Gjest Tsunade Skrevet 4. oktober 2010 #141 Skrevet 4. oktober 2010 Nei, nå får du ta deg en svingom, Steinar! Så blir det kanskje noe på deg også. ;D
Gjest hogwash Skrevet 4. oktober 2010 #142 Skrevet 4. oktober 2010 Aline, Kara mfl. For det første; "kjerringgjengen" ble kun brukt pga. manglende kreativitet, kom ikke på noe bedre å kalle dere, var ikke ment fornærmende At dere er oppgitte over Steinar kan jeg til en viss grad forstå, det jeg IKKE forstår er hvorfor dere da insisterer på å måtte kommentere alle trådene hans? Er det ikke bedre å bare ignorere? Ja, noen av "kjerringgjengen" svarte ganske konstruktivt til å begynne med, men langt fra alle.
aline Skrevet 4. oktober 2010 #143 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg tenker nok hovedsaklig på den typiske fylledansen på en lørdagskveld, ja. Det er den som "folk flest" går på. Uten at jeg altså ser den helt store fascinasjonen. Men det er jo en effektiv måte å få kontakt med det annet kjønn. Folk som dere som er spesielt interessert i dans, blir noe annet enn min betydning av uttrykket folk flest. Selvfølgelig er dere sikkert hovedsaklig som folk flest, men folk flest er ikke som dere. Dvs de fleste er ikke fullt så interessert i seriøs dans. Ikke engang de fleste damer. Tror jeg ok, dersom vi snakker om fylledansing på disko i helga, skal jeg faktisk ikke være LIKE uenig, der tror jeg gjerne på at mye av motivasjonen til gutta er å tiltrekke seg damer ja. Jeg tror mye av motivasjonen til gutta bare for å GÅ UT på helgefylla, er å tiltrekke seg damer, uten at jeg kan si det sikkert, for det er endel år siden jeg var deltager av helgefylla på disko.
Gjest Wolfmoon Skrevet 5. oktober 2010 #144 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg vet ikke om jeg er spesielt enig med begrepsbruken din Steinar. De jeg kjenner, og det inkluderer meg selv er som folk flest. Vi danser ikke fast, vi går ikke på treninger og lignende, men vi setter fortsatt utrolig pris på å danse. Igjen, det er mulig det er en generasjonsting, men i min aldersgruppe tror jeg flere ser på dans som noe helt naturlig, uten at man nødvendigvis er spesielt interessert. Men jeg vil tro det er store forskjeller, der jeg kommer fra er generasjonen 40-60 også veldig opptatt av dansing. Dvs, noen er mest opptatt av grøftefylla på fest, men la oss si det sånn, de fleste av de som danser swing på fest der er ikke spesielt fulle. Da hadde de ikke hatt kroppsbeherskelsen. Så dine generaliseringer stemmer muligens i din gruppe, og ut på byen er også min erfaring at interessen er å finne seg noen av det annet kjønn eller å ha det gøy med vennegjengen, både hos de som danser og hos de som ikke gjør det.
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #145 Skrevet 5. oktober 2010 ok, dersom vi snakker om fylledansing på disko i helga, skal jeg faktisk ikke være LIKE uenig, der tror jeg gjerne på at mye av motivasjonen til gutta er å tiltrekke seg damer ja. Jeg tror mye av motivasjonen til gutta bare for å GÅ UT på helgefylla, er å tiltrekke seg damer, uten at jeg kan si det sikkert, for det er endel år siden jeg var deltager av helgefylla på disko. Helt korrekt. Hovedmotivasjonen til de fleste menn for å gå ut på byen (fylla) har med det annet kjønn å gjøre. Og det er ingen grunn til å begrense seg til disko-steder. Gammeldans er ikke noe bedre
aline Skrevet 5. oktober 2010 #146 Skrevet 5. oktober 2010 Og det er ingen grunn til å begrense seg til disko-steder. Gammeldans er ikke noe bedre Der er jeg faktisk uenig igjen da.. Det er vel heller sjeldent at gammeldans og grøftefyll er noen særlig god kombinasjon, og mange i min foreldregenerasjon (ja, menn) danser gjerne gammeldans, både med og uten sin partner, og helt uten at de er på jakt etter andre damer. Gammeldans og den generasjonen som faktisk oftest danser det (altså eldre folk en deg), VAR mer opptatt av dans for dansens del en hva din og min generasjons mannfolk er. Holder du deg til diskofyll og bygdahus-fylledansing, så er jeg fremdeles enig, men går du på over på dans som er mer spesifikk (som organisert dans, der man faktisk bruker tid og penger på både kursing og reising), så er jeg igjen uenig med deg. Og, det er vel heller sjeldent det er gammeldans som danses på f.eks bygdas fyllefester, det kan nok kanskje være sving (som i utgangspunktet ikke går som kategori gammeldans), og der er det nok igjen ymse grunner til dansingen.
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #147 Skrevet 5. oktober 2010 Der er jeg faktisk uenig igjen da.. Det er vel heller sjeldent at gammeldans og grøftefyll er noen særlig god kombinasjon, og mange i min foreldregenerasjon (ja, menn) danser gjerne gammeldans, både med og uten sin partner, og helt uten at de er på jakt etter andre damer. Gammeldans og den generasjonen som faktisk oftest danser det (altså eldre folk en deg), VAR mer opptatt av dans for dansens del en hva din og min generasjons mannfolk er. Holder du deg til diskofyll og bygdahus-fylledansing, så er jeg fremdeles enig, men går du på over på dans som er mer spesifikk (som organisert dans, der man faktisk bruker tid og penger på både kursing og reising), så er jeg igjen uenig med deg. Og, det er vel heller sjeldent det er gammeldans som danses på f.eks bygdas fyllefester, det kan nok kanskje være sving (som i utgangspunktet ikke går som kategori gammeldans), og der er det nok igjen ymse grunner til dansingen. Mulig jeg sier feil men jeg tenker på sånn danseband greier, ala svensktopp musikk. Typisk sjekke-arrangementer for folk som har blitt litt godt voksne, vil jeg påstå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå