Gjest Zalomine Skrevet 8. oktober 2003 #21 Del Skrevet 8. oktober 2003 Julestrømpe ja, lurer på om vi får det i år jeg.... Jeg skal feire jul hjemme hos mine foreldre, og skal ha med min samboer dit for første gang (jul jul altså, han har selvsagt vært der mange ganger, vi har jo vært sammen i over to år) I fjor var vi hos hans foreldre, da var det ikke noe sånt (helt greit det, vi er egneltig vokst fra det) Husker ikke om jeg fikk sist jeg feira jul hjemme heller.... tida vil vise (får den forøvrig ikke julaften jeg, men 1. juledag. Fra vi var små har julegeita kommet med julestrømper til oss etter at vi la oss på julaften nemlig, så slik ER det for meg....) Lurer på hva jeg skal gjøre med kalenderenen i år, men det er for tidelig å snakke med ham om det, da trur han jeg er gal.. JUL nå? Gleder meg til jul jeg, virkelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. oktober 2003 #22 Del Skrevet 8. oktober 2003 JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA Har brodert en svær snømann kalender som vi henger twist på. Det er ingenting som sjokkis før frokost i adventstiden.................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 8. oktober 2003 #23 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg synes det er veldig hyggelig med en liten oppmerksomhet hver dag i adventstiden. Men den må være LITEN. Synes mange tar av med alt for dyre ting i kalenderen. Jeg bruker som sagt stort sett en sjokoladebit (twist el.), et par strømper til ca. 10.- eller flaxlodd til 10.- Synes det er mer enn nok. Kjenner folk som har pakkekalender der hver ting koster 100-200 kr. Da blir det en dyr adventstid, gitt. Det er bare på julaften det er en større ting hos oss. Når vi får barn en gang skal de få arve kalenderen, så får vi voksne klare oss uten :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 9. oktober 2003 #24 Del Skrevet 9. oktober 2003 Vi gjør ikke dette fast nei, men et år var mannen min kjempesøt og snill. Plutselig forsvant han ut døre og kom hjem lenge etterpå (men han ville ikke si hva han skulle). Da hadde han vært ute og handlet inn sjokolade + div til en julekalender til meg. Det var stor stas da han dukket opp med den gitt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 9. oktober 2003 #25 Del Skrevet 9. oktober 2003 Vi har ikke gjort det før, men skal gjøre det i år. Vi tar den enkle versjonen, innpakkede småting, tråd, tegnestift og korktavle :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 10. oktober 2003 #26 Del Skrevet 10. oktober 2003 Cappomannen fikk julekalender i fjor. Noe av det han fikk: sokker undertøy tskjorter godis kinobilletter (til begge) valgfri middag dagen etter (hjemme, så blir det ikke så dyrt) massasje kaffekopp et par dikt pluss noen småting til som jeg ikke kommer på. han ble veldig overrasket. Syns det er koselig med litt oppmerksomhet i juletider..... ellers også da men spesielt rundt juletiden, det er kun da vi kan lage julekalender. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 10. oktober 2003 #27 Del Skrevet 10. oktober 2003 Vi hadde julekalender i fjor og håper vi skal ha det i år. Vi deler en kalender og lager til 12 pakker hver. I fjor ble sokker, julepynt, boxer, kinobilletter, massasje, romantiskmiddag - kort og sist men ikke minst.........forlovelsesringer :D Vi vil prøve å holde beløpene nede da det faktisk er på julaften man egentlig skal motta gaver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brum Skrevet 10. oktober 2003 #28 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg gjorde det for noen år siden men har ikke hat tid siden. hm, kanskje jeg skal prøve å få det til i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 10. oktober 2003 #29 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg fikk i hvert fall mange fine idéer her. Takk folkens! :D Jeg har ikke tenkt på at det går an å lage julekalender til sambis... :oops: Men nå gleder jeg meg til å finne små ting som jeg kan pakke inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluesky Skrevet 10. oktober 2003 #30 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har brodert kalender til hele familien. Henger på penger til barna og små lapper til mannen med godord, dikt, gjøremål osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 11. oktober 2003 #31 Del Skrevet 11. oktober 2003 Jeg har snakket med min kjære i går om at vi kanskje skal finne på noe annet enn bare snop, fordi vi faktisk spiser så mye snop uansett, at det ikke er det samme. For meg som levde nærmest snope-fritt i hverdagen, så var dette et lyspunkt, men med en samboer som kjøper snop til hver helg, tidvis en sjokolade som han spiser på jobb, og i går kom hvem med en pose smågodt "bare fordi", ja så er ikke en liten sjokoladebit eller hva man nå enn pakker inn slags snop helt det samme... Men klarer jeg finne på 24 "pakker" som er; gavekort på massasje (gitt av meg), valgfri middag, servert av meg, småting han trenger og sånn da? Vel... noe av poenget er at vi bare spiser middag sammen i helgne, grunnet at han jobber kveldstid, og han fikk faktisk et gavekort på massasje til jul i fjor (samt massasjeolje) som han enda ikke har innløst! Vi må tenke litt på dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 11. oktober 2003 #32 Del Skrevet 11. oktober 2003 Ja, jeg og min kjære lager kalendere til hverandre hvert år. Vi pakker inn godteri til hverandre, men i år må i allefall han finne på noe annet siden jeg for tiden strever veldig for å bli noen kilo lettere. :-) Men det kan jo hende han heller vil ha godtebiter enn småting. Jeg pleier å ha tema for kalenderen jeg lager til ham; ett år fant jeg bare fotballting; fotballtyggis, fotballsjokolade, fotballkortpose med godteri i og som søndagsgave (fotballbøker, dingser med fotballaget hans sin logo på) og så avsluttet jeg det hele med å gi ham fotballdrakt i julegave. I fjor hadde jeg et musikktema for hele kalenderen (Mozartkuler, Operamints, fløytekjærlighet på pinne, plektere, notebok, sangbok, CD'er osv) Jeg syntes dette var veldig artig, men i år finner jeg ikke på noe tema så det blir vel noe annet lurt jeg finner på denne gangen, tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 11. oktober 2003 #33 Del Skrevet 11. oktober 2003 dama krever jo at jeg skal kjøpe det men syns det er barnslig jeg da.. jeg har vel ikke noe valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 11. oktober 2003 #34 Del Skrevet 11. oktober 2003 Vi lager ikke julekalendre til hverandre, har aldri snakket om det. Vi pleier å få Flax-kalender av moren hans, og sjokoladekalender av min mor - og det er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineAA Skrevet 14. oktober 2003 #35 Del Skrevet 14. oktober 2003 Jupp, adventskalender MÅ jg bare ha... Vi har annenhver dag m pakke og en sjokoladekalender utenom som oxo er annenhver dag. På den måten får begge åpne ei luke hver dag...hehe... Blir endel snop, men i år skal vi feire jul sammen for første gang og da tenkte jg å kjøpe inn litt juletre-pynt jg?! For d måtte vi ha kjøpt uansett... I tillegg blir d litt snop, undertøy, sokker, hjemmesnekra cd, div datautstyr, handy-man-ting osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2003 #36 Del Skrevet 15. oktober 2003 Eg lagde til han i fjor, det vart lit dyrt - men var veldig stas då I år skal eg sy ein kalender, stort stoffstykke med 24 stoff-hjerter med knappar til å henge pakkane i, flyttar sammen til jul, koseleg med ein kalender som vi kan ta fram år etter år. Trur vi skal lage 12 pakkar kvar i år, så blir det ikkje så dyrt, og så får eg også... Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ionaa Skrevet 17. oktober 2003 #37 Del Skrevet 17. oktober 2003 Julekalender er et must her i huset også. Ifjor lagde jeg klyper (av tre med røde hjerter på) på en lang snor og i klypene hang pakkene. Pakka inn litt forskjellig, noe snop. Noen dager ga jeg ting som "hørte" sammen feks: en dag duftlys, neste massasjeolje, avslappende musikk (det var et par ting til på den "grena" men husker ikke hva det var) og siste dagen en lapp om at han skulle få skikkelig massasje utført av meg (den fikk han siste eksamensdag ifjor). En gang div tilbehør til drinkmix (lange tynne isbitformer, helletut osv) og siste dag der (en fredag) fikk han en lapp der jeg skrev at jeg skulle lage drinker til han den kvelden. osv Utrolig mange gode ideer her...kommer sikkert til å "stjele" noen :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 10. november 2003 #38 Del Skrevet 10. november 2003 Vi lager julekalendre til hverandre ja. Syns det er en superkoselig ting å gjøre jeg da:) Og sønnen min får også såklart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #39 Del Skrevet 10. november 2003 jaja.. dere er heldige som har en samboer som vil være med på å lage sånnt dere! hadde jeg gjort det til han av min.. han hadde bare ristet på hodet og syntes det var teit.. så jeg slenger meg litt på dere jeg og lever meg litt inn i deres julekalenderverden he-he...samme her!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 10. november 2003 #40 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har alltid kjøpt meg sånn sjokolade-kalender på butikken, og evt kjærester har pent fått beskjed om å kjøpe sin egen dersom de har lyst på!! I år er jeg forelsket da, og lager julekalender til både meg og kjærsten!! Har tatt to "pinner" (jevne runde tre-stenger som kanskje er 1,5 cm tykke) i ønsket lengde, malt de hvite/offwhite (litt overlapp, så det blir litt sjatteringer) med en rød stripe som går rundt og rundt fra ene enden til andre (litt sånn som godte-stengene med bøy som man hang på juletreet i gamledager.) Har malt granbar i kantene og festet en flettet hyssing til å henge hele stasen på veggen i. Også har jeg malt på "God jul Aline" på min og "God jul alinekjærsten" på kjærstens. skal feste pakkene under hengt i hyssing i forskjellige lengder. blir artig å skulle lage pakkene da!! vet ikke helt om jeg bare skal ha godteri i den til kjærsten eller om jeg skal putte i litt annet rart også. Kjærsten tror jeg aldri har kjøpt julekalender før, han feirer ikke spesielt jul da han ikke har noen særlige jule-minner. Men jeg har da funnet ut at jeg får lage noen til ham!! For meg er julen en viktig og fin tid, og jeg vil gjøre mitt for at det kan bli en spesiell tid for ham også, selv om det ikke har vært det til nå. Har ikke tenkt å fortelle ham om julekalenderen før han får den 1. desember, så blir det en overaskelse for ham. :D Så bare ett lite tips til dere med menn som ikke bryr seg særlig om julen; tror dere ikke de vil gjøre det etterhvert? dersom dere gjør litt stas på dem i den tiden? skape de minnene di ikke har fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå