Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har svart Steinar40 ett par ganger jeg også.. Nå lurer jeg på hvorfor jeg gadd. Tror jeg har lest nok av Steinar40 nå.

Det er jo som å pisse i motvind å diskutere med han :sjokkert:

Er det min "feil" eller er det din?

Men klarer du ikke å diskutere saklig, så skal du ikke diskutere i det hele tatt, nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til din opplysning; det er faktisk ikke alt som det passer seg eller er ønskelig å informere nærmeste familie om.

I min familie snakker vi om slikt, og jeg skal love deg at om min bror danset for å pule, så hadde han sagt det til meg.

Og vet du, Steinar, jeg trenger ikke at du orienterer meg om hvordan MIN familie lever, kommuniserer eller annet. Jeg prøver å komme med et poeng, som motbeviser det du sier, og da går du til personangrep, og rakker ned på min familie og kaller min bror en løgner. Smart og voksent!

Skrevet

Kan "kjerringgjengen" vennligst gå tilbake og lese Steinars første post? Den er saklig, han markerer at hans oppfattelse er en påstand og kommer med et saklig spørsmål, som jeg og sikkert en del andre også har lurt på.

Kan dere ikke vente med fordømmelsen til Steinar faktisk gjør noe dere ikke liker i denne tråden? Angrep er det beste forsvar?

Skuffende, ihvertfall siden noen av dere ofte kommer med gode konstruktive svar ellers.

On-topic: Jeg misliker ikke dansing, men jeg liker mye bedre å være sosial når det er skuddår og lusker meg ut på livet for en gangs skyld.

Problemet er at man starter med å svare saklig, jeg mener jeg gjorde det i denne tråden. Men uansett hvor mange svar Steinar får om at menn liker å danse, for dansens skyld. Så er det han som har rett. Det er som en unge som holder seg for ørene når andre prater og roper "LALALALALALALAAAAAAAAA!"

Alle menn danser for å pule, alle damer liker å danse og skjønner ikke hva mennene vil. Det er når Steinar begynner denne misforståtte folkeopplysningen at det går i svart for de fleste tror jeg.

Jeg er ikke spesielt glad i å danse, men jeg har studert dans og danset fast i mange år. Det var alltid like mange menn som kvinner i de klassene jeg tok, og kun et fåtall av disse mennene var homo.

Skrevet

Er det min "feil" eller er det din?

Men klarer du ikke å diskutere saklig, så skal du ikke diskutere i det hele tatt, nei.

Angående å pisse i motvind så mener jeg ALLE de som prøver å diskutere med deg!

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hva snakker vi egentlig om her? Klinedans på byen? Pardans?

Jeg kjenner mange musikkinteresserte gutter, som også er interessert i dans. For dem er det en forlengelse av musikkinteressen. De danser gjerne når det bare er gutter tilstedet, de tøyer grensene for egen kroppsbeherskelse og har det gøy.

Men det er klart, da er det ikke klinedans eller typiske pardanser det er snakk om. Mer i retning street og hiphop, så de tilhører nok en annen generasjon enn Steinar.

Skrevet

Ja, men det er alltid en underliggende årsak (motivasjon) til at man liker noe.

Årsak --> virkning.

Så den underliggende motivasjonen kan ikke bare være at ved å utføre aktiviteten (f.eks dansing) så føler man seg bra? Hvorfor må det ha med det motsatte kjønn å gjøre?

Mange menn liker å lese bøker. Mener du boklesing gir drag på damene?

En del menn liker å spille dataspill. Det gir ihvertfall ikke nødvendigvis drag på damene. Og vi kan nok nevne i fleng "manneinteresser" (æsj, generaliserende ord) som ikke nødvendigvis er attraktivt for det motsatte kjønn.

Ergo, ikke all motivasjon for å like noe har nødvendigvis noe med seksuelle drifter å gjøre.

Gjest Prøvis
Skrevet

Kan "kjerringgjengen" vennligst gå tilbake og lese Steinars første post? Den er saklig, han markerer at hans oppfattelse er en påstand og kommer med et saklig spørsmål, som jeg og sikkert en del andre også har lurt på.

Kan dere ikke vente med fordømmelsen til Steinar faktisk gjør noe dere ikke liker i denne tråden? Angrep er det beste forsvar?

Skuffende, ihvertfall siden noen av dere ofte kommer med gode konstruktive svar ellers.

On-topic: Jeg misliker ikke dansing, men jeg liker mye bedre å være sosial når det er skuddår og lusker meg ut på livet for en gangs skyld.

Når han tillegger oss egenskaper og meninger vi ikke har når vi i utgangspunktet svarer saklig så gjør han jo noe vi ikke liker.. Når jeg sier at jeg danser fordi det er gøy så påstår han likevel at jeg gjør det for å skaffe meg en mann, og når han påstår at noen han ikke kjenner lyver - vel ja da må han nesten regne med litt motbør.

Steinar trenger ikke like å danse for min del og det er helt ok at han kun danser for å sjekke damer, og at det for han er en kobling mellom dans og sex. Det er det dans betyr for HAN, men det betyr ikke det for meg og det er da han kunne ha sagt "å, jammen da er vi forskjellige på det området", men nei, han fortsetter med å påstå at jeg egentlig ikke danser kun fordi det er gøy men at motivasjonen min er menn og sex.

Skrevet

Og det som er så veldig morsomt med å danse er mer detaljert hva da ...?

Nå er det et par dager siden sist jeg var i denne tråden, i mellomtiden har jeg vært på en tur hvor jeg bl.a. har danset! Både med og uten partner.

Jeg synes dansing er morsomt fordi det er deilig å bevege seg til musikken, jeg blir glad av det og det føles rett og slett frigjørende. Har aldri tenkt på at jeg burde ha noe bedre argument enn det.

Til alt overmål har jeg giftet meg med en mann som også elsker å danse. Kanskje jeg burde forby ham fra å gjøre det nå som jeg har fått innsikt i den mannlige psyke og vet at han kun gjør det for å dra damer.

Gjest Prøvis
Skrevet

Nå er det et par dager siden sist jeg var i denne tråden, i mellomtiden har jeg vært på en tur hvor jeg bl.a. har danset! Både med og uten partner.

Jeg synes dansing er morsomt fordi det er deilig å bevege seg til musikken, jeg blir glad av det og det føles rett og slett frigjørende. Har aldri tenkt på at jeg burde ha noe bedre argument enn det.

Til alt overmål har jeg giftet meg med en mann som også elsker å danse. Kanskje jeg burde forby ham fra å gjøre det nå som jeg har fått innsikt i den mannlige psyke og vet at han kun gjør det for å dra damer.

Men du vet, nå når han har klart å fikse seg dame gjennom dansen så trenger han egentlig ikke danse mer for nå har han oppnådd det han ville. Og hvis han fortsatt danser med deg så er det bare for å tilfredsstille deg så du ikke blir sur.. skjønner du :fnise:

Skrevet

Men du vet, nå når han har klart å fikse seg dame gjennom dansen så trenger han egentlig ikke danse mer for nå har han oppnådd det han ville. Og hvis han fortsatt danser med deg så er det bare for å tilfredsstille deg så du ikke blir sur.. skjønner du :fnise:

Ja, men jeg vet at han danser også når jeg ikke er tilstede - og det er det som gjør meg litt skeptisk :filer:

Skrevet (endret)

Flere av oss i "kjerringgjengen" som du så fint omtaler oss som prøvde faktisk å legge inn seriøse svar i starten av tråden, der vi også diskuterer utover selve sexfikseringe til Steinar. Hvor vi er inne på alt fra kultur til generasjoner. Men slike ting blir glatt overhørt/oversett og uansett hva man skriver, så tar man feil så lenge man ikke er enig i Steinar.

Det hjelper ikke å legge inn ett seriøst startinnlegg dersom man kun følger opp med skit.

Jeg kjenner mange musikkinteresserte gutter, som også er interessert i dans. For dem er det en forlengelse av musikkinteressen. De danser gjerne når det bare er gutter tilstedet, de tøyer grensene for egen kroppsbeherskelse og har det gøy.

Men det er klart, da er det ikke klinedans eller typiske pardanser det er snakk om. Mer i retning street og hiphop, så de tilhører nok en annen generasjon enn Steinar.

Dette er nok en annen del som er ganske vesentlig ja.

Dersom Steinar hovedsakelig bare tenker på klinedans, drita på byen en fredag eller lørdags natt, så tror jeg nok både gutta og jentene har OGSÅ motivasjon i å tiltrekke seg partnere av det annet kjønn. Denne motivasjonen kommer fra begge kanter, er jeg rimelig sikker på. Drar man på byen og drikker seg drita, så er ofte en del av motivasjonen bare i det å dra ut for å drikke seg dritings.. å få oppmerksomhet fra det annet kjønn.

Der kan jeg fint være enig med Steinar.

Men når han så trekker inn også menn som liker og er dyktige, da hopper vi plutselig over i en annen klasse for min del. Og den gruppen menn, tror jeg faktisk de av oss som daglig vanker i dansemiljøer kjenner LITT bedre en Steinars tror og tenker-virkelighet.

DErsom vi skal gå tilbake til en seriøs debatt, som jeg ikke regner med at Steinar joiner, så ER det faktisk plenty mannfolk/gutter som liker å danse, og som danser med motivasjon i både musikken og det å uttrykke seg til musikk. Dersom du snakker med gutta på balletthøyskolen, så tar de faktisk ikke den utdannelsen med hovedmotivasjon i å trekke damer, selv om de gjør det i Steinar-verden.

Dersom du snakker med danseinstruktører som lever ene og alene av å lære bort, opptre og rett og slett leve av dansen, så er HELLER ikke hovedmotivasjonen at det trekker damer! Hvem bygger sin karriære og har sin lidenskap fra ett så enkelt ståsted som at "det trekker damer...".

At man ved å være en dyktig og engasjert danser, får draget på mange damer: jepp!

At mange mannlige, dyktige og engasjerte dansere utnytter seg av denne konsekvensen av deres interesse og valg av yrke? Det er jeg skråsikker på!

Men jeg er fremdeles sterkt uenig i at det er det som er hovedmotivasjonen, dersom vi da snakker om dansere, og ikke fylledansing en lørdagsnatt på diskon.

Ja, men jeg vet at han danser også når jeg ikke er tilstede - og det er det som gjør meg litt skeptisk :filer:

det er for å sjekke andre damer.. :fnise:

Endret av aline
Skrevet

det er for å sjekke andre damer.. :fnise:

Ja, det har jeg jo skjønt nå... :tristbla:

Skrevet

Angående å pisse i motvind så mener jeg ALLE de som prøver å diskutere med deg!

Aha, så det du ikke liker er at damemenneskene her ikke får overtaket? ;)

Skrevet

Viktig poeng :)

Skrevet

Så den underliggende motivasjonen kan ikke bare være at ved å utføre aktiviteten (f.eks dansing) så føler man seg bra? Hvorfor må det ha med det motsatte kjønn å gjøre?

Mange menn liker å lese bøker. Mener du boklesing gir drag på damene?

En del menn liker å spille dataspill. Det gir ihvertfall ikke nødvendigvis drag på damene. Og vi kan nok nevne i fleng "manneinteresser" (æsj, generaliserende ord) som ikke nødvendigvis er attraktivt for det motsatte kjønn.

Ergo, ikke all motivasjon for å like noe har nødvendigvis noe med seksuelle drifter å gjøre.

Jeg har aldri påstått at alle aktiviteter mannfolk gjør har med seksuelle drifter å gjøre.

Mange av aktivitetene er faktisk for å slippe unna maset til dame og barn ;)

Skrevet

Når han tillegger oss egenskaper og meninger vi ikke har når vi i utgangspunktet svarer saklig så gjør han jo noe vi ikke liker.. Når jeg sier at jeg danser fordi det er gøy så påstår han likevel at jeg gjør det for å skaffe meg en mann, og når han påstår at noen han ikke kjenner lyver - vel ja da må han nesten regne med litt motbør.

Steinar trenger ikke like å danse for min del og det er helt ok at han kun danser for å sjekke damer, og at det for han er en kobling mellom dans og sex. Det er det dans betyr for HAN, men det betyr ikke det for meg og det er da han kunne ha sagt "å, jammen da er vi forskjellige på det området", men nei, han fortsetter med å påstå at jeg egentlig ikke danser kun fordi det er gøy men at motivasjonen min er menn og sex.

Nå overdriver du. Jeg tror sikkert at mange kvinner danser bare av den grunn at de liker å danse i seg selv. Det ser sånn ut også. Selv om jeg ikke helt klarer å forstå hvorfor det er så morsomt (som en mann).

Når det gjelder mannfolk derimot, så tror jeg de fleste hovedsaklig danser for å glede dama eller for å komme i kontakt med det motsatt kjønn.

Skrevet

DErsom vi skal gå tilbake til en seriøs debatt, som jeg ikke regner med at Steinar joiner, så ER det faktisk plenty mannfolk/gutter som liker å danse, og som danser med motivasjon i både musikken og det å uttrykke seg til musikk. Dersom du snakker med gutta på balletthøyskolen, så tar de faktisk ikke den utdannelsen med hovedmotivasjon i å trekke damer, selv om de gjør det i Steinar-verden.

Dersom du snakker med danseinstruktører som lever ene og alene av å lære bort, opptre og rett og slett leve av dansen, så er HELLER ikke hovedmotivasjonen at det trekker damer! Hvem bygger sin karriære og har sin lidenskap fra ett så enkelt ståsted som at "det trekker damer...".

At man ved å være en dyktig og engasjert danser, får draget på mange damer: jepp!

At mange mannlige, dyktige og engasjerte dansere utnytter seg av denne konsekvensen av deres interesse og valg av yrke? Det er jeg skråsikker på!

Men jeg er fremdeles sterkt uenig i at det er det som er hovedmotivasjonen, dersom vi da snakker om dansere, og ikke fylledansing en lørdagsnatt på diskon.

Jeg snakker om folk flest - eller mannen i gata. Tror du at gutta på balletthøyskolen er folk flest? Eller danseinstruktører?

Skrevet

Dans er herlig fordi det er sensuelt, intents, kan være erotisk, svært kontaktskapende, nært, tilstedeværende og en god fellesopplevelse. I tillegg er det faktisk litt hjernetrim i å følge med og huske kombinasjoner, og man glemmer alt annet fordi du må konsentrere deg.

Dans får frem smilet, skaper glede.

Trengs flere argumenter?

Jeg tenker at endel menn som ikke liker dansing eller tror de ikke liker det enten er for opptatt av seg selv og hvordan de tar seg ut, eller de har ikke skjønt hvilken enormt god kjæresteopplevelse det kan være.

Så det så

Skrevet

Jeg snakker om folk flest - eller mannen i gata. Tror du at gutta på balletthøyskolen er folk flest? Eller danseinstruktører?

ja, jeg kjenner flere av gutta på balletthøyskolen, og omgåes danseinstruktører og dansere som reiser rundt og holder internasjonale show, og de er faktisk som alle andre.

og dersom NOEN menn altså kan danse fordi de liker det (ref: gutta på balletthøyskolen og danseinstruktører), hvorfor er det da umulig at andre (som ikke går på balletthøyskolen eller er danseinstruktører, bare danser og liker det av akkurat samme grunner som de) skal kunne ha samme interesse?

som sagt, jeg lever i dansemiljøer, de fleste vennene mine (både kvinner og menn) danser regelmessig og bruker mye tid og penger på nettopp dans. Vi er folk flest, vi er hvemsomhelst, vi liker bare dans istedenfor fotball eller jakt (eller i tillegg til, noen både jakter og danser)

Men igjen, det kommer jo an på hva slags dans du egentlig snakker om.

Er det fylledans på en lørdagskveld på disko, så er jeg enig med deg, men da tror jeg det altså ofte ligger noen baktanker både for kvinnfolk og mannfolk.

Skrevet (endret)

ja, jeg kjenner flere av gutta på balletthøyskolen, og omgåes danseinstruktører og dansere som reiser rundt og holder internasjonale show, og de er faktisk som alle andre.

og dersom NOEN menn altså kan danse fordi de liker det (ref: gutta på balletthøyskolen og danseinstruktører), hvorfor er det da umulig at andre (som ikke går på balletthøyskolen eller er danseinstruktører, bare danser og liker det av akkurat samme grunner som de) skal kunne ha samme interesse?

som sagt, jeg lever i dansemiljøer, de fleste vennene mine (både kvinner og menn) danser regelmessig og bruker mye tid og penger på nettopp dans. Vi er folk flest, vi er hvemsomhelst, vi liker bare dans istedenfor fotball eller jakt (eller i tillegg til, noen både jakter og danser)

Men igjen, det kommer jo an på hva slags dans du egentlig snakker om.

Er det fylledans på en lørdagskveld på disko, så er jeg enig med deg, men da tror jeg det altså ofte ligger noen baktanker både for kvinnfolk og mannfolk.

Jeg tenker nok hovedsaklig på den typiske fylledansen på en lørdagskveld, ja. Det er den som "folk flest" går på. Uten at jeg altså ser den helt store fascinasjonen. Men det er jo en effektiv måte å få kontakt med det annet kjønn.

Folk som dere som er spesielt interessert i dans, blir noe annet enn min betydning av uttrykket folk flest. Selvfølgelig er dere sikkert hovedsaklig som folk flest, men folk flest er ikke som dere. Dvs de fleste er ikke fullt så interessert i seriøs dans. Ikke engang de fleste damer. Tror jeg ;)

Endret av Steinar40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...