Gå til innhold

Lager dere julekalender til mann/kjæreste?


Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg skal det..

Tenkte jeg skulle putte litt forkjellig.

Et lite kort med kjærlighetssitat eller dikt

skjokolade

annet godis

små søte sing. f.eks en sånn mini bok

et ord for dag

kom ikke på mere i farten jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort det en gang, men det er lenge siden. Kan nok gjøre det igjen, men vil ikke at det skal bli en vane som til slutt bare blir mas. Kan heller være en overraskelse de årene jeg har overskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde en et år, men nå har jeg to små som blir førsteprioritert. Har tenkt tanken i år, men da blir det som en overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vi lager til hverandre.

Dvs, jeghar kalenderen mamma lagde til meg da jeg var lita, på den henger vi 24 pakker hver. Der er bare snop i dem da, sambo foretrekker det :)

Kan ta en prat med ham når det nærmer seg om vi skal putte inn litt anna også, men hittil har vi bare brukt snop, slik vi (jeg) fikk som barn. HAN er bare vant med slik "sjokoladekalender", så ja, sjokolade er nam...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde min kalender fra jeg var liten et år, hvor vi åpnet annen hver dag! Ellers har vi hatt hver vår sjokolade kalender(er jo bare 24år og 27 år...) Men i år har jeg lyst til å ha min kalender igjen og på juleaften har vi også fylt opp julestrømpen til hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget julekalender hvert år siden vi ble sammen for seks år siden. Han har laget til meg ett år, de andre har han satset på sjokoladekalender... ;)

Første året fikk han ett brev for hver dag - vi bodde langt fra hverandre, og da hadde han ett brev å kose seg med hver dag.

Andre året fikk han småtteri-ting - litt godis, noen sokkepar, blader osv. Det ble fryktelig dyrt, men han synes det var veldig stas.

Tredje året fikk han twist - fire, fem biter hver dag.

Fjerde året fikk han godterier - ikke bare twist, men alle mulige små godis-ting.

Femte året fikk han en hyggelig beskjed hver dag. Det kunne være beskjed om at "i dag skal vi gå på kino" eller "i dag skal jeg lage middagen".

Sjette året ble det godteri igjen....

Han laget som sagt en kalender til meg - jeg fikk en konvolutt for hver dag. I konvolutten lå det et ark med et kjærlighetsdikt og en bokstav. Jeg samlet bokstaver helt til den 13. desember, da sto det i dagens brev at jeg skulle sette bokstavene sammen. Ble en tittel på en bok jeg hadde ønsket meg, og da fikk jeg boken. Så samlet jeg nye bokstaver fram til julaften, og fikk en cd jeg hadde ønsket meg.

Det er hyggelig med julekalender, men det er viktig å ikke overdrive gavene, synes jeg. Mine kalendere har vært litt "over-the-top".... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - jeg er helt imponert, jeg ... jeg synes det er mer enn nok å lage 48 pakker til ungene ... ifjor var jeg så lite fantasifull at jeg til og med pakket inn mynter enkelte dager ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde julekalender til samboeren min i fjor. Han ble så glad :-)

Jeg sydde små poser av strie. Skrev tall på med hvit tekstil-penn, og lukket dem med rødt sløyfebånd. Jeg hang dem opp på en hamptråd, med trehvite klesklyper. Veldig fint, og litt "gammeldags julete".

I posene la jeg mest sjokoladebiter men også andre ting som feks. lypsyl (han er avhengig), et par sokker, en boxer, flax-lodd og en CD på julaften.

Veldig populært, og han foreslo at i år kan vi ha halvparten av posene hver. Han fyller 12 stk. til meg, og jeg fyller 12stk. til ham, så kan vi åpne annenhver dag. Gleder meg til det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

jaja.. dere er heldige som har en samboer som vil være med på å lage sånnt dere! hadde jeg gjort det til han av min.. han hadde bare ristet på hodet og syntes det var teit.. så jeg slenger meg litt på dere jeg og lever meg litt inn i deres julekalenderverden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:riste: Gubben min har ikke sansen for jula i det hele tatt han (hadde ikke en gang juletre eller juleduker eller......) før vi ble sammen og jeg "pressa" det på han som han sa. Men nå har han roet seg ned litt i forhold til det da. Tror likevel ikke pakkekalender kommer til å falle i smak :x :cry:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har laget tre år på rad nå.. men i år har vi vedtatt å "begrense oss" litt, da pakkene stadig har blitt større og dyrere..

og så skal den bli litt sunnere i år.. ikke nødvendigvis godis i alle pakkene.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett år lagde jeg en mat-kalender til min kjære. Det innebar en eller annen kulinarisk overraskelse hver dag. Enten noe spesielt til frokost (hjerte-speilegg, nybakte rundstykker) eller noe godt til middag. Det innebar selvfølgelig ikke at jeg lagde all maten, men at jeg la litt ekstra tanke ned i å finne på noe annet enn kjedelige hverdagsmiddager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har som regel kjøpt sjokoladekalender og/eller flaxkalender

til mannen min jeg, men kanskje jeg skal være litt mer

kreativ i år?

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAA; OG DET ER SÅ KOSELIG!!!

Ifjor pakket jeg inn litt forskjellige saker;

Julegodterier

Flaxlodd (Lurt med Småflax (?) til 10 kr.)

Liten bok om ekteskapet

Liten hjertelapp med beskjed; "denne kan du innløse i en overraskelses-middag når du måtte ønske." og andre koselige ting.

+++

På julaften gir vi litt større ting, og i fjor fikk han en "badekar-pute" for å feste på badekarkanten.

For Smurfemannen er en badeguru! :ler:

Han pleier å lage til meg også.

Stor stas hvert år!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner forresten et ektepar som har hver sin øl-kalender.. :ler:

De kjøper en kasse hver med 24 juleøl og drikker en hver dag til middag! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har tenkt tanken på å lage det til samboer, men han hadde ikke blitt noe glad, så jeg gidder ikke..men han fikk jo hverken julestrømpe eller påskeegg gjennom oppveksten, så det er kanskje derfor. :roll:

Men jeg har bestemt meg for å lage en julestrømpe til oss hver på julaften. Hvis jeg vil ha en og, må jeg nok lage begge, men det er greit nok det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...