Gå til innhold

uten venner..


Gjest Lille_my

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest redstar

Det du forteller her, er noe jeg virkelig kjenner meg igjen i. Jeg har selv kuttet ut mange venner, fordi de, som du sier, ikke var "vennemateriale", til tross for at jeg fortsatt sitter igjen med noen overfladiske venner, som ikke gir meg noen annen følelse en ensomhet de gangene jeg faktisk trenger noen å snakke med, så er ikke det nok i lengden.

Og jeg regner med at alle som savner én god venninne, savner de tingene du nevner. Bare det å skravle på telefonen i timesvis. Et gjensidig vennskap på godt og vondt...

Men nå som du har flyttet, kanskje det vil gjøre litt av susen, og nye vennskap vil dannes. Hvem vet ? :klemmer:

Ja det er det jeg håper på:) Har flyttet til en helt annen kant av landet hvor beboerne her sliter litt med dialekta mi, men det er bare morsomt:)

Jeg skal på jobb intervju neste uke, så gjerne jeg treffer noen der.

Tenkte å melde meg på oljemaling kurs/andre hobby kurs så håper jeg at jeg treffer noen med samme interesse.

Savner så sårt å ha ei å ringe til om det er noe, eller ikke noe... Savner også jentekvelder, shopping/kaffibesøk...

Har heldigvis samboeren min som sjønner sitvasjonen min veldig godt og faktisk heller ikke kjenner noen her, men er alltid kjekt å ha litt "jenteprat" også:)

Prøve å komme meg inn på Østfoldtråden her men kommer ikke inn, tenkte å lage et emne der men gjerne jeg bare skal begynne meg dagbok heller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg håper på:) Har flyttet til en helt annen kant av landet hvor beboerne her sliter litt med dialekta mi, men det er bare morsomt:)

Jeg skal på jobb intervju neste uke, så gjerne jeg treffer noen der.

Tenkte å melde meg på oljemaling kurs/andre hobby kurs så håper jeg at jeg treffer noen med samme interesse.

Savner så sårt å ha ei å ringe til om det er noe, eller ikke noe... Savner også jentekvelder, shopping/kaffibesøk...

Har heldigvis samboeren min som sjønner sitvasjonen min veldig godt og faktisk heller ikke kjenner noen her, men er alltid kjekt å ha litt "jenteprat" også:)

Prøve å komme meg inn på Østfoldtråden her men kommer ikke inn, tenkte å lage et emne der men gjerne jeg bare skal begynne meg dagbok heller?:)

Så spennende. Skal selv på jobbintervju! En arbeidsplass er jo kjernen til bekjentskap! :)

Det er jo gøyat du er interessert i sånt! Jeg er selv utdannet billedkunstner, så jeg kjenner til interessen din. Har tenkt på sånne kurs selv, men dessverre nok, koster det veldig mye... :kjefte:

Dagbok er jo ikke dumt :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Gakkepus:

Billedkunster, stilig! Hvilke bilder er det du lager da?

Eller hvilket matriale, stil osv er det du "går i" om jeg kan si det sånn? :)

Ja, det er sant at jobb er kjernen til nye bekjent skaper men jeg vet ikke helt om denne jobber er intressang for meg. Jeg er egentlig mest intressert i å jobbe i detaljbutikk nå men det ser ut som om det er lite jobber på markedet her nå...:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en del eldre enn deg, men føler mye på samme måte. Vennskap har kommet og gått. Akkurat nå har jeg tre venninner, men det er på litt overflatisk plan. Det kan gå en eller to måneder mellom hver gang vi ses. Så jeg savner noen å ha kontakt med i hverdagen, som følger litt med og bryr seg. Helgene tilbringer jeg også stort sett alene. Ikke så lett å skaffe seg virkelig gode venninner som det bare er å ringe til for å skravle eller finne på noe spontant.

Jeg har også noen "venninner" på et veldig overfladisk plan. Vi møtes og ny og ne, men jeg merker at et møte ikke frister. Og når vi først er sammen, er det lite å snakke med, så i den fortsatnd er det ikke et vennskap jeg ønsker meg, men samtdig er jeg redd for å gi slipp i frykt om at det kanskje er det _eneste_jeg_har. Og hvorfor kvitte seg med alt, når man ikke har noe bedre å gå til?

De fleste jeg har snakket med, sier at jeg må gå ut, melde meg på aktiviteter, være sosial. Men alt det er tidskrevende, og med en heltidsjobb, er det vanskelig å bare slenge seg på en aktivitet som er tidsoppslukende. Og sosial er jeg, men jeg har ingen å være sosial med, bortsett fra mine overfladiske venner, kunder på jobben (som gjerne har passert 60 åra), sambo og mor...

Det er vel noe av det mest frustrerende jeg vet om for øyeblikket. Og jeg føler meg så alene og sjalu hver gang jeg ser et vennepar som ser ut til å trives godt i hverandres selskap... jeg bare vet ikke helt hvordan jeg skal oppnå det..... sukk

Jeg bare signerer, kjenner meg veldig godt igjen i det dere skriver.

Og KG treff hadde jo vert spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...