Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Jeg har også fått tips om å hoppe over størrelse 50. Så det lille som er kjøpt inn til nå, er i str. 56. Men likevel så kommer jeg nok til å falle for fristelsen med å kjøpe litt i str. 50 også. De er jo så små og søte :hjerte:

Er sikkert lurt å ha litt i forskjellig størrelse, man vet jo aldri. Dessuten er babyklærna fra H&M ganske billig, så om man kjøper noen få plagg i størrelse 50, og det skulle vise deg å være for lite, så shit au :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bygdejenta

Jeg har kjøpt noe klær i str. 50, men mer i 58... Det er jo så mye søtt :rodmer:

Hvordan går det da Ripsy? Er det mye spark til deg ennå?

Her kjenner jeg babyen 3-4 ganger om dagen.. Er redd det er litt lite, men jeg vet også at jeg har litt bakoverliggende livmor. Det er ganske utrolig å kjenne de første bevegelsene :rodmer: Jeg synes helt ærlig at det blir litt mer virkelig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ripsy!

Regner med at du har gått på vei inn i en strålende helg nå :nigo:

Apropo str 50 - jeg tenkte også en stund at 56 var den minste jeg ville kjøpe, fordi sannsynligheten for å få en 52-53 cm lang baby er høyst tilstede. Men som de før meg her sier, selv om de er litt over 50 cm så er det mange som bruker str 50 flere uker... :sjenert: så nå er jeg i hvert fall på utkikk etter bodyer (omslag) i den minste størrelsen :)

Ha en fin en! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå er en hektisk uke tilbakelagt og jeg fant ut at det var på tide med en liten oppdatering. Takk for hilsener fra dere alle sammen :) Jeg tror nok som dere sier at det kan være greit å ha noe i str 50.

Ellers er alt bra. Sparkene har ikke blitt så veldig mye tydeligere, men det kanjo også ha med å gjøre at morkaka ligger foran. Men jeg har kjent noe kiling hver dag og i går morges tror jeg at jeg kjente et spark med hånda mi :rodmer: Men har ikke kjent noe mer til det? Men det er spennende når hun "sbiker seg opp mot overflaten" - og jeg kan kjenne konturene av ryggen eller hva det nå er.

Innimellom får jeg en verkende, brennende smerte dypt i setet. Det er absolutt til å leve med og jeg håper ikke det blir noe særlig værre - for bekkenplager har jeg ikke lyst på!! Kanskje har det jeg har kjent litt sammenheng med at jeg har trent mindre den siste tiden? Dagene har vært superhektiske og lange og dethar vært umulig å presse inn trening. Og nå har jeg i tillegg blitt forkjølet. Håper jeg kan få inn noen økter fra neste uke, om ikke før.

Det værste eksamenskjøret er over, jeg har én oppgave igjen som trenger en siste liten finnish. Det er planen for ettermiddagen i dag.

Håper dere hadde en flott 17.-mai feiring alle sammen! Selv ble det stille og rolig, men likevel en koselig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må legge til at jeg har vært hos jordmor i dag også da. Alt så bra ut. Jeg fikk høre fosterlyden og hjertefrekvensen var 152 slag/min. Symfyse/fundusmålet lå i øvre sjikt, men innenfor det normale snittet.

Blodtrykket mitt er nå litt lavere enn det er til vanlig, målte 105/60, men det er jo helt normalt med litt lavere blodtrykk i svangerskapet. Vektmessig har jeg nå gått opp ca 5,5kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med den siste oppgaven din! :)

Morkaka mi ligger også foran, så jeg har ikke merket noe enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det gikk fint på kontroll :hoppe: Jeg hadde også ganske lavt BT i starten, men det har steget litt etter litt iløpet av svangerskapet, nå ligger det på normalen. Og det er som du sier helt normalt at det er lavt i begynnelsen :jepp:

Lykke til med oppgaveskriving!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med den siste oppgaven din! :)

Morkaka mi ligger også foran, så jeg har ikke merket noe enda.

Takk :klemmer:

Håper du snart får kjenne de første livstegnene - det er ganske magisk, selvom det kan oppleves som veldig svakt i starten.

Så bra at det gikk fint på kontroll :hoppe: Jeg hadde også ganske lavt BT i starten, men det har steget litt etter litt iløpet av svangerskapet, nå ligger det på normalen. Og det er som du sier helt normalt at det er lavt i begynnelsen :jepp:

Lykke til med oppgaveskriving!

Takk :klemmer:

I dag hadde jeg håpet den dumme forkjølelsen var borte, for nå vil jeg trene litt. Men det er nok dumt å gjøre det nå som jeg er gravid, har tett nese og rusten hals :sjenert:

Halvannen uke siden forrige økt nå, det begynner å krible i beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Vil først :hoppe: for 20 uker! Nå er du halvveis! :danse:

Du har jo vært veldig effektiv, ekstremt effektiv, og du må ha lykke til på den siste oppgaven. Skal innrømme at jeg sløver litt, men det går. Vi greier dette. :fnise:

Det er spennende når de sniker seg opp mot overflaten, og jeg tror så absolutt det var et spark du kjente med håndflaten. Det virker surrealistisk den første gangen, men etterhvert så blir man vant til det. Dog, det er like skjønt hver gang man opplever det. Og det er så godt å høre at alt står bra til med lille også. :rodmer:

Håper du får en fin fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er jo 20 uker i dag :strix::hoppe::strix::hoppe:

Regner det som halvveis jeg - og da får jeg vel komme med en liten statusoppdatering.

Termin: 08.10.2011

På vei: 20 uker

Igjen til termin: 20 uker og 2 dager

Kjønn: Jente (mest sannsynlig)

Utålmodig? Nei, er ganske rolig og avslappet, synes det er greit at det fortsatt er en del uker igjen.

Aktivitet i magen: Ja, men det er ganske svake spark.

Navn: Har to jentenavn klare, men kommer ikke til å bestemme oss før vi ser den lille jenta.

Vektøkning: 6kg

Vann i kroppen: Nei

Kynnere: Litt usikker, tror jeg får noen av og til. Men det er ikke veldig plagsomt.

Humør: Generelt godt humør, med innslag av tristhet innimellom og da er det gjerne godt å gråte (masse). Ellers har jeg hatt en veldig stressende periode med eksamener og diverse andre ting på privaten.

Barnerom: Skal flytte, men gleder meg til å ordne litt.

Utstyr: Jeg har bare kjøpt inn noen få plagg, ikke noe utstyr ellers enda. Det får vente til vi er på plass i ny leilighet.

Strekkmerker: Nei, ikke enda... Smører meg x1 per dag i håp om at det skal hjelpe bittelitt (selvom jeg vet at det egentlig ikke har noen effekt).

Melk i brystene: Ja, men bare når jeg klemmer.

Fødsel: Enn så lenge ser jeg frem til det, men skal ikke se bort fra at dette endrer seg når det nærmer seg.

Plager: Nei - føler meg i fin form jeg :)

Oppegående: Ja - har hatt en treningspause pga eksamensstress og forkjølelse - gleder meg til å bli frisk igjen og prøve meg på en liten joggetur igjen.

Sulten: Konstant!

Spesielle matlyster: Nei, ingen spesielle lyster nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stas ;) Synes du tida går fortfort? Eller begynner du å bli klar for å treffe lillejenta kanskje? Hvis man er i god form så er vel perioden som gravid spennende i seg selv.. med alle forventningene man får..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Så gøy at du er halvveis! :danse:

Føler du tiden har gått fort? :)

Jeg var 18 fullgåtte uker i går og føler at tiden etter at jeg nådde 12 uker! :)

Ha en kjempe fin helg og kos deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Hei! Så fint og se at det gikk bra på kontroll, og nå er du halvveis! det må man :hoppe: litt for :nigo:

Håper du får en finfin helg!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese oppdatering, og :hoppe: for 20 uker!! Tenk at du er halvveis allerede!! :bolledeig:

God heelg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Innom og hilser på en snartur mellom amming, bleieskift, bading, trilling og kosing :-)

Over halvveis allerede. Her går det unna.

Det er så koselig når man kjenner liv! Blir nok mer og mer liv nå fremover.

Håper formen er fin og at du koser deg med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stas ;) Synes du tida går fortfort? Eller begynner du å bli klar for å treffe lillejenta kanskje? Hvis man er i god form så er vel perioden som gravid spennende i seg selv.. med alle forventningene man får..

Tida har gått fort de siste 5-6 ukene synes jeg. Tror det er fordi jeg har hatt mye annet å tenke på og styre med. Gleder meg til å treffe henne, men jeg kjenner at jeg fortsatt har god tid, så absolutt ikke utålmodig.

Håper du snart får oppleve dette Aurelia! Jeg krysser fingrene!!!

Wohoo, 20 uker på vei!! :hoppe: Så deilig!

Koselig å lese statusoppdateringen din.

:)

Så gøy at du er halvveis! :danse:

Føler du tiden har gått fort?

Jeg var 18 fullgåtte uker i går og føler at tiden etter at jeg nådde 12 uker!

Ha en kjempe fin helg og kos deg! :klem:

Hei Angel! Ja, tiden går raskere nå enn i begynnelsen iallfall.

Håper alt er bra med deg! :klem:

Hei! Så fint og se at det gikk bra på kontroll, og nå er du halvveis! det må man :hoppe: litt for :nigo:

Håper du får en finfin helg!! :klemmer:

:klemmer: Håper alt er bra med deg også.

Gøy å lese oppdatering, og :hoppe: for 20 uker!! Tenk at du er halvveis allerede!! :bolledeig:

God heelg!

Gratulerer så mye med 20 uker :hoppe: Tenk at du er halvveis allerede. Snart mamma

:goodbye:

Innom og hilser på en snartur mellom amming, bleieskift, bading, trilling og kosing.

Over halvveis allerede. Her går det unna.

Det er så koselig når man kjenner liv! Blir nok mer og mer liv nå fremover.

Håper formen er fin og at du koser deg med graviditeten!

Hei Aurora! Ja, dette er spennende tider. For ikke å snakke om tiden for dere nå. Kan du ikke skrive et lite innlegg i boka di og fortelle litt mer om hvordan dere har det? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ukene går. Nå er det jammen 21 uker og kun 19 uker igjen. Litt skremmende, men også spennende, at det nå er færre uker igjen enn det jeg har tilbakelagt.

Formen er fin, men kiloene renner på. Kjenner jeg er litt redd for det der. Hadde jeg enda visst at jeg spiser sunt og trener hadde det vært greit, men de siste ukene har desverre ikke det vært tilfelle. Jeg har spist altfor mye usunnt mellom måltidene, så kan bare takke meg selv :sukk: Treningen har det også gått dårlig med, pga. tett, snørrete nese og før det eksamensstress.

Kanskje jeg skal prøve meg på å jogge litt nå i formiddag? Nesa er fortsatt full av snørr, men nå gidder jeg ikke vente mer. Har ikke lyst til å se ut som en hva i sommer :sur: Huff - det var dagens utblåsning.

Så dere Tv2 hjelper deg i går? Det var test av bilseter.

Jeg har derfor nesten bestemt meg for å kjøpe vinneren: "Beste babysete

Årets store vinner - og eneste modell over 80 poeng – ble Römer Baby-Safe plus SHR, som også selges under merkenavnet Britax. Det bakovervendte babysetet oppnår blant annet toppresultat i frontkollisjonstesten og 4,5 av 5,0 oppnåelige poeng i sidekollisjonstesten."

Dere kan lese mer om testen her: http://forbrukerportalen.no/Tester/2011/test_av_bilbarneseter_2011 og her: http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/bilogbat/disse-bilbarnesetene-er-best-i-test-3500753.html

Jeg har ikke sjekket priser enda, men er det noe jeg ikke har tenkt å spare på er det bilsete.

Må meddele at sparkene den siste uka har begynt å bli litt sterkere :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: For 21 uker :hoppe:

Kiloene renner på, men det er jo helt naturlig :) Noen treningsøkter etter fødsel, og du er back in shape! Jeg har gått opp 6 kilo siden jeg ble gravid, og jeg er bare 19 uker på vei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...