Gå til innhold

Fått meg en søt, liten jobb

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Hurra! Jeg har fått en "jobb"... som "Au pair" nede i veien. Gleder meg. Vaske hver torsdag og passe 4 barn fra 0-10 år en kveld i uka + en lørdag i måneden. Passer meg perfekt. Får mer betalt enn på en vanlig jobb for ungdom, får være med på ting og blir nærmest sett på som et ekstra familiemedlem.

Kjenner familien godt, og trives utrolig godt sammen med dem. Barna er kjempesøte, og de liker meg. Hun eldste ser på meg som sin beste venn, og de andre elsker å kle meg ut som prinsesse og heks mens jeg danser rundt i stua.

Foreldrene er fantastiske mennesker, en lege og en manager for flere kjente komikere i Norge. Føler meg velkommen, blir bedt på middag stadig vekk, får kaffe når jeg vil ha - men det beste er at jeg får snoke så mye jeg vil i skapene etter godteri! :)

Tjihi... trenger ikke bo der, for det tar meg nøyktig 2 minutter å gå, også går jeg på skole, og de er flinke til å lage det fleksibelt for meg. Håper dette blir en ålreit jobb. Masse erfaring å hente i forhold til barn. De hadde nemlig diskutert en ordentlig au pair, men mannen i huset orket ikke tanken på et fremmed menneske som går på deres do, dusjer i deres dusj og ligger våken om natten og hører på deres "business" :) Skjønner det godt jeg.

Vel, er litt glad, for nå slipper jeg å jobbe på et varmt bakeri eller et eller annet sted hvor jeg får luselønn for masse arbeid og en jobb som gjør at jeg må bruke 2 timer for å komme meg dit.

Vel, fikk bare lyst til å si dette, selv om jeg høres ut som en 14 årig jente med barnevaktjobb.

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye, Hope :D

Synes det høres ut som en bra jobb jeg. Håper du vil trives der!

Hold oss oppdatert på hvordan "første arbeidsdag" går da!

Klem :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gratulerer med jobb. kan jeg spørre hvor mye du tjener? Vi vurderer nemlig også å ansette en "mini-au pair".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen heldige foreldre, som får en slik ordning, med ei som kjenner barna fra før, og som helt tydlig liker og tilbringe tid med barna deres *misunnelig*

Og for noen heldige barn, som får en engasjert barnevakt.

Kos dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønn.. vel, er litt usikker. Men tipper jeg får omkring 85-100 kroner timen. Det får jeg vanligvis betalt for barnevaktjobb osv. De har god økonomi, og vet at jeg ikke har det.

Kommer nok litt an på hva slags jobb jeg gjør det. For vasking får jeg nok litt mer enn for barnepass, men egentlig er ikke lønn så viktig for meg. Høres sikkert rart ut. Spurte aldri om lønn, men vet jeg får mer betalt enn hos mange andre.

For en annen jobb jeg hadde, passe to barn fra 7-9 år, fikk jeg 35 kroner timen da jeg var der i 5 timer to-tre kvelder i uka. Ikke en veldig høy lønn, men barna klarte seg bra og moren hadde det vanskelig økonomisk. Syntes synd på moren, så det hendte jeg vasket og ryddet der før hun kom hjem.

Vet det finnes de som tar mellom 50-80 kroner timen for vanlig barnepass, og da blir det nødvendigvis litt mer om man er en slags "au pair" hjemme, og gjør mer enn bare å leke med barna.

Hørte noen her inne sa at det var søtt... ble litt nysgjerrig. Hva ligger i det? :) hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...