Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De fleste drikker av grunner de ikke selv klarer å stå inne for uansett, og starter alt for tidlig.

Hva med grunner som at mye alkohol smaker godt, spesielt til riktig type mat, og at man liker rusen? Det er grunner jeg kan stå fullt og holdent inne for ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å drikke alkohol behøver vel ikke ha noe med fest og gjøre. En god vin som passer til maten gjør etter min mening måltidet bedre. Det gjør ikke meg noe at andre ikke drikker, men jeg forstår ikke at noen velger bort vin til fordel for cola.

Helt enig. Å velge bort rusen og effektene av alkoholen kan jeg godt forstå at noen/mange ønsker, men å velge bort så mange gode smaker bare fordi de inneholder noe som vil gi ruseffekt om man overdriver litt, ja det virker merkelig på meg.

På samme måte som jeg synes det er litt merkelig å velge bort andre mat/drikkevaregrupper hvis man ikke har en "god" grunn. Hva som er en god grunn er jo selvfølgelig opp til hver og en, men argumentet om at "ser ikke behovet for det" er bare snodig i mine øyne. Neida, det er selvfølgelig ikke tvingende nødvendig at mat og drikke skal være spennende, smake godt og ha variasjon. Men så mye moro (smaksmessig, ikke rusen jeg tenker på) som man går glipp av ved å ikke ville prøve.

Skrevet

Hva med grunner som at mye alkohol smaker godt, spesielt til riktig type mat, og at man liker rusen? Det er grunner jeg kan stå fullt og holdent inne for ;)

Å skulle LIKE rus virker skummelt. Har du det ikke godt nok som edru?

Skrevet

Kan du forklare hvorfor det er skummelt?

Og jeg har det flott edru, takk som spør. Jeg skjønner ikke hvorfor folk alltid skal mase om at man ikke har det bra edru, eller ikke klarer å feste edru, når man diskuterer det her. Det er jo bare bullshit, har vært på fest edru flere ganger jeg :)

Skrevet

Og hvorfor skal det være noe negativt å like rusen man får fra alkohol? Blir man automatisk alkoholiker?

Jeg drikker ikke alkohol, fordi ejg rett og slett blir dårlig av det. Jeg respekterer at andre menensker drikker alkohol, og forventer faktisk at de liker rusen, for ejg ville heller reagert om de fortsatte å drikke alkohol men ikke likte rusen de fikk. Da kan en begynne å lure.

Fanatikere finnes overalt, jeg selv har fått vanvittig mange spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker, om jeg ikke vil prøve det og det merke, kanskje jeg vil like det osv osv, men det handler ikke om å like eller ikke like, men det handler om at jeg blir fysisk dårlig av det. Og hvorfor gjøre noe ejg blir dårlig av

Skrevet

Gjesp. Du trenger ikke å ha lest så veldig mye historie for å vite at svært, svært, SVÆRT mange samfunn har hatt forskjellige midler de har ruset seg på; samfunn som har levd fullstendig isolert fra hverandre. Dette i seg selv er et mer enn godt nok bevis på at mennesker har et behov for å ruse seg.

Og nei, hverdagene er ikke høydepunktet i livet mitt, all den tid de er nettopp hverdager. Å åpne en flaske champagne på vorspiel lørdags kveld skal jeg ikke benekte at jeg oppfatter som "gøyere" enn hverdagen, men å dra det til at man ikke har det greit uten å drikke, blir en skivebom uten like, da både jeg og de aller fleste andre kan la være å drikke og ha det hyggelig, men i visse sammenhenger er det unektelig bedre å drikke(hvor lang redegjørelse må jeg gi deg for hvorfor jeg synes visse ting hører med i visse situasjoner?).

For å komme litt tilbake til mitt første sitat i forrige avsnitt: Festlige anledninger er unektelig gøyere enn hverdagen, men jeg kan garantere at disse anledningene ikke ville vært særlig mye å skryte av uten hverdagene(igjen, hvor langt redegjørelelse for dette er nødvendig?).

Skrevet

Jeg er også enig i at det er teit når de samme folka spør om og om og om igjen om "man ikke skal slå seg litt løs"... Når jeg i tillegg er typen til å henge opp ned etter takbjelkene og lage apekattlyder hvis jeg kjeder meg, så skjønner jeg ikke helt hva de forventer av meg med 12 øl innabords? :klø:

Selv er jeg ikke avholds, jeg liker både øl, vin og drinker... Men jeg drikker omtrent aldri lenger, uten å ha noe godt svar på hvorfor (annet enn at vennegjengen til mannen min ikke alltid er like stabile i fylla, så tror jeg føler et ansvar for å være tilregnelig i flokken).

Tror også jeg begynner å bli så gammel at jeg setter mer pris på å drikke brus og være i tålig grei form dagen etterpå... :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Litt skummelt at du tror at en person som liker alkoholrusen er en borderline rusmisbruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...