AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2010 #21 Skrevet 18. oktober 2010 Lapraskopi pleier og bli gjort på dagkirugi. Jeg har hatt lapraskopi. man får narkose. Var en del øm i magen magen etterpå og slet med til dels mye luft i magen så gjorde litt vondt. Dette er helt vanlig pga all luften de pumper inn imagen under inngrepet. De får jo ikke alt ut etterpå. Som regel er man støl og luftsmerter et par dagen. Men understreker at alle har ikke dette altså. Fikk sykemelding for 3 dager.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2010 #22 Skrevet 18. oktober 2010 Min kusine har en skikkelig ille endometriose. I flere år slet hun så fælt med store smerter at hun i praksis var sengeliggende 2-3 uker hver måned. Hun fikk fjernet cyster, men ble ikke bedre. Så fikk hun råd om å bruke p-pillen Marvelon (er det ikke det den heter?). Nå er hun nesten ikke plaget i det hele tatt. Kanskje det er samme type hormon i dem som er nevnt før her i tråden? De fleste leger og gynekologer hun har snakket med blir overrasket når hun forteller at Marvelon hjelper, for dette er visstnok ikke utbredt kunnskap. Ulempen med Marvelon er at den øker sjansen for blodpropp. Men hvis alternativet er å bli ufør pga et smertehelvete så er det kanskje verdt risken? Man bør i allefall følges nøye opp av lege om man velger denne løsningen.
Gjest idakaroline Skrevet 18. oktober 2010 #23 Skrevet 18. oktober 2010 Lapraskopi pleier og bli gjort på dagkirugi. Jeg har hatt lapraskopi. man får narkose. Var en del øm i magen magen etterpå og slet med til dels mye luft i magen så gjorde litt vondt. Dette er helt vanlig pga all luften de pumper inn imagen under inngrepet. De får jo ikke alt ut etterpå. Som regel er man støl og luftsmerter et par dagen. Men understreker at alle har ikke dette altså. Fikk sykemelding for 3 dager. Har du fått arr av dette? Og er de da isåfall store?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå