Gå til innhold

uten venner..


Gjest Lille_my

Anbefalte innlegg

Gjest Lille_my

Jeg er en jente på 20 år, har en flott samboer som jeg bor sammen med, har avsluttet en utdannelse, men likevel, så savner jeg å ha en god venninne. Jeg har virkelig ikke vært heldig på det området. Jeg har hatt venner som har kommet og gått, og som egentlig ikke fortjener tittelen "en god venn". Det blir ikke det samme å snakke med sin samboer om mensensmerter og slike problemer, når han aldri har opplevd lignende.

Jeg savner virkelig å ha en god venninne jeg kan møte, ringe til, henge med og bare ha det gøy på godt og vondt. Jeg har prøvd så mange ganger, men alle gangene har det vært noe som har oppstått, vennskap som ikke klarte seg og gikk i oppløsning..

Og jeg trenger egentlig ikke at noen kommer med spydige og frekke kommentarer, da jeg syns dette er veldig trist, og omfatter en stor del av min hverdag. Jeg jobber nå, og på arbeidsplassen min er det kun damer som har passert 40 år...

Om det er noen i samme båt som meg, og føler for å snakke, så skriv det her. Jeg setter iallfall pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg savner virkelig å ha en god venninne jeg kan møte, ringe til, henge med og bare ha det gøy på godt og vondt. Jeg har prøvd så mange ganger, men alle gangene har det vært noe som har oppstått, vennskap som ikke klarte seg og gikk i oppløsning..

Om det er noen i samme båt som meg, og føler for å snakke, så skriv det her. Jeg setter iallfall pris på det.

Jeg er en del eldre enn deg, men føler mye på samme måte. Vennskap har kommet og gått. Akkurat nå har jeg tre venninner, men det er på litt overflatisk plan. Det kan gå en eller to måneder mellom hver gang vi ses. Så jeg savner noen å ha kontakt med i hverdagen, som følger litt med og bryr seg. Helgene tilbringer jeg også stort sett alene. Ikke så lett å skaffe seg virkelig gode venninner som det bare er å ringe til for å skravle eller finne på noe spontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille_my

Jeg har også noen "venninner" på et veldig overfladisk plan. Vi møtes og ny og ne, men jeg merker at et møte ikke frister. Og når vi først er sammen, er det lite å snakke med, så i den fortsatnd er det ikke et vennskap jeg ønsker meg, men samtdig er jeg redd for å gi slipp i frykt om at det kanskje er det _eneste_jeg_har. Og hvorfor kvitte seg med alt, når man ikke har noe bedre å gå til?

De fleste jeg har snakket med, sier at jeg må gå ut, melde meg på aktiviteter, være sosial. Men alt det er tidskrevende, og med en heltidsjobb, er det vanskelig å bare slenge seg på en aktivitet som er tidsoppslukende. Og sosial er jeg, men jeg har ingen å være sosial med, bortsett fra mine overfladiske venner, kunder på jobben (som gjerne har passert 60 åra), sambo og mor...

Det er vel noe av det mest frustrerende jeg vet om for øyeblikket. Og jeg føler meg så alene og sjalu hver gang jeg ser et vennepar som ser ut til å trives godt i hverandres selskap... jeg bare vet ikke helt hvordan jeg skal oppnå det..... sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor prøver vi ikke få til Kg treff? Eller i det minste prøver å bli kjent med hverandre her inne som en start på vennskap. Når det er så mange som ønsker det samme mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

:klemmer: Du er ikke alene!

Jeg kutta kontakt med alle mine tidligere venner for en stund tilbake fordi jeg fant ut at dem faktisk ikke var noe vennematriale for meg. ( av forkjellige grunner) og er ikke lett og finne nye når man hele veien gjerne støter på dem andre osv....

Så nå har jeg og min samboer pakka tinga våre å flyttet til en annen kant av landet(igår faktisk!) og jeg kjenner ikke et mnsk! Haha, vi er kule også:P

Håper på å komme igang med noen aktiviteter/hobbyer her slik at jeg kan bli kjent med noen... :)

Jeg savner å ha ei god god vennine som jeg stole på!

Hadde vært så gøy å hatt "onsdagskveld" feks med god kaffe/te og jentekliss på sjermen, eller kafebesøk sammen med venniner...

Har vært utrolig ensom det siste året, litt min egen feil også da jeg tok avstand fra dem jeg var med, men det var ikke den rette plassen for meg(eller sambo) derfor vi flytta....

Kunne skrevet masse mer men jeg har masse masse og pakke ut:p prates litt senere:)

Er forresten 22 år jeg...

:klemmer:

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille_my

Du har helt rett, Lvly. Det er ikke det at jeg ikke har tenkt tanken, men jeg var egentlig litt redd for å "skremme" bort folk, ei framstå som desperat. :fnise: Men det er absolutt en tanke jeg har tenkt, bare få til et Kg treff i den sjangeren.

Hvorfor prøver vi ikke få til Kg treff? Eller i det minste prøver å bli kjent med hverandre her inne som en start på vennskap. Når det er så mange som ønsker det samme mener jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Du har helt rett, Lvly. Det er ikke det at jeg ikke har tenkt tanken, men jeg var egentlig litt redd for å "skremme" bort folk, ei framstå som desperat. :fnise: Men det er absolutt en tanke jeg har tenkt, bare få til et Kg treff i den sjangeren.

En god begynnelse er alltid å starte en dagbok her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett, Lvly. Det er ikke det at jeg ikke har tenkt tanken, men jeg var egentlig litt redd for å "skremme" bort folk, ei framstå som desperat. :fnise: Men det er absolutt en tanke jeg har tenkt, bare få til et Kg treff i den sjangeren.

Nå har det jo blitt vanlig å finne kjærester på nett, så hvorfor ikke venninner også :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille_my

:klemmer: Du er ikke alene!

Jeg kutta kontakt med alle mine tidligere venner for en stund tilbake fordi jeg fant ut at dem faktisk ikke var noe vennematriale for meg. ( av forkjellige grunner) og er ikke lett og finne nye når man hele veien gjerne støter på dem andre osv....

Så nå har jeg og min samboer pakka tinga våre å flyttet til en annen kant av landet(igår faktisk!) og jeg kjenner ikke et mnsk! Haha, vi er kule også:P

Håper på å komme igang med noen aktiviteter/hobbyer her slik at jeg kan bli kjent med noen... :)

Jeg savner å ha ei god god vennine som jeg stole på!

Hadde vært så gøy å hatt "onsdagskveld" feks med god kaffe/te og jentekliss på sjermen, eller kafebesøk sammen med venniner...

Har vært utrolig ensom det siste året, litt min egen feil også da jeg tok avstand fra dem jeg var med, men det var ikke den rette plassen for meg(eller sambo) derfor vi flytta....

Kunne skrevet masse mer men jeg har masse masse og pakke ut:p prates litt senere:)

Er forresten 22 år jeg...

:klemmer:

Det du forteller her, er noe jeg virkelig kjenner meg igjen i. Jeg har selv kuttet ut mange venner, fordi de, som du sier, ikke var "vennemateriale", til tross for at jeg fortsatt sitter igjen med noen overfladiske venner, som ikke gir meg noen annen følelse en ensomhet de gangene jeg faktisk trenger noen å snakke med, så er ikke det nok i lengden.

Og jeg regner med at alle som savner én god venninne, savner de tingene du nevner. Bare det å skravle på telefonen i timesvis. Et gjensidig vennskap på godt og vondt...

Men nå som du har flyttet, kanskje det vil gjøre litt av susen, og nye vennskap vil dannes. Hvem vet ? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lille_my

Nå har det jo blitt vanlig å finne kjærester på nett, så hvorfor ikke venninner også :jepp:

Ikke sant. :fnise: Det skulle vel bare mangle. Og når det er så mange som er i samme båt og tenker det samme, så tenker jeg at er mer enn verdt et forsøk. :) Men hvordan komme i gang, er vel spørsmålet. Kanskje jeg burde logge meg inn med min egen bruker først, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at vi er flere i samme båt :)

Det er absolutt godt å høre at det er fler! :) Har ofte følt meg veldig alene på det området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke sant. :fnise: Det skulle vel bare mangle. Og når det er så mange som er i samme båt og tenker det samme, så tenker jeg at er mer enn verdt et forsøk. :) Men hvordan komme i gang, er vel spørsmålet. Kanskje jeg burde logge meg inn med min egen bruker først, hehe.

Hehe, det var det da. Hva med en egen tråd hvor folk kan skrive litt om seg selv så får de som vil ta kontakt? Blir litt som annonse for salg av bil eller noe i en avis kanskje, men. Hehe. :fnise:

Å utveksle emailer, å komme i prat med hverandre ol. ville vel vært første steg vil jeg tro :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det var det da. Hva med en egen tråd hvor folk kan skrive litt om seg selv så får de som vil ta kontakt? Blir litt som annonse for salg av bil eller noe i en avis kanskje, men. Hehe. :fnise:

Å utveksle emailer, å komme i prat med hverandre ol. ville vel vært første steg vil jeg tro :gjeiper:

God idé, Lvly. Det skal jeg gjøre nå straks! :) Hadde vært fint om du kom med en tilbakemelding, om det er noe som mangler. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idé, Lvly. Det skal jeg gjøre nå straks! :) Hadde vært fint om du kom med en tilbakemelding, om det er noe som mangler. :jepp:

Det kan jeg godt gjøre :) Legg til en link her inne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bare send meg melding :)

Er 22 år jeg da, og har flytta fra Nord Norge til Trondheim, og har dermed mista alle mine venner :O Har ikke hadd en nær venninne på 3-4 år :tristbla:

Litt sugent det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...