Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var til min første svangerskapskontroll i uke 7, tok blodprøver i uke 12 og skal til min første jordmortime i morgen tidlig. Så kom jeg plutselig på dette med urinprøve. Pleier man å ta med seg det på 1. kontrollen også eller kommer dette seinere i svangerskapet? Og må urinen i tilfelle være fra over natten eller kan jeg ta en på legekontoret? Jeg har jo ikke ordnet meg med glass for å ha prøven på og det er jo ikke like morro å komme tuslende med en turkopp med tiss liksom :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du skal ha med urinprøve, helst første morgenurin, men det går nok bra med senere også. ;)

Skrevet

Jeg har en tidlig time så jeg får knipe igjen, dra ti minutter før og håpe på det beste :ler:

Tusen takk for raskt svar :)

Skrevet

Du kan bruke et gammelt syltetøyglass eller en boks eller lignende. Bare vask det godt og skyll det med oppkokt varmt vann. Jm bryr seg ingenting om du kommer med en kopp eller et glass eller hva som helst. Det er viktigere at det er morgenurin enn at det ser bra ut! ;)

Gjest navnelapp
Skrevet

Det vanlegaste glaset å levere urinprøve i er visstnok tomatpuréglas. ;)

Gjest AnneShirley
Skrevet

Ellers får man kjøpt urinprøveglass på apoteket. De synes jeg er veldig kjekke :)

Skrevet

Ellers får man kjøpt urinprøveglass på apoteket. De synes jeg er veldig kjekke :)

Men da hadde hun jo ikke fått levert morgenurin... :fnise:

Skrevet

Jordmor har aldri sagt noe om morgen urin til meg!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg alltid skulle ha med morgenurin, på alle timer, både til lege og jordmor. Rart at det er mye forskjellig ute og går..

Skrevet

Når man etterhvert står opp for å tisse annenhver time gjennom hele natten er det begrenset hvor viktig det er med morgenurin uansett.. :fnise:

Skrevet

Jeg var nok litt drøyt ambisiøs når jeg mente jeg skulle klare å holde meg gjennom både dusj og frokost før jordmortimen for det gikk ikke :sjenert: Men jeg drakk myyyye vann før jeg dro slik at jeg kunne ta en prøve der, og det er jo som Iril sier begrenset hvor gammel urinen faktisk er på morgenen når man allerede er oppe å tisser 4-5 ganger om natta. Når det er sagt så trengtes det ingen urinprøve til denne første kontrollen. Neste gang derimot skal jeg ha med meg en, men da skal jeg innom apoteket dagen før ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...