AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #1 Del Skrevet 28. september 2010 Enkelt og greit; hvor treffes man og hva gjør man på første date? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JTess Skrevet 28. september 2010 #2 Del Skrevet 28. september 2010 Min første date med samboeren min var middag og kino. Vi møttes utenfor kinoen et par timer føre filmen begynte for å spise. Vi gikk på en kina resturant og hadde en veldig fin første date:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 29. september 2010 #3 Del Skrevet 29. september 2010 (endret) Synes det er så merkelig at folk bruker kino som "date" -om man ikke kjenner hverandre så er vel målet å bli kjent, ikke sitte i mørket uten å prate? Men selvsagt så kan det sikkert være en god "startkabel" for en samtale om man skal spise middag etterpå, selv om jeg ser for meg flere scenarioer der den ene eller begge partene syntes at filmen var kjedelig/sykt dårlig noe som ikke akkurat pangstarter en hyggelig kveld. Middag, stikke ut å ta en øl, ta med noe godt å dra på en vandretur eller å gå i parken. Steder hvor man får skravlet litt, men hvor man aldri er helt alene -da slipper man lettere unna "pinlig stillhet" om det skulle oppstå. Sånne møter er også litt mer nøytrale, kjenner til katastrofehistorier der folk har tatt med "daten" på tivoli eller paintball første gang uten å si i fra på forhånd og der den andre parten mislikte hele opplegget av forskjellige grunner. Poenget er jo å bli kjent er det ikke? Og man kan fint oppdage likheter og ulikheter ved å skravle istedet for å hive folk inn i overraskende situasjoner! Jeg er ikke helt komfortabel med ordet "date" jeg da, synes det høres så lite ekte ut. Endret 29. september 2010 av Colargol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ethereal Skrevet 29. september 2010 #4 Del Skrevet 29. september 2010 Jeg syns det er hyggelig å gå på kino eller ut for å ta en øl. Hele greia med middag er ikke min stil - liker noe som er lett og greit. Det viktigste for meg er at det ikke skriker "NÅ SKAL VI BLI KJÆRESTER" lang vei. Jeg vil ikke føle meg presset opp i et hjørne allerede første gang vi møtes. Derfor er kino eller pub noe for meg - fordi det er noe jeg kunne gjort med vennene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 30. september 2010 #5 Del Skrevet 30. september 2010 Jeg synes vel ikke akkurat at kino er passe for en første date. I hvert fall ikke hvis man ikke kjenner hverandre så godt. Da synes jeg det er bedre å gå ut og spise middag sammen, eller gå på kaffe og ta en kaffe/te/brus/øl - å prate sammen for å bli bedre kjent. Ser vel på det som litt av poenget med å gå på date med noen, for å bli kjent. Ikke sitte og se på en film hvor man ikke kan prate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 30. september 2010 #6 Del Skrevet 30. september 2010 Kino var ok i mine yngre dager. Skal jeg bli bedt ut på date nå, og han ber meg på kino, må jeg innrømme jeg blir litt skuffet. Men det er jo fordi jeg er en håpløs kresen kvinne som liker ting utenom det heeelt vanlige. Men litt vanlig kan det være. men jeg liker når noen "tar meg litt på senga". ( ikke bokstavelig, ikke på første date. haha.. ) Men jeg er ikke super kreativ selv, så får håpe mannen jeg( forhåpentligvis ) en gang skal møte er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2010 #7 Del Skrevet 1. oktober 2010 Kino var ok i mine yngre dager. Skal jeg bli bedt ut på date nå, og han ber meg på kino, må jeg innrømme jeg blir litt skuffet. Men det er jo fordi jeg er en håpløs kresen kvinne som liker ting utenom det heeelt vanlige. Men litt vanlig kan det være. men jeg liker når noen "tar meg litt på senga". ( ikke bokstavelig, ikke på første date. haha.. ) Men jeg er ikke super kreativ selv, så får håpe mannen jeg( forhåpentligvis ) en gang skal møte er det. Du gir inntrykket av å være super urealistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JTess Skrevet 1. oktober 2010 #8 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg kjente samboeren min litt fra før da vi skulle på date, og vi begge liker å se filmer og dra på kino. Så jeg synes det var en veldig fin første date. Men hadde jeg ikke kjent han fra før så ville jeg ha ventet litt med kino og heller spist middag og gått en liten tur og bare blitt litt bedre kjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Swirly Skrevet 1. oktober 2010 #9 Del Skrevet 1. oktober 2010 Å ta en kaffe eller noen øl er jo ganske greit, så slipper det å bli så høytidelig eller kleint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #10 Del Skrevet 2. oktober 2010 TS: Takk for svar Målet med første date er å bli kjent med hverandre, og se om vi har en slags kjemi! Derfor føler jeg kino er utelukket for meg! Restaurant synes jeg blir litt for høytidelig! Noen som har noen andre ideer?? Spennende å se hva folk liker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #11 Del Skrevet 6. oktober 2010 Som mann finner jeg på første date på noe JEG liker. Og helst noe med litt aktivitet siden det er faen så vanskelig å flørte og tulle med noen som sitter i en kinosal uten å bli hysjet på av den som sitter bak deg. Matlaging (sammen) er feks en veldig fin aktivitet siden vi da står nærme hverandre, deler verktøy, fjaser litt og så videre. Og feks hvis hun lurer på hvordan jeg vil ha si løken skjert opp så tar jeg det som en invitasjon til å komme bort, legge hånda mi over hennes og vise henne for så og fortsette. Lurer hun på hvor kjøkkenredskapene ligger så sier jeg noe vagt og begynner på tampen brenner. Og ikke ha maten ferdig når hun kommer, det er kjedelig, lag det i sammen og kos dere. Dating\flørting er i grunn litt barnslig men det er og det som gjør det så herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 7. oktober 2010 #12 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #13 Del Skrevet 7. oktober 2010 Hva med bingo Bingo? Er det noen under 60 som går på bingo? Jeg liker å gå når jeg er på date, jeg synes praten glir lettere når man ikke trenger å sitte å se hverandre i ansiktet hele tiden, jeg blir ihvertfall veldig selvbevisst av det. Å gå i byen, i marka, i parken, hvor som helst, egentlig, er en fin første date for mag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 7. oktober 2010 #14 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #15 Del Skrevet 7. oktober 2010 TS: å lage mat hos en av oss, føler jeg er mer en andre date Ellers er jeg helt enig i alt det andre du skrev!! da har man mulighet å flørte og tulle med hverandre:) Bowling ja, det var et godt forslag! tar vekk en del av det snakke-presset! under en sånn aktivitet kommer praten mer naturlig føler jeg.! Bowling, bingo (tror dere gutter synes det er artig??), biljard, darts og tur er aktiviteter jeg tror jeg kunne likt som en første date. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #16 Del Skrevet 8. oktober 2010 TS: å lage mat hos en av oss, føler jeg er mer en andre date Ellers er jeg helt enig i alt det andre du skrev!! da har man mulighet å flørte og tulle med hverandre:) Bowling ja, det var et godt forslag! tar vekk en del av det snakke-presset! under en sånn aktivitet kommer praten mer naturlig føler jeg.! Bowling, bingo (tror dere gutter synes det er artig??), biljard, darts og tur er aktiviteter jeg tror jeg kunne likt som en første date. Her ramser du opp nesten alle de mest harry aktivitetene jeg kan tenke meg Men hver sin smak, selvsagt. Jeg ville foretrukket kino og kafe+tur. Kanskje tatt en tur i et kunstgalleri. Det er også et fint sted å småprate/diskutere. Og så får jeg raskt se om han deler mine interesser eller kjeder livet av seg. Lage mat hjemme hos hverandre høres ok ut, men etter å ha lest diverse innlegg her inne har jeg forstått at mange menn da tydeligvis tror det blir rett i køya etterpå. Så for sikkerhets skyld får akkurat den hjemmedaten vente en god stund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 8. oktober 2010 #17 Del Skrevet 8. oktober 2010 Vi snakket sammen ført via nettet, på msn, og avtalte et møte på en pub. Vi tilbrakte tiden med å rusle rundt i Oslo og bare snakke. Eller, jeg snakket mest, han lyttet. Jeg var ganske nervøs, noe han var også, i tillegg er vi vel begge ganske dårlige på snikk-snakk, så jeg prøvde å gjøre det beste av det med å dra samtalen i gang. Og det gikk veldig bra vil jeg si. En hyggelig date. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå