Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Takk :)

Jeg synes det er greit å bruke pulsklokke, men mest for å følge med på hvordan pulsen reagerer. Jeg synes det er spennende å se på forskjellene sammenlignet med før graviditeten. Hittil har jeg ikke merket at pulsen er så veldig mye raskere, kanskje noe.

En annen grunn til at jeg vil ha med klokka er at jeg har en sånn fancy klokke med gps ;) Da kan jeg følge med på tempo og distanse også.

Ok. Tenkte bare jeg skulle si det.. Selv om det er heelt utenfor mitt "område"; har jo vitterlig ikke peiling på pulsklokker! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Tenkte bare jeg skulle si det.. Selv om det er heelt utenfor mitt "område"; har jo vitterlig ikke peiling på pulsklokker! :fnise:

:) Det er helt greit - det er jo viktig å være klar over at pulsen gjerne endrer seg under graviditeten.

Et lite innlegg før jeg legger meg. Ikke så mye nytt å skrive egentlig. I dag har det vært mye kiling fra lille nurket :hjerte: Det er ikke lett å konsentrere seg om lesinga...

Ellers synes jeg magen vokser og kiloene har desverre kommet litt fortere enn ønsket... Jeg har spist altfor mye den siste uka og i tillegg trent mye mindre enn jeg pleier. Så nå skal jeg prøve å fokusere på et sunnere kosthold den neste uka. Det er jo mye bedre for den lille å få sunn mat med riktig næringsinnhold! Neste treningsøkt blir forhåpentligvis på lørdag og kanskje søndag også :)

God natt :natti:

Åhh - må bare si til slutt at jeg er så forelsket i mannen min om dagen :hjerte: Han gjør meg så lykkelig - og det er så fantastisk å se at han gleder seg! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bygdejenta

Hei Ripsy!

Kjenner til det med dårlig konsentrasjon når den lille gir fra seg noen tegn :rodmer: Håpløst å fokusere på noe annet :fnise:

Har du noen plager pga svangerskapet nå eller?

Jeg sliter fryktelig med hyppig dogåing. :sjenert: Det er værre nå, enn i 1. trimester. Virker nesten som om den lille står og hopper på blæra mi. :fnise:

Håper du får en god dag! Straks helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danser: 18 uker :danser:

Nå er det vel ikke lenge igjen til du skal på UL?

(husker ikke om du har nevnt noe om når du evt har time...)

De første bevegelsene er magiske! Men det blir ikke noe bedre når det blir så liten plass i magen at de fleste bevegelser vises på utsiden. Da blir man opptatt av magen på en annen måte - spesielt om man sitter i et møte og skal konsentrere seg om det som blir sagt...

Ønsker deg en super torsdag!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 uker! :hoppe:

Ang. kg så er jeg også litt stresset der! Jeg har nesten ikke trent etter at jeg ble gravid, idiotisk nok. Men nå skal jeg fortsette fra og med i moregn! :hoppe: Pleide jo å trene fem ganger i uken før, så må da virkelig skjerpe meg. :fnise:

Ha en flott flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Delphina

:hoppe: 18 uker! :hoppe:

Du må gjerne dele de ekstra kiloene med meg. Sitter bom fast på samme vekt som jeg gjorde sist da jeg var hos jm (og litt lengre enn det siden også).

Det er fantastisk når de gleder seg like mye som en selv. :rodmer: Håper eksamenslesningen går sånn nogenlunde greit selv om frøkna sier ifra at hun er der inne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er så forelsket i mannen for tiden :hjerte: :hjerte: Det er så koselig å se at disse mannfolka gleder seg, og bryr seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ripsy!

Kjenner til det med dårlig konsentrasjon når den lille gir fra seg noen tegn :rodmer: Håpløst å fokusere på noe annet.

Har du noen plager pga svangerskapet nå eller?

Jeg sliter fryktelig med hyppig dogåing. Det er værre nå, enn i 1. trimester. Virker nesten som om den lille står og hopper på blæra mi. :fnise:

Håper du får en god dag! Straks helg

Hei Bygdejenta!

Ingen plager fra svangerskapet - nyter 2. trimesters gode dager så lenge som mulig. Dogåing er heldigvis redusert, det var værst i 1. trimester, og måtte opp hver natt kanskje frem til uke 16-17, men nå sover jeg hele natta!

Håper du også har en god dag! Her er det siste innsats med eksamenslesing - så er det HELG :nigo:

Og:

:strix: 18 uker :strix:

:strix:

:danser: 18 uker

Nå er det vel ikke lenge igjen til du skal på UL?

(husker ikke om du har nevnt noe om når du evt har time...)

De første bevegelsene er magiske! Men det blir ikke noe bedre når det blir så liten plass i magen at de fleste bevegelser vises på utsiden. Da blir man opptatt av magen på en annen måte - spesielt om man sitter i et møte og skal konsentrere seg om det som blir sagt...

Ønsker deg en super torsdag!

:klemmer:

Hei! Jeg har vært på ul, sist i uke 15, og skal ikke igjen før i uke 22 (bor ikke i Norge). Men alt er bra - gleder meg til å se det lille nurket igjen og få bekreftet at det er en liten jente inni der.

Regner med torsdagen din er super - du som har en sånn skjønn liten gutt å kose deg med om dagen :klemmer: .

18 uker! :hoppe:

Ang. kg så er jeg også litt stresset der! Jeg har nesten ikke trent etter at jeg ble gravid, idiotisk nok. Men nå skal jeg fortsette fra og med i moregn! :hoppe: Pleide jo å trene fem ganger i uken før, så må da virkelig skjerpe meg.

Ha en flott flott dag!

Nå som du er over i 2. trimester får du helt sikkert mer energi til å komme i gang med treningen igjen! Du har jo en kjempegod basis hvis du har vært vant til å trene 5 ganger i uken, så det går helt sikkert kjempefint! Håper du også har en bra dag!

:hoppe: 18 uker! :hoppe:

Du må gjerne dele de ekstra kiloene med meg. Sitter bom fast på samme vekt som jeg gjorde sist da jeg var hos jm (og litt lengre enn det siden også).

Det er fantastisk når de gleder seg like mye som en selv. :rodmer: Håper eksamenslesningen går sånn nogenlunde greit selv om frøkna sier ifra at hun er der inne :fnise:

Vi har alle våre beskyldninger - vi får satse på at du nå etter hvert begynner å legge littegrann på deg og at det får meg stabiliserer seg et par uker!

Eksamenslesinga går ok nå - skulle bare begynt for 3-4 uker siden :sjenert: .

Så koselig at du er så forelsket i mannen for tiden :hjerte: Det er så koselig å se at disse mannfolka gleder seg, og bryr seg :)

:rodmer: Ja, ikke sant! Det er så deilig å føle seg lykkelig og så heldig (litt klisjé, men kjenner meg så glad når jeg tenker på den lille familien vår) - Jeg har jo vært med mannen min i snart 10 år, så det er godt vi fortsatt kan kjenne på disse følelsene!

Back to work :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg gleder meg til å legge på meg igjen, for det er ikke riktig at jeg spiser som en gris og jeg faktisk blir slankere, ikke vektmessig, men utseendemessig (jeg blir testet for svangerskapdiabetes, så no worries, prosedyre her). :fnise:

Vi er alle der hvor vi skulle ha startet tidligere. Er snart ferdig, så jeg får tid til forberede meg til eksamen litt mer ordentlig. Da får jeg en bedre karakter (håper jeg). :klemmer: Det kommer til å gå så bra så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Ripsy!

Er litt fraværende på KG om dagen, er så opptatt med våren vet du.. så mye å henge fingrene i. Håper alt står bra til med deg og mannen og magen! ;)

masse masse :klemmer: fra meg. God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aurelia - koselig at du kom innom en tur :) Nyyt våren!

I går ble det plutselig litt mer virkelig at vi skal få en liten baby i hus :rodmer: Jeg kjøpte de første små babyplaggene. Det ble 2 bodyer, en bukse, en tynn lue og noen sokker fra Polarn og Pyret, deretter gikk jeg innom Lindex hvor jeg fikk med meg 1 bukse, 1 body, 1 pysj og noen søte sokker. Fra P&P ble det rødt og hvitt, så ikke ALT blir i rosa... :sjenert:

Jeg tok klærne opp av posen flere ganger etter jeg kom hjem og bare tittet på de - så uvirkelig, men likevel plutselig mer virkelig :hjerte: .

Jeg kjøpte alt i størrelse 56. Jeg trodde det var en størrelse mellom 50 og 56 jeg, men det var det visst ikke. Må jeg ha litt i 50 også? Har en følelse av at jeg får en lang unge... men må kanskje ha et par plagg i str 50 også??

Innimellom kjenner jeg virkelig konturene av den lille babyen i magen. Det er utrolig fasinerende! I natt våknet jeg og da lå hun langt nedi livmora, veldig ofte kjenner jeg henne mest på venstre siden. Opplever dere andre at de gjerne har én favorittside i magen?

Sparkene har ikke blitt noe tydeligere, kjenner fortsatt bare helt svak kiling.

Ha en super helg alle sammen! Jeg skal se om jeg endelig finner meg en ny bh eller to... ikke favorittplagget å handle, men må nesten skaffe meg noen nye nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Det jeg har fått tips om er å unngå størrelse 50, rett og slett fordi de fleste unger som blir født er veldig lange og får knapt nok brukt den størrelsen. Det er hvertfall hva jeg har fått av tips. :sjenert:

Her er høyre favoritten. :fnise: Magen buler grusomt ut til høyre mesteparten av tiden, og bevegelsen er veldig tydelig nå, det er ikke snakk om kiling. Til og med småbevegelser kjenner jeg med hånda, så noen er tydeligvis kommet til et punkt hvor alt kjennes. :fnise:

Håper du får en fin fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg har fått tips om er å unngå størrelse 50, rett og slett fordi de fleste unger som blir født er veldig lange og får knapt nok brukt den størrelsen. Det er hvertfall hva jeg har fått av tips. :sjenert:

Her er høyre favoritten. :fnise: Magen buler grusomt ut til høyre mesteparten av tiden, og bevegelsen er veldig tydelig nå, det er ikke snakk om kiling. Til og med småbevegelser kjenner jeg med hånda, så noen er tydeligvis kommet til et punkt hvor alt kjennes. :fnise:

Håper du får en fin fin dag.

Ja, tror ikke vi kommer til å kjøpe str. 50 heller. Vi får heller få noen til å gå å kjøpe et plagg eller to for oss dersom det skulle vise seg at babyen er liten eller den kommer tidlig.

Morsomt med så tydelige bevegelser Delphina :) Gleder meg til fortsettelsen!

ENDELIG har Ripsy fått kjøpt seg bh'r som passer :nigo: Jeg har de siste ukene gått i 2 gamle bh'r, som egentlig har vært litt for små... Endelig føler jeg meg litt mer sexy :fnise: Jeg kjøpte en svart og en hvit på Change. Kjempefornøyd!

Jeg hadde gått fra størrelse 70DD til 70F!!!

Ellers fikk jeg kjøpt meg en stretch jeans/tights fra Boob, som kan være fin til tunikaer eller litt lengre topper. Og jeg kjøpte en topp fra h&m. Deilig å unne seg litt nytt når klærne begynner å stramme og en lett kan føle seg mindre vel. Jeans fra h&m anbefaler jeg ikke, den jeg kjøpte for 2-3 uker siden har mistet MYE av elastisiteten på tøydelen som skal opp over magen. Nå som magen er såpass liten sklir buksa ned hele tiden. Håper jeg kan bruke den litt når magen blir større. Andre som har samme erfaring med h&m?

Ha en fin søndag alle sammen! Her skinner sola! Jeg skal gjøre litt skolearbeid og så ta meg en tur ut! Kanskje en venninnetur på en utecafé :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke H&M-buksene, men det er fordi forma blir helt feil til meg... Er ikke overrasket over at kvaliteten heller ikke er noe særlig da. :dry:

Vi har forresten også lite i str. 50, så det får vi kjøpe mer av hvis det trengs. Er jo ikke vits å ha skapet fullt av klær som nesten ikke blir brukt.

Kos deg i sola! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring med H&M-bukser, dei blir 'slitt' etter et par vask, og heng ikkje oppe på magen. Dei gode buksene mine har strikk lavt i livet, som ein kan stramme med knappar. Sånn har ikkje M&M-buksa mi i alle fall. Et tips for å få bukser og elastikken over magen til å henge oppe, er å ha ein singlet inni buksa. Då heng den bedre, enn på ein bar mage.

Deilig med nytt undertøy! Which reminds me... Burde handla litt nytt eg og.

Sjølv om jenta vår var rett under 4 kg ved fødsel, brukte me dei par bodyane i 50 me hadde, i et par veker. Alt blir så stort på dei små nyfødde, er kjekt om i allefall bodyen passar. Bukser og jakker bretta me berre opp, så der bryr eg meg ikkje med klede i 50. Men et tips: kjøp omslagsbodyar (i 50 og) i 56, sånne som ein knappar eller knyter rundt magen. Dei aller minste likar ikkje å få ting over hovudet, og det er heller ikkje lett med ein baby som ikkje kan holde hovudet sitt.

Så kos med ein cafetur :skravle: Me tar kaffien på terassen, men det er ikkje heilt det samme :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :-)

Så deilig med nytt tøy, når jeg kom til den grenser hvor alt mitt gamle tøy fortsatt passet, men sprengte over magen hadde jeg et handle raid.... Og gud så godt det var å få noe romslig over magen som ikke strammet. Jeg har forresten den samme erfaringen med HM mammajeans. De er store i størrelsen og sitter veldig løst over magen. Mine bukser ble også så store i lårene også så buksa ser rett og slett for stor ut nå..... Burde nok valgt en str mindre, men de hadde bare ned til 36....Jeg kjøpte meg et par jeans på Vero Moda litt sånn baggy type. De er kjempe tøffe og de er såpass lave i livet at de kommer under gravid magen. Den buksa har jeg i hvertfall brukt mye.

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ganske god erfaring med HM-buksene. Men så passer de formen min ganske bra i utgangspunktet. Uansett, det er jo en smakssak ;)

Har kjøpt 1 body i 50 sålangt. Den kostet vel ca 60 kr eller noe sånt, så det var ikke allverden dersom vi ikke skulle få brukt den så mye.

Fortsatt lykke til med lesing :) Og kos deg med lillejenta! Når skal du på ordinær UL forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt inn minst én body og en nattdrakt i str 50.

Anbefaler også omslagsbodyer de første ukene. De er enklere å få på før man får dreisen på det å håndtere den skjøre lille skapningen! (mannen kalte de pappa-vennlige)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen til svigerinna mi bruker i alle fall størelse 50 for øyeblikket, og han er en helt normal baby på 3350 gram. :) Han er vel 50 i lengden også, men når de nettopp har kommet ut så krøller de seg så sammen hele tiden fordi de er vant til stillingen inni magen, så hun følte faktisk at selv 50 ble litt stort. Men man får sikkert ikke brukt det så lenge, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...