Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt mei tai på ebay - denne: http://cgi.ebay.com/Nest-Embroidery-Baby-Sling-Carrier-Mei-Tai-Top-0-3-Year-/160572643787?pt=UK_Baby_Carriers&hash=item2562e019cb

Kom på ca 180 kr inkl frakt (venter fortsatt på å få den i posten da....)

Jeg tipper jente! :babyjente:

Skjønner ikke greia med ebay, jeg..Er jo ikke akkurat som en helt vanlig nettbutikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjøpt mei tai på ebay - denne: http://cgi.ebay.com/Nest-Embroidery-Baby-Sling-Carrier-Mei-Tai-Top-0-3-Year-/160572643787?pt=UK_Baby_Carriers&hash=item2562e019cb

Kom på ca 180 kr inkl frakt (venter fortsatt på å få den i posten da....)

Jeg tipper jente! :babyjente:

Jeg så også en del på meitai, men tror jeg starter med moby wrap så får jeg se etter hvert som vi har prøvd det. Mange sier jo at disse sjalene blir veldig tøyelige og siger litt når ungen blir større, så da kanskje det kan være aktuelt med MeiTai :vetikke:

Ja, da har vi vært på ultralyd og alt stod bare bra til. Gynekologen var ganske sikker på at det er en

.....

.....

......

liten

:babyjente::rodmer:

Men hun ville ikke bekrefte det 100% enda. Men jeg har veldig på følelsen at hun har rett. Tror nok jeg kommer til å kjøpe inn bittelitt i rosa :rodmer:

Åhhh - det var så fantastisk!! Søte mannen min var kjempefornøyd med en jente. Plutselig ble det hele enda mer virkelig :hjerter_rundt:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fantastisk med jente! :rodmer:

Alt føles så mye mer virkelig når man får vite kjønn, er så fint å kunne si hun eller han i magen, ikke bare den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro!! Enda en i jenteklubben :babyjente::)

Og så bra at alt var fint med den lille :)

Jeg har begynt å kjøpe inn littegranne småklær, men har egentlig holdt meg litt unna det som er super-rosa. Har gått mest for hvitt egentlig. Har også "arvet" en del fra en kollega, og der var det mye rosa ;)

Kos deg på shopping! Er så koselig å kjøpe inn de bittesmå klærne :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer med jente! :nigo::hjerte: Så kos! Ja, det blir mere virkelig når man får vite kjønnet - det er helt rart :rodmer:

Høres ut som det blir mange jenter i terminklubben deres. I juli/august-klubben har vi nesten bare gutter :ler: De kommer vel i klynger da kanskje :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååh,gratulerer med en liten :babyjente: i magen :nigo:

Så stas at det dukker opp flere "jentegravide" her, er veldig mange som venter gutter nå. Godt vi kan dra opp statistikken litt.

Og,ja det blir mer virkelig når man vet hva det er. Og superdupert at alt så bra ut også. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter!

Ja det ser nesten ut som om det kommer en liten jentegjeng nå. :fnise:

Har ikke vært i noen butikker enda, kanskje jeg skal ta meg en bitteliten shoppingtur på lørdag? :sjenert: (Problemet er bare den dumme eksamen som ligger og gnager i bakhodet mitt og som sier jeg ikke har tid til sånnt enda... :sur: )

Glemte forresten helt å hoppe for 15 uker i går :hoppe::strix::hoppe:

Denne uka har jeg bare trent én gang, og det var mandag... Så i dag skal jeg prøve meg på en løpetur. Gleder meg ikke så veldig til det men... Det er jo kjempegod trening og det føles alltid godt etterpå, så skal prøve å motivere meg selv!

I kveld skal vi ha besøk av et vennepar. Mannen min er en mester på hjemmelagde hamburgere, så vi skal grille, men kommer nok til å spise inne. Jeg skal ordne dessert. Tror det blir brownies og en god vaniljeis. Med mindre noen har noen supre desserter eller kaker å friste med? Hadde egentlig lyst til å lage tiramisu, men det må helst lages dagen før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med 15 uker og en liten :babyjente: i magen Blir alt slik det ser ut nå, så føder jeg en jente to uker etter deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Åååååh! Gratulerer med den lille frøkna! :rodmer:

Tror kanskje nesten alle i termin-gruppa vår får jenter (med unntak av noen. Begynner å lure på om jeg går med en liten prins i magen :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle skrive en ny gravidstatus. Nå er det nesten 6 uker siden jeg skrev den forrige.

Termin: 08.10.2011

På vei: 15 uker + 1 dag

Igjen til termin: 25 uker og 1 dag

Kjønn: :babyjente: (mest sannsynlig)

Utålmodig? Ikke iforhold til terminen, men venter veldig på at magen skal bli klart synlig for andre og at jeg skal kjenne liv fra lillemor.

Hodet ned: Hun turner nok rundt inni der, for tidlig å si noe om det.

Aktivitet i magen: Så noen kraftige deobbeltspark på ultralyden, men enn så lenge kjenner ikke mamma'n noe til dette.

Navn: Har 2 jentenavn vi begge liker. Kommer ikke til å bestemme oss før vi møter henne.

Vektøkning: 3 kg (maks) - synes det holder - jeg er visst litt redd for at det skal bli for mange kilo... gynekologen min sa jeg skulle passe på (likte egentlig ikke at ho sa det :( )

Vann i kroppen: Nei.

Kynnere: Nei.

Humør: Ingen store humørsvingninger, kanskje gråter jeg litt lettere, men det kunne jeg finne på å gjøre før også :fnise:

Barnerom: Bor foreløpig i en liten leilighet med ett soverom, så blir ikke noe eget barnerom før vi flytter, vet ikke helt når det blir enda.

Utstyr: Ikke startet enda, men kanskje jeg tar meg en liten handletur på lørdag for å kjøpe inn de første, søte klærne til prinsessa. De store tingene må vi vente med til vi har flyttet tror jeg.

Strekkmerker: Smører meg hver kveld med MamaMio krem - håper jeg slipper unna strekkmerkene, selvom det antagelig er lite jeg kan gjøre hvis de bestemmer seg for å komme...

Melk i brystene: Hvis jeg klemmer kommer det bittelitt blankt, men det er veldig lite altså.

Fødsel: Ønsker mest mulig naturlig fødsel, vaginalt. Er litt redd for epidural, har så veldig respekt for ryggmargen, så håper jeg klarer meg uten. Ellers ser jeg for meg at badekar kan være deilig som smertestillende og beroligende. Ellers gleder jeg meg enormt til å få babyen på brystet og til å se mannens reaksjon :rodmer:

Plager: Lite plager nå, vært i relativt fin form siden jeg bikket 11 uker. Det eneste som irriterer meg er at jeg fortsatt våkner og må tisse hver dag tidlig, tidlig på morgenen - og har problemer med å sovne igjen. Ligger og vrir meg lenge og må gjerne gå ut på stua i 5-10 min, for så å legge meg igjen for å klare å sovne.

Oppegående: Trener 3-4 ganger i uka - og har hatt noen harde økter. Blir det for mye sier kroppen fra at jeg må hvile en dag eller to, har kjent på det også.

Sulten: Litt sulten hele tiden, men spiser mye mindre porsjoner til middag.

Spesielle matlyster: Har kommet over den værste knekkebrødspisinga, spiste det HVER dag flere ganger om dagen frem til uke 12 (med gulost på, og etterhvert naturell smøreost og paprika), ved siden av hadde jeg sjokolademelk, men det har jeg heldigvis sluttet med. Har også begynt å lage meg kaffe igjen (latte eller cappucino, aldri drukket svart kaffe).

Sliter med å få i meg fisk.... men tar omega3 og skal prøve meg på makrell i tomat til lunsj i dag (før jeg ble gravid kunne jeg spise makrell i tomat hver dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese statusen din. :) Veldig enig i tankene dine om fødsel... får håpe det blir slik vi ønsker! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy å lese statusen din. :) Veldig enig i tankene dine om fødsel... får håpe det blir slik vi ønsker! :Nikke:

:enig: Ja, vi har jo lov å komme med ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin status, og gratulerer masse, masse med ei jente i magen ;) Så gøy!!!! :)

Høres ut som du er i fin form, sikkert sprekere enn meg ;)

Nyt søndagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin status, og gratulerer masse, masse med ei jente i magen ;) Så gøy!!!! :)

Høres ut som du er i fin form, sikkert sprekere enn meg ;)

Nyt søndagen!

Takk Aurelia :)

Jeg skrøt at jeg var flink til å trene, men denne uka har vært veldig dårlig... Uff. I dag MÅ jeg komme meg ut. Har ikke trent side mandag! Skulle egentlig trent i går, men hadde så forferdelig vondt i hodet... Kjenner det litt enda, så skal vente til litt utover dagen.

Ellers er alt bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at kroppen din rett og slett trenger litt ro og hvile Ripsy, så synes ikke du skal ha dårlig samvitighet for at du ikke har trent!!Du kan jo forsøke med en gåtur for å få bukt med hodepinen, og "lette" på samvittigheten? Frisk luft har iallefall hjulpt med med hodepine innimellom. Og om det ikke hjelper så har du iallefall gått en tur! ;)

Ønsker deg en finfin søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...