forklare saken min, men jeg vet selv hvor langt dette gikk og andre oppi samme situasjon.

Jeg mente bare med det jeg skrev tidligere at legen forstår om du måtte trenge det. Og når noen spør her inne hvordan det er...så prøvde jeg bare å svare enkelt. Ikke at du skal gå til legen å si"gi meg en sykemelding, takk! jeg føler meg langt nede"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...