MonThe Skrevet 24. mars 2011 #861 Del Skrevet 24. mars 2011 Håper UL går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 24. mars 2011 Forfatter #862 Del Skrevet 24. mars 2011 Hei! Ultralyden har gått bra Jeg har hørt det lille hjertet banke 157bpm og armer og bein har blitt lenger siden sist. Den lille nærmer seg nå 6cm. Jeg spurte om kjønnet, men nurket gjemte seg godt ved å krølle seg sammen, så det var ikke engang mulig å vurdere. Kanskje det var like greit, tilfelle vi hadde fått feil beskjed. I dag har jeg også tatt mitt første magebilde. Jeg har nå tenkt til å ta et bilde hver uke for å se på utviklingen. Enn så lenge er det lite å se, selvom det føles ut som om den har vokst en del... Men det er nok fortsatt en del luft utover dagen som gjør det. Tenk at den lille babyen på skjermer vokser inni meg og skal bli en del av vår lille familie Det er helt utrolig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 24. mars 2011 #863 Del Skrevet 24. mars 2011 Så kjekt med fin UL! Eg tok jevnlig magebilder sist, så eg må prøve å gjere det denne gang også. Har nok fått litt mage allerede, men frå veke 6 var eg veldig oppblåst... Oppblåstheten har blitt litt bedre dei siste par vekene, men no trur eg magen kjem litt igjen. Får nok litt tidligare mage når ein har vore gravid før. Sist kom magen såvidt i veke 15-16. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 24. mars 2011 #864 Del Skrevet 24. mars 2011 Hurra for vellykket UL!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. mars 2011 #865 Del Skrevet 24. mars 2011 Tenk at den lille babyen på skjermer vokser inni meg og skal bli en del av vår lille familie Det er helt utrolig! Herlig med flott UL, magebilder og alt det herlige som skjer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 25. mars 2011 #866 Del Skrevet 25. mars 2011 Så stas med UL og se at alt står bra til der nede Og grattis med 12 uker Tenk nå går du inn i et nytt trimester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 25. mars 2011 #867 Del Skrevet 25. mars 2011 God Helg Mama UL ja.. gøy! Tenk at det vokser og gror, et lite under på jord... INNI DEG!!! (du har vel blitt klar over, but still?) Det er så fantastisk Håper du og sambo og itsybitsytiny nyter helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #868 Del Skrevet 26. mars 2011 Hei! Nå er jeg tilbake etter å ha gått en tur med en veninne i solskinnet - det var helt nydelig! Vi satte oss ned i le og spiste litt medbrakt lunsj og . Nå skal jeg slappe av litt hjemme - tror jeg skal ta en liten halvtime på sofaen :gjeiper: Planen videre er en liten tur på treningssenteret. Det blir ikke 4x denne uka som jeg hadde ønsket - men hvis jeg får trent i dag og i morgen blir det iallfall 3 økter! Jeg skal være fornøyd med det. Ellers har jeg ingen planer for kvelden og resten av helgen. Det blir stille og rolig tenker jeg. Kanskje en kinotur i morgen kveld? Antagelig blir det landskamp på tv i kveld iallfall. HEIA NORGE!!! Det hadde vært morsomt om Norge endelig kunne klart å heve seg litt internasjonalt i fotballen. Og dere - takk for hilsener - alltid hyggelig! Håper dere andre som er innom har en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lizzie88 Skrevet 26. mars 2011 #869 Del Skrevet 26. mars 2011 God helg til deg (Som snik kikker, så må man hilse på av og til ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora_A Skrevet 26. mars 2011 #870 Del Skrevet 26. mars 2011 Her går det strålende ser det ut til!? ;-) Vår, baby i magen, over 12 uker, vellykket ultralyd også er du veldig flink med trening. Det eneste som ikke ser ut som det går sånn kjempebra nå er Norge- Danmark kampen.. (0-1 / 68 min) Håper det snuuuur... HEIA NORGE!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #871 Del Skrevet 27. mars 2011 God helg til deg (Som snik kikker, så må man hilse på av og til ) Hei Lizzie88! Koselig at du legger igjen en hilsen Her går det strålende ser det ut til!? ;-) Vår, baby i magen, over 12 uker, vellykket ultralyd også er du veldig flink med trening. Det eneste som ikke ser ut som det går sånn kjempebra nå er Norge- Danmark kampen.. (0-1 / 68 min) Håper det snuuuur... HEIA NORGE!! Hei Aurora! Så koselig at du kommer innom Alt er bra her vettu. Prøver å trene, og kjente i går at jeg nå har litt mer energi å gi på treningen også - så håper det går fremover en periode nå. Jeg har jo deg som idol :gjeiper: Heldigvis snudde kampen litt - 1 poeng er bedre enn 0 til oss og 3 til Danmark! Som sagt, hadde jeg en fin trening i går Den startet på tredemølla: 5 min rask gange, 20 min løping (ikke så fort, løp på 9,2km/h og 1% stigning) og til slutt 5 min rask gange. Måtte stoppe fordi det var så utrolig varmt! Hoppet opp på sykkelen isteden i 15 minutter. Så til sammen, med oppvarming og nedtrapping ble det 45 min kondisjonstrening og det er jeg fornøyd med! Etterpå ble det noen øvelser for mage og rygg! Hadde en veldig god følelse etterpå . Nå skal jeg gjøre meg klar til å svømme litt . Totalt sett er jeg nå fornøyd med treningen, menjeg er nødt til å forbedre kostholdet. Særlig middagene har vært utrolig usunne de siste dagene... Det skyldes at jeg har vært mye alene denne uka og da er det ingenting som frister... Men f.o.m. i dag skal jeg endre på dette! Jeg vil jo bli en sunn og frisk mamma!! Jeg synes jeg har lagt på meg litt mye... og det kan ikke fortsette så fort! I dag var det nesten 3kg pluss! (Håper den viser litt mindre i morgen, for noen ganger er det små dagsvariasjoner). Jeg skjønner jo at vekta må øke, men jeg er jo ikke engang 13 uker på vei... Så dette skyldes helt klart en del usunnt kosthold! Dagens ros og dagens kjeft! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 27. mars 2011 #872 Del Skrevet 27. mars 2011 Jeg også har lagt på meg endel. ca 5 kg, og jeg er drøyt 17 uker Gikk opp ganske raskt i perioden fra ca uke 7-14, men det har flatet mer ut den siste tiden. Heldigvis sier alle at man ikke se at jeg har gått opp, bortsett fra på magen da såklart Jeg ville ikke vært for bekymret for vektoppgang. Det viktigste er jo at den lille har det bra og tar opp næring Mitt lille knøtt har ihvertfall blitt ganske så sterk allerede. Merker at spark/bevegelser blir sterkere og sterkere for hver dag! I tillegg går jo alt så mye tregere gjennom fordøyelsessystemet, så noe av vekten kan kanskje forklares med at man til enhver tid har mer mat i magen enn før. Kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #873 Del Skrevet 28. mars 2011 (endret) Takk for gode ord Mary Poppins! I dag er jeg mer positiv, og som jeg egentlig forventet viste vekta litt mindre i dag, så jeg er ikke så bekymret for vektoppgangen nå. Men jeg ønsker å holde et øye med den slik at jeg kan ha et sunnt svangerskap (lettere sagt enn gjort noen ganger). Dro på svømming i går og det var ikke en fantastisk opplevelse - det var helt stappa fullt. Men jeg og en veninne fikk svømt sånn nogenlunde effektivt i 30 minutter - så fikk iallfall inn dagens dose fysisk aktivitet. Forrige uke ble da til slutt som følger: Mandag: Ingen trening (planlagt treningsfri) Tirsdag: Ingen trening (tror jeg gikk meg en god tur) Onsdag: 20 min på ellipse + styrketrening Torsdag: Ingen trening (hodepine) Fredag: Ingen trening (lat) Lørdag: Kondisjon 45 minutter + mage/rygg Søndag: Svømte i 30 minutter. Stort sett fornøyd selvom jeg ikke nådde målet med 4 ganger. Men energien øker stadig og nå er det en ny uke med nye muligheter Tror jeg skal ta meg treningsfri i dag, har litt å ordne hjemme før mannen kommer hjem (som har vært bortreist en stund). Ellers ikke noe babynytt å melde. Har i dag tidlig levert fra meg litt blod - så får håpe alle prøvene ser fine ut! Lurer litt på om jeg skal prøve meg på en kaffe jeg Drakk en cappucino ute i går, og det var faktisk godt. Endret 28. mars 2011 av Ripsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 28. mars 2011 #874 Del Skrevet 28. mars 2011 Innom med en og ønsker om en fin uke! Krysser fingrene for fine prøver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 28. mars 2011 Forfatter #875 Del Skrevet 28. mars 2011 Innom med en og ønsker om en fin uke! Krysser fingrene for fine prøver! Takk for det Har trua på at det blir en bra uke I morgen kommer Ripsymannen hjem Kjenner meg ganske så normal i dag faktisk - så utrolig deilig å ikke være trøtt, kvalm og uggen!! Tidligere måtte jeg spise litt bare en time eller to etter frokost (liten frokost), hvis ikke ble jeg småkvalm. Men nå føler jeg meg helt fint!. Tok meg et eple som mellommåltid bare, men det har jeg jo alltid vært flink til tidligere. Åhh - så deilig å være i form! Nå skal jeg møte ei veninne til lunsj - vi skal prøve et nytt sted, håper de har en fristende salat der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadee Skrevet 29. mars 2011 #876 Del Skrevet 29. mars 2011 Du er så flink til å trene altså! Her har jeg ikke trent på aldri den tid, trøster meg med at jeg får litt bevegelse når jeg er ute med bikkja! Du må ha en kjempefin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #877 Del Skrevet 29. mars 2011 Du er så flink til å trene altså! Her har jeg ikke trent på aldri den tid, trøster meg med at jeg får litt bevegelse når jeg er ute med bikkja! Du må ha en kjempefin uke! Hei Shadee I går kveld gikk jeg meg en 30 minutters tur g gikk da og tenkte på hunden til mamma og pappa. Det som absolutt er fordelen med å ha hund er at man MÅ holde seg i litt aktivitet HVER DAG! Jeg har bodd hjemme med den hunden i perioder og det er utrolig deilig å bli "tvunget" ut på en kveldstur hver eneste kveld! Så det å gå med hunden bidrar absolutt til aktivitet i hverdagen!! Ha en fin uke du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #878 Del Skrevet 29. mars 2011 I løpet av denne uka tror jeg at jeg skal kjøre dette programmet: http://cathrineslilleboble.blogg.no/1300889018_sirkeltrening_gravid.html Cathrine (tidligere treningslaila) har veldig mye nyttig på siden sin, både for gravid og andre som er interessert i trening. Hun er virkelig god på å motivere! Dessuten kan hun det hun snakker om! Hun jobber på NIH og har virkelig peiling. Anbefaler alle som ønsker inspirasjon om å ta en titt på bloggen hennes. Hun er forresten gravid for 3. gang nå, i uke 23. Hvis noen synes det er rart at jeg skriver så mye om trening her i gravididtetsdagboka, så er det fordi jeg kanskje er over gjennomsnittet ineterssert i kropp og trening. Jeg hadde tidligere en treningsdagbok her, og synes det hjelper å logge hva jeg driver med Jeg skriver ikke for å "skryte" av at jeg er flink, men det er for å motivere meg selv, og kanskje andre, fordi trening er så viktig! Jeg føler meg så mye bedre etter en god økt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 29. mars 2011 #879 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg føler jeg har trent bare ved å lese om hva du har trent jeg Neida - du motiverer til å se at selv en liten tur på en halvtime kan gjøre susen. Jeg burde vært så mye flinkere selv... Men kommer sterkere tilbake på treningsfronten etter at lillemann er kommet til verden og vi skal ut med barnevogn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 29. mars 2011 #880 Del Skrevet 29. mars 2011 Jeg føler jeg har trent bare ved å lese om hva du har trent jeg Enig med Hegejenta her altså! Må sjekke ut den linken der, Ripsy. Kanskje det blir nytt program på meg også! Det hadde vært gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå